AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Hva tenker dere om klubber som arrangerer cuper til Danmark/Sverige i disse tider med skyhøye strøm og matpriser? Krona er svak,kan gange prisen i dk med 1,5. Det er forventet at foreldre reiser med ned. Må betale ferje,overnatting,mat og går jo endel spennepenger. Kjenner jeg er imot hele greia. Ungen gleder seg,hele laget skal og får nok et minne for livet. Bare så kjedelig å bruke hele feriebudsjettet på dette. Anonymkode: 65ba3...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Så hyggelig! Gleder meg veldig til min største begynner å reise på cup 🤩 Ingenting er jo bedre enn ferier hvor barna er i fokus, og Danmark er jo helt herlig for evt søsken også. Også er det jo fantastisk gøy å se kampene med resten av foreldrene også! Så mye dere kommer til å vokse relasjonsmessig som barn og foreldre på en slik tur 😍 Ser liksom ikke hva man heller skulle ønske å bruke feriebudsjettet på OL det ikke er på ungene man har valgt å få 😅 Anonymkode: 5657a...b17 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Min 13-åring skal på Dana Cup, det kreves ikke at alle foreldre er med, de har flere lagledere som drar med de, man ser ikke mye til ungene utenom til kamp heller sånn egentlig. Anonymkode: 3ba3c...905
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Dere må ikke være med. Om det kun er et av flere søsken som skal på denne cupen, og det blir eneste ferie, ville jeg droppet det. Store deler av uken går med til kamper. Jeg synes det er koselig, men begge våre barn som driver samme idrett, da blir det like stas for begge. Alternativt kan du jo melde deg som en av de som overnatter med ungene? Anonymkode: 5a2bc...2c2 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Det er fabtastisk og nei man kan ikke la være å reise fordi noe blir dyrere Anonymkode: ddfa0...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Skulle ønske lagene til mine barn ville dra til utenlandscup, hadde gledelig brukt budsjettet på det. Cup er kjempegøy og veldig sosialt for foreldre også. Både mann og jeg har vært frivillige på treningsleir for å kjøre/lage mat/passe på. Anonymkode: 9fa6a...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Dana Cup er helt supert. Man kan fint kombinere den med ferie. Se på kamper på dagen, og kose seg på ettermiddagen. Det er kort vei til stranden og Fårup sommerland. Da kan søsken kose seg med det. Regner med at laget skal ligge på skole, så dere trenger jo ikke å være med dem da. Bruke noen timer på dagen til å se kamper. Kan godt være de har en dag uten kamp også. Dere kan jo også forlenge ferien med et par dager etter cupen. Når dere først er der. Se heller muligheter enn begrensninger. Anonymkode: 1b079...03c 1 2
RockyRose Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Mannen min slutta faktisk på fotball året dei var 12 fordi dei skulle på Norway cup for første gong, for han visste foreldra ikkje hadde råd og ville ikkje sei det. Veldig trist, men sånn er det jo faktisk berre for nokon 🤷♀️ Eg ville gladleg brukt feriebudsjettet på det når det blir min tur. 1 2
Missy77 Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 Sånn er det når man har barn. Om noen år er de ute av redet, og da kan du bruke feriebudsjettet akkurat slik du vil. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 Av ren nysgjerrighet, mine barn er små Enda) hva koster det for et barn å dra på Dana cup? Anonymkode: dfa1d...721 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 Har ikke alltid kostnad, men de klubbene som har dratt i nærheten har brukt MYE tid på dugnad. Loddsalg på sentre, flyttehjelp, litt salg av produkter, vasking, kasting, pantesamling. Det kan bli mye billigere om man er med på dette. Vi har også fått inn mange tusen pr spiller på våre dugnader UTEN å selge noenting og hvor spillerne har gjort det meste av jobben, men ikke brukt de på Dana cup.., Anonymkode: 9fa6a...ff0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er fabtastisk og nei man kan ikke la være å reise fordi noe blir dyrere Anonymkode: ddfa0...3f1 Klart man kan det. Har man ikke råd, så har man ikke råd. Man kan ikke bruke penger man ikke har. TS, jeg skjønner frustrasjonen, og jeg kjenner jeg er glad for at mine barn sluttet på fotball under covid! De likte det uansett ikke særlig godt. Danmark er ikke det verste - jeg ville om mulig prøvd å gjøre det til en familieferie. Anonymkode: edb18...1b8 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Klart man kan det. Har man ikke råd, så har man ikke råd. Man kan ikke bruke penger man ikke har. TS, jeg skjønner frustrasjonen, og jeg kjenner jeg er glad for at mine barn sluttet på fotball under covid! De likte det uansett ikke særlig godt. Danmark er ikke det verste - jeg ville om mulig prøvd å gjøre det til en familieferie. Anonymkode: edb18...1b8 Jeg snakker om st helt lag ikke kan la være å reise Anonymkode: ddfa0...3f1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 . Greit nok at spillerens utgifter dekkes av dugnad men det er dyrt for foreldre å reise med. I år er det jo mange som ikke har råd til ferie i det hele tatt og her snakker vi sikkert om summer på 20 000++ for en uke. Synes et slikt opplegg høres ekskluderende ut og kun for familier med god råd. Anonymkode: aa401...710 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 20.32): Av ren nysgjerrighet, mine barn er små Enda) hva koster det for et barn å dra på Dana cup? Anonymkode: dfa1d...721 Prisen er 5500 for vår gutt nå, det inkluderer buss, båt, overnatting og A-kort som gir tilgang til aktiviteter, alle måltider etc. Nå finansierer laget en hel del av dugnad, men tipper summen vi må ut med ligger rundt 3500 pluss lommepenger Anonymkode: 3ba3c...905
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 Foreldrene trenger ikke reise ned selv om det "forventes". Var på lignende som barn, og noe av moroa var jo å slippe vekk fra foreldrene noen dager. Anonymkode: eb468...952
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #17 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Prisen er 5500 for vår gutt nå, det inkluderer buss, båt, overnatting og A-kort som gir tilgang til aktiviteter, alle måltider etc. Nå finansierer laget en hel del av dugnad, men tipper summen vi må ut med ligger rundt 3500 pluss lommepenger Anonymkode: 3ba3c...905 Hæ? Hvordan kan dette være hele «feriebudsjettet»? Anonymkode: dfa1d...721 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 Min var på norway i fjor. Kostet 0 kr for alle på laget. Vi brukte 2 år på planlegging og dugnader. Vi var bestemt på at alle skulle bli med, også de som ikke har råd. Og alle ble med. Noen foreldre ble med men det var fåtallet. Bøyer med i støvet for trenerne som hengte med guttene i en uke, både dag og natt Anonymkode: 41344...37e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 Vi elsket årene med Dsna Cup! De årene gikk ferien til Danmark, og sånn var det. Klart det blir dyrt om familien skal både på cup og til Syden, men det er ett valg. Alt til sin tid. Mulig cuplivet må oppleves for å forstå hvorfor det er så stas, så jeg anbefaler virkelig alle å ta turen. Anonymkode: b4ab3...30a
Gjest takinova Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 18.45): Hva tenker dere om klubber som arrangerer cuper til Danmark/Sverige i disse tider med skyhøye strøm og matpriser? Krona er svak,kan gange prisen i dk med 1,5. Det er forventet at foreldre reiser med ned. Må betale ferje,overnatting,mat og går jo endel spennepenger. Kjenner jeg er imot hele greia. Ungen gleder seg,hele laget skal og får nok et minne for livet. Bare så kjedelig å bruke hele feriebudsjettet på dette. Anonymkode: 65ba3...fe8 Er ikke ferie for barna da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå