Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 20 år hadde jeg en ganske kaotisk periode i livet. Jeg var psykisk nedbrutt og forvirret etter en lang stund med mye styr med en eks, og midt oppi dette fant jeg en ny. Det gikk alt for fort, og jeg hadde det ikke bra i forholdet; men jeg stolte ikke på egne følelser og alt var bare rot rundt meg.

Etter fem måneder tok forholdet slutt, da jeg endelig fikk grunn nok til å gå. Jeg hadde prøvd flere ganger tidligere men var så svak psykisk at jeg ikke klarte før han ga meg en soleklar grunn. 

Dette plager meg enda 7 år etter, da jeg opplevde mye ekkelt i dette forholdet og jeg ser at jeg egentlig ikke likt han engang, samt at det ødela mye ellers i livet at jeg ble sammen med han også. 

Har dere hatt ekser dere ikke forstår hvorfor dere var sammen med, ikke passet med og ikke var forelsket i? Jeg tror jeg nermest følte avsmak for han hele forholdet, men jeg var så følelsesmessig forvirra at jeg trodde det var meg det var noe galt med, da alle mente dette var en så bra fyr.

Anonymkode: 021bb...862

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alle sammen. 

Anonymkode: 91375...23e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tilgi deg selv, du er en annen nå enn du var da. Du kan ikke dømme noen i etterpåklokskapens lys. Heller ikke deg selv. Ta lærdommen du oppfatter som vekst med deg, resten skriver du i boken for dyrekjøpte erfaringer. Levd og lært 🤍

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Har hatt det veldig likt som deg, men ikke bare en gang. Når man har det vanskelig psykisk er det vanskelig å tenke klart og se hvor ille ting faktisk er. Og det er enda vanskeligere å komme seg ut av det! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en riktig ekkel fyr fra jeg var 15 til 17. Jeg ble manipulert og utnyttet, uten å ha modenhet til å hverken skjønne eller sette ned foten. I ettertid skulle jeg ønske at mine foreldre hadde virket, og satt grenser.  I stedet idylliserte de forholdet som om det skulle ha vært noe søtt og normalt. Det ga meg skader som har gitt vansker med å få et godt sexliv og gode relasjoner siden. Jeg tenker at seksuell lavalder godt kunne ha vært atten istedet.

For få år siden lot jeg meg forføre av en tidligere kollega, og etter hvert gikk vi inn i et slags forhold. Situationship, som de kaller det i media. Jeg så noen trekk som var litt betenkelige, men ingenting graverende. Etter hvert skjønte jeg at jeg ble grovt manipulert, løyet til og egentlig holdt for narr. Jeg klandrer meg selv for å ikke ha sett hele bildet tidligere. Med en gang jeg skjønte hvem han gjemte bak de pene ordene, pakket jeg og dro. Ikke sett meg tilbake. Kjenner kvalme når jeg ser ham igjen. Heldigvis varte ikke dette mange månedene. 

Jeg kommer nok aldri til å gå inn i et alvorlig forhold igjen. Gambler ikke med lykken min, og den har jeg nå.
En hemmelig elsker og ellers bestemme over meg selv kjennes veldig riktig. Ingen har makt over meg, og det er trygt.

Anonymkode: 9958a...2f2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, jeg var sammen med en ekkel fyr i starten av 20-åra, han ødela veldig mye for meg og jeg var naiv og ung… Forstår ikke hvorfor ingen sa noe

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var sammen med en riktig ekkel fyr fra jeg var 15 til 17. Jeg ble manipulert og utnyttet, uten å ha modenhet til å hverken skjønne eller sette ned foten. I ettertid skulle jeg ønske at mine foreldre hadde virket, og satt grenser.  I stedet idylliserte de forholdet som om det skulle ha vært noe søtt og normalt. Det ga meg skader som har gitt vansker med å få et godt sexliv og gode relasjoner siden. Jeg tenker at seksuell lavalder godt kunne ha vært atten istedet.

For få år siden lot jeg meg forføre av en tidligere kollega, og etter hvert gikk vi inn i et slags forhold. Situationship, som de kaller det i media. Jeg så noen trekk som var litt betenkelige, men ingenting graverende. Etter hvert skjønte jeg at jeg ble grovt manipulert, løyet til og egentlig holdt for narr. Jeg klandrer meg selv for å ikke ha sett hele bildet tidligere. Med en gang jeg skjønte hvem han gjemte bak de pene ordene, pakket jeg og dro. Ikke sett meg tilbake. Kjenner kvalme når jeg ser ham igjen. Heldigvis varte ikke dette mange månedene. 

Jeg kommer nok aldri til å gå inn i et alvorlig forhold igjen. Gambler ikke med lykken min, og den har jeg nå.
En hemmelig elsker og ellers bestemme over meg selv kjennes veldig riktig. Ingen har makt over meg, og det er trygt.

Anonymkode: 9958a...2f2

Det høres ut som minnene og naget du bærer til dine foreldre, har makt over deg. Mtp begrensningene du nevner. ❤

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mine eneste to forhold på seks og åtte år var sånn. Angrer voldsomt, det var bare manipulasjon og smerte i begge og jeg er evig skadet psykisk. Kastet bort all den tida jeg burde ha brukt på å finne en fin partner, og nå er det for sent. Jeg er gammel og ødelagt. 

Anonymkode: b46aa...34b

• Hjerte 1
Skrevet

Det er jo en naturlig funksjon vi har, dette med å angre. Og det er alltid lettere å se bakover å se feil.

Handler jo om at vi skal kunne justere og unngå samme feller seinere. Å skamme seg, ligger også veldig tett opptil anger.

Det er store følelser, som vi av og til trenger profesjonell hjelp for å bearbeide ❤️ 

Skyldfølelse blir ofte veldig overveldende, når man har vært bundet på hender og føtter.

Man har ofte ikke reelle valg der og da, selv om det er fryktelig vanskelig å tenke seg i etterpåklokskapens lys. 

:klem:

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke din feil. Vi lever i et samfunn og hvor det hele tiden skal snakkes om sex i hytt og pine, hvilken stilling, hvor mange man har ligget med og er du jomfru ved 18 så er du en taper. Husker at vi hadde seksuell undervisning tre ganger på skolen, 2., 6. og 9. niende klasse. Men det snakkes aldri om hvordan finne eller være en fin kjæreste, eller hvordan man skal elske og ta vare på hverandre, hverken på skolen eller hjemme. Ikke rart at det er mange som har hatt dårlige forhold, men magefølelsen forteller deg alltid sannheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg var sammen med en voldelig kriminell mann jeg syntes var guddommelig kjekk, men nå syns jeg han er skikkelig stygg når jeg ser på bilder og skjønner ikke hva jeg så i han hverken utseende eller personlighet. De gode periodene uten vold var ikke engang så bra, vi hadde så å si ingenting til felles og når vi var ute å spiste var det stillhet hele turen. 

Men jeg var ensom før jeg traff han og ble manipulert inn i forholdet da han fremstilte seg som en helt annen enn den han var. Hva jeg angrer på er at jeg ikke gikk allerede første gang han kom med nedlatende kommentar, for det hadde spart meg for alt som kom senere i forholdet. Men jeg har lært for i dag er jeg forsvunnet før menn i det hele tatt har fått fullført setningen sin med nedlatenhet og respektløshet! 

Angrer og på en annen ex. Han var uhygiensk og elendig i senga men jeg var ung og visste ikke hvordan sex skulle være 

Anonymkode: 79712...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...