AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Har lys blondt hår med solid ettervekst nå(ca 6-7 cm). Er opprinnelig mørkblond og har ikke gjort noe med etterveksten. Nå har jeg lyst til å stripe kun litt tjukke striper på ettervekst og i underhår, litt sånn tilfeldig a la balayage. Klarer jeg dette selv? Og hvor sterk styrke må jeg ha for å lysne godt nok på mitt naturlige hår? Har pleid å bruke en som det står at lysner 6 nyanser. Men må kanskje ha den det står 9 nyanser på? Og bør jeg kjøpe en glossing /toning til å ta over etterpå? I såfall er det en hvilken som helst "glansvask" i en lys kald Tone? Tar man denne kun over det nyblekede håret eller over alt? Kan noen gi meg råd? Har ofte brukt produkter fra by Bente og blir så fornøyd med å gjøre det selv til en brøkdel av prisen... Men har ikke tid til å vente på produkter denne gang... Hva kjøper jeg i butikk da? 🙂 Håret mitt ser ut som på bildet. Circa. Anonymkode: d8654...2f1
AprilLudgate Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Greia utfra det jeg ser hos By Bente er at hun tilbyr ulike prosenter så man kan tilpasse resultat - samt gloss. Butikkbleking gjør ikke det, og vil gi deg oransje/veldig gult resultat. Jeg gjør mye hjemme selv, men balayage? Absolutt ikke. Vurderer dog selv å teste By Bente til striper
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 AprilLudgate skrev (46 minutter siden): Greia utfra det jeg ser hos By Bente er at hun tilbyr ulike prosenter så man kan tilpasse resultat - samt gloss. Butikkbleking gjør ikke det, og vil gi deg oransje/veldig gult resultat. Jeg gjør mye hjemme selv, men balayage? Absolutt ikke. Vurderer dog selv å teste By Bente til striper Kanskje ikke så lurt med hjemme striping da? Hvorfor ikke balayage hjemme ? Det har jeg gjort før med godt resultat men husker ikke hva jeg brukte. Lenge siden, ble ikke oransje. Kanskje vente på å få fra by Bente, det er litt mer safe faktisk..... 😅 Anonymkode: d8654...2f1
AprilLudgate Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke så lurt med hjemme striping da? Hvorfor ikke balayage hjemme ? Det har jeg gjort før med godt resultat men husker ikke hva jeg brukte. Lenge siden, ble ikke oransje. Kanskje vente på å få fra by Bente, det er litt mer safe faktisk..... 😅 Anonymkode: d8654...2f1 Hjemmestriping med hette VS balayage er to forskjellige verdener Særlig om man skal fikse ettervekst.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AprilLudgate skrev (4 minutter siden): Hjemmestriping med hette VS balayage er to forskjellige verdener Særlig om man skal fikse ettervekst. Ser den men det var frisøren som foreslo balayage på meg nå. Jeg var innom og hun sa at nå hadde jeg mye ettervekst og mente det ville bli fint spill med balayageteknikk. Altså litt brede, tilfeldige striper. Jeg tror i grunnen det er mulig å få til selv dersom man følger feks Bentes instruks video? Men er nok lurt som du sier å kjøpe bedre produkter mtp prosent styrken. Anonymkode: d8654...2f1
AprilLudgate Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser den men det var frisøren som foreslo balayage på meg nå. Jeg var innom og hun sa at nå hadde jeg mye ettervekst og mente det ville bli fint spill med balayageteknikk. Altså litt brede, tilfeldige striper. Jeg tror i grunnen det er mulig å få til selv dersom man følger feks Bentes instruks video? Men er nok lurt som du sier å kjøpe bedre produkter mtp prosent styrken. Anonymkode: d8654...2f1 Jeg personlig tør ikke balayage, men om jeg skal stripe må jeg jo tørre ta ettervekst 🥶 Jeg har forsøkt bleke ettervekst med samme tid og produkt, men det ble ikke spesielt bra. Jeg skulle uansett over med mye varm toner, så det gjorde ikke så mye. Men, hun tilbyr jo veiledning ved kjøp - så jeg hadde spurt. Lagt ved bilde og fått tips til tid/styrke. Jeg tenker iallefall prøve der bare fordi valgfriheten på prosenten. Det viktigste for deg blir nok toner/korrigerende maske. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Jeg tror ikke det er mulig å skape en balayage effekt hjemme på eget hår uten kunnskap. Man må tupere håret på en spesiell måte for å få den myke balayage overgangen. Men hold oss gjerne oppdatert om du gjør det 😊🤞 Anonymkode: acfcf...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå