Gå til innhold

Vondt med samleie 3 måneder etter fødsel (klippet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for litt over 3 måneder siden. Vi har ikke prøvd å ha sex før nå, da jeg virkelig ikke har vært klar. Baby ble tatt med vakuum og jeg både riftet og ble klippet. Det gjorde veldig vondt i 8 uker, og etter det tok det en uke og to før det var «helt» over. Må ta jern tabletter og blir noe forstoppet av de, og når jeg er det kjennes det litt ubehagelig å presse ifbm sying etter fødsel.

Prøvde nå å ha sex, på mitt intinativ, og jeg følte meg veldig klar, vi brukte glidemiddel og hele pakka, men det var så vondt at det ikke var gjennomførbart. Føltes ut som jeg var jomfru igjen, og kjente det vonde på samme plass som når jeg er forstoppet og kjenner ubehag ved pressing. Ble sjekket på sykehuset og av jordmor etter fødsel som alle mente at det så bra ut med stingene osv.

Men er dette normalt? Jeg ble sydd leeeeeeeenge, og er redd for at de har sydd «for godt» og at det er «for sent» å gjøre noe med det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har helt sikkert arrvev som gjør vondt, det er ikke uvanlig. Det kan være andre ting, men ved 3 mnd er det ikke uvanlig å ha vondt ved sying. Jeg fikk en rift sydd rett innenfor skjedeåpningen med første og det kjentes ut som et ferskt gnagsår som ble trykt ned i en trang sko ved sameie ved 3 mnd+. Husker ikke når det gikk over, men det gjorde det til slutt, innen det første året med god margin. 

Anonymkode: cd6d3...d37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Flipprisl638491357 said:

Jeg fødte for litt over 3 måneder siden. Vi har ikke prøvd å ha sex før nå, da jeg virkelig ikke har vært klar. Baby ble tatt med vakuum og jeg både riftet og ble klippet. Det gjorde veldig vondt i 8 uker, og etter det tok det en uke og to før det var «helt» over. Må ta jern tabletter og blir noe forstoppet av de, og når jeg er det kjennes det litt ubehagelig å presse ifbm sying etter fødsel.

Prøvde nå å ha sex, på mitt intinativ, og jeg følte meg veldig klar, vi brukte glidemiddel og hele pakka, men det var så vondt at det ikke var gjennomførbart. Føltes ut som jeg var jomfru igjen, og kjente det vonde på samme plass som når jeg er forstoppet og kjenner ubehag ved pressing. Ble sjekket på sykehuset og av jordmor etter fødsel som alle mente at det så bra ut med stingene osv.

Men er dette normalt? Jeg ble sydd leeeeeeeenge, og er redd for at de har sydd «for godt» og at det er «for sent» å gjøre noe med det?

Blir sannsynligvis bedre når du får tilbake menstruasjon. For meg tok det over et år, husker ikke akkurat når smertene forsvant helt, men merker ikke noe til det nå 6 år etter hvertfall.

Anonymkode: 9b954...82d

Skrevet

Jeg har fått mensen tilbake😅 og ammer ikke. Så det er nok verken mensen eller amming ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også klippet og ble sydd lenge etterpå. Hadde ikke sex før det nesten var gått et halvt år, og da føltes det helt fint.  Har du vært på 6-ukerskontroll? 

Anonymkode: 516f7...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...