AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Hei damer🌸 jeg er gravid og fortsatt i et tidlig stadie. Jeg har aldri vært gravid før, så har så mange spørsmål. Jeg fant ut kun 1 uke etter el at jeg var gravid, reiste kort tid (3 dager etter) på en hcg måling hos lege, da var denne 119. kom tilbake 6 dager etter på og da hadde den økt til 2900 som legen mente var perfekt. Syntes dere dette er en fin økning? Ved første blodprøve var jeg 3 uker og 3 dager. Startet å føle symptomer allerede kort tid etter første blodprøve. var veldig sliten, kramper på begge sider av mage, litt sår i korsryggen og generell følelse av å være gravid. Nå for kun 2 dager siden stoppet dette helt, har kun litt små kramper her og der (men mye sjeldnere) så spørsmålet mitt er om det er vanlig å miste symptomer under graviditet? Trenger jeg å bekymre meg? ❤️🔥 Hadde samleie sist for 3-4 dager siden og ble så svimmel etter på hvor jeg nesten besvimte, fikk sterke kramper også i nedre del av mage. Noen opplevd? Skal på ul om 2 dager ( da er jeg nesten 7 uker) men føler meg så fortapt🥹 Dette er noe vi har prøvd for, så noe jeg ønsker veldig. Legen min er på ferie, så har spurt men ikke fått svar (ønsker kun å høre andre sine erfaringer)❤️ Anonymkode: 7ae71...8a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Ro ned. Og det bildet 🙈 Anonymkode: 0d325...3b1 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ro ned. Og det bildet 🙈 Anonymkode: 0d325...3b1 Tenker at du er svært upassende i det heletatt, jeg spurte om råd og erfaring fra de som har opplevd lignende. Skal du lage kvalme eller gjøre opplevelsen noe dårligere så forstår jeg ikke hva du gjør her, for en heks😊 Anonymkode: 7ae71...8a4 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Føler symptomene svinger veldig. Samtidig har jeg innstillingen at jeg ikke tar noe for gitt i første trimester. Anonymkode: a17f8...968
Jj268 Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler symptomene svinger veldig. Samtidig har jeg innstillingen at jeg ikke tar noe for gitt i første trimester. Anonymkode: a17f8...968 Ja, Tusentakk for svar. Har ikke opplevd å miste symptomer enda så ble bekymret🥹 har ingen å kontakte enda ifht dette
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 38 minutter siden, Jj268 said: Ja, Tusentakk for svar. Har ikke opplevd å miste symptomer enda så ble bekymret🥹 har ingen å kontakte enda ifht dette Jeg er også bekymret. Er 10+5 og tenker at før uke 12 er det lite å få gjort til eller fra. Så videreformidler beskjed fra lege min: Prøv å slappe av, det er ingenting du får gjort fra eller til, men stress hjelper ikke. Anonymkode: a17f8...968 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Hvis legen sier at stigningen er fin så lytter du til det. ❤️ Legen kan dette. Symptomer kan komme og gå. Det beste er å forsøke å ikke tenke så mye på det og ta tiden til hjelp. Jeg forstår godt hvordan du har det. Vi forsøkte i nesten to år før jeg ble gravid. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: efaaa...cae
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ro ned. Og det bildet 🙈 Anonymkode: 0d325...3b1 Går du inn på x antall innlegg fra nervøse gravide bare for å komme med drit? Kjedelig langfredag for deg? Anonymkode: 43669...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er også bekymret. Er 10+5 og tenker at før uke 12 er det lite å få gjort til eller fra. Så videreformidler beskjed fra lege min: Prøv å slappe av, det er ingenting du får gjort fra eller til, men stress hjelper ikke. Anonymkode: a17f8...968 Det er ikke noe å få gjort før uke 23-24.. Anonymkode: 9ee13...3be 1
Jj268 Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er også bekymret. Er 10+5 og tenker at før uke 12 er det lite å få gjort til eller fra. Så videreformidler beskjed fra lege min: Prøv å slappe av, det er ingenting du får gjort fra eller til, men stress hjelper ikke. Anonymkode: a17f8...968 Nei jeg må bare prøve å ta det litt med ro🥹 når man ønsker noe så går tiden så sakte..
Jj268 Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis legen sier at stigningen er fin så lytter du til det. ❤️ Legen kan dette. Symptomer kan komme og gå. Det beste er å forsøke å ikke tenke så mye på det og ta tiden til hjelp. Jeg forstår godt hvordan du har det. Vi forsøkte i nesten to år før jeg ble gravid. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: efaaa...cae Tusentakk for betryggende ord❤️ Må bare stole på riktig ord. Ja det er prøvetiden som gjør det så ekstra skummelt.. lykke til masse for dere❤️
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei damer🌸 jeg er gravid og fortsatt i et tidlig stadie. Jeg har aldri vært gravid før, så har så mange spørsmål. Jeg fant ut kun 1 uke etter el at jeg var gravid, reiste kort tid (3 dager etter) på en hcg måling hos lege, da var denne 119. kom tilbake 6 dager etter på og da hadde den økt til 2900 som legen mente var perfekt. Syntes dere dette er en fin økning? Ved første blodprøve var jeg 3 uker og 3 dager. Startet å føle symptomer allerede kort tid etter første blodprøve. var veldig sliten, kramper på begge sider av mage, litt sår i korsryggen og generell følelse av å være gravid. Nå for kun 2 dager siden stoppet dette helt, har kun litt små kramper her og der (men mye sjeldnere) så spørsmålet mitt er om det er vanlig å miste symptomer under graviditet? Trenger jeg å bekymre meg? ❤️🔥 Hadde samleie sist for 3-4 dager siden og ble så svimmel etter på hvor jeg nesten besvimte, fikk sterke kramper også i nedre del av mage. Noen opplevd? Skal på ul om 2 dager ( da er jeg nesten 7 uker) men føler meg så fortapt🥹 Dette er noe vi har prøvd for, så noe jeg ønsker veldig. Legen min er på ferie, så har spurt men ikke fått svar (ønsker kun å høre andre sine erfaringer)❤️ Anonymkode: 7ae71...8a4 Hei:) kjenner igjen frykten din, de første ukene er vanskelige. For min del var det vanskelig helt frem til jeg kjente liv 🙈 ville bare si at jeg og bekymret meg veldig for spesielt det med symptomer. De varierte veldig i styrke og de endret seg underveis. Ikke stol på symptomene, de forteller deg ikke om du er gravid eller ikke. Jeg skrev dagbok når jeg var bekymret, det hjalp å få bekymringene ut av hodet. Hcg stigningen din er veldig fin. Prøv å slapp av ❤️ Anonymkode: 6993d...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 Jeg hadde 0 symptomer bortsett fra uteblitt mens og positiv graviditetstest. Ikke alle som får noe særlig symptomer, så det trenger ikke bety noe negativt Anonymkode: f7513...0ff 1
Jj268 Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hei:) kjenner igjen frykten din, de første ukene er vanskelige. For min del var det vanskelig helt frem til jeg kjente liv 🙈 ville bare si at jeg og bekymret meg veldig for spesielt det med symptomer. De varierte veldig i styrke og de endret seg underveis. Ikke stol på symptomene, de forteller deg ikke om du er gravid eller ikke. Jeg skrev dagbok når jeg var bekymret, det hjalp å få bekymringene ut av hodet. Hcg stigningen din er veldig fin. Prøv å slapp av ❤️ Anonymkode: 6993d...6e1 Tusentakk for beroligende ord, setter stor pris på at du tok tid til å skrive din erfaring. Har følt meg bare så uvell når det skjedde🥹 føler det nesten er bedre å ha symptomene for å vite at det er litt😂 Tusentakk❤️ Blir nok roligere i hodet etterhvert, er bare mye bekymringer. Men håper på positivt utfall på ul❤️
Jj268 Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde 0 symptomer bortsett fra uteblitt mens og positiv graviditetstest. Ikke alle som får noe særlig symptomer, så det trenger ikke bety noe negativt Anonymkode: f7513...0ff Nei, håper på det beste i situasjonen her❤️ Var bare så uvant når jeg hadde og de plutselig forsvant🥹
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke noe å få gjort før uke 23-24.. Anonymkode: 9ee13...3be Jeg blir så provosert når noen sier dette! Selvfølgelig er det mye som kan gjøres før uke 23 for å forhindre SA! Sting ved svak livmorhals, sykmelding ved hematom i livmoren, blodfortynnende ved behov, progesteronstøtte, økt medisinering ved hypothyreose og mye mer! Enhver ønsket graviditet er verdifull også FØR fosteret er levedyktig på egenhånd, og selvfølgelig vil man prøve alt for å forhindre at graviditeten går til grunne! Anonymkode: 07de4...02d 1 1
lyskrone Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 Jeg mistet symptomer rundt den tiden du er nå i dette svangerskapet 😊 Det er like normalt med lite symptomer som med. Prøv å slapp av, selv om det ikke er lett. Og hcg stigningen din er fin den 😊 Og gratulerer 🥰 1
Jj268 Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 lyskrone skrev (41 minutter siden): Jeg mistet symptomer rundt den tiden du er nå i dette svangerskapet 😊 Det er like normalt med lite symptomer som med. Prøv å slapp av, selv om det ikke er lett. Og hcg stigningen din er fin den 😊 Og gratulerer 🥰 Tusentakk for svar, det var betryggende å høre❤️❤️ Må bare prøve å tenke på noe annet..
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 Det som skjer det skjer, ingenting vi kan eller du kan gjøre uansett så tidlig ❤️❤️. Beste er å roe ned og la kroppen fikse svangerskapet selv. Jeg er helt på tuppa jeg og, men av personlige årsaker og en helt for jævlig historikk så jeg vil aldri være trygg føre den lille er ute med bankende hjerte om så i uke 30. Heller kuvøse og litt sånne ting enn å la helsevesenet overkjøre hva som er såkalt best.. Anonymkode: f77eb...8b7 1
Jj268 Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 10.36): Det som skjer det skjer, ingenting vi kan eller du kan gjøre uansett så tidlig ❤️❤️. Beste er å roe ned og la kroppen fikse svangerskapet selv. Jeg er helt på tuppa jeg og, men av personlige årsaker og en helt for jævlig historikk så jeg vil aldri være trygg føre den lille er ute med bankende hjerte om så i uke 30. Heller kuvøse og litt sånne ting enn å la helsevesenet overkjøre hva som er såkalt best.. Anonymkode: f77eb...8b7 Ja, er bare vanskelig å prøve å glemme og ønsker da andre sine erfaringer. Trenger litt bekreftelse bare❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå