Gå til innhold

Påske og sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så tøft å se alle påskebildene på sosiale medier.. der alle koser seg på fjellet i strålende sol. 
Mens jeg sitter hjemme i sorg 😭 jeg har mistet et familiemedlem som ble bare 18 år for noen uker siden, brått og uventet. 
Livet til alle andre går videre, mens vi sitter her i sorg og vantro. 
Sitter på terrassen i sola litt, men dagene er bare et vakuum. 
håper vi kan ta livet tilbake og oppleve glede igjen også 

ingen spørsmål, bare en lufte post 

Anonymkode: f7769...a21

• Liker 1
  • Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kondolerer så mye, er tragisk når man såvidt har fått startet på livet før det tar slutt. ❤

Sånn er livet, det går videre enten man vil eller ei.

Anonymkode: d0f94...90f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kondolerer så mye❤️ livet er blodig urettferdig. Jeg håper sorgen blir lettere å bære etter hvert. Husk! Selv om alt ser så fantastisk ut så er det ikke alltid sånn 

Anonymkode: f8712...35c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er så tøft å se alle påskebildene på sosiale medier.. der alle koser seg på fjellet i strålende sol. 
Mens jeg sitter hjemme i sorg 😭 jeg har mistet et familiemedlem som ble bare 18 år for noen uker siden, brått og uventet. 

Kondolerer så mye 💔

Jeg er en av de som legger ut bilder fra påskefjellet med sol og blå himmel.

I januar satt jeg der du sitter, i sorg og vantro etter og ha mista min kjære bror. Han var riktignok eldre enn 18 år, men altfor ung til å dø.

Så med tid og stunder blir dagene bedre. Jeg savner han fortsatt masse, og tenker mye på han. Men det går bedre etterhvert ❤️

Anonymkode: 38904...ffd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mistet min far 17 mai men kunne da ikke nekte resten av Norge å ha det gøy.

Anonymkode: 76951...936

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles banalt og paradoksalt å se hverdagen forløpe som om ingenting har hendt  - når man sitter der med en følelse av uvirkelighet og sjokk..hvor smerten og sorgen er så fysisk vond at det å trekke pusten koster krefter. 
Men, det er faktisk hverdagen og det «normale» som til slutt får deg ut av vakuumet du nå befinner deg i.
For livet stopper ikke, hverdagen bremser ikke..det er rått og brutalt - og samtidig vakkert og vilt.  
Du må opp på karusellen igjen, for som du har fått erfare - livet kan ikke planlegges..det må leves her og nå.
Ikke i morgen, for morgendagen har du ingen kontroll over. 

Kondolerer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også kost meg på fjellet, men ikke lagt noe ut. Det er ikke for å ta hensyn til sånne som ts, men barna ville ikke bli med på bilder og er ikke selfieperson. 

Det er alltid noe vi kan være misunnelig på andre for eller andre er misunnelig på meg for, det får andre jobbe med seg selv for når det gjelder meg og jeg når det gjelder andre. Svært lite hyggelig å skape skyld og skam for andre, du vil ikke føle seg bedre uansett.  Livet ditt er jævlig og vil være det en stund, men for andre må livet få leves.

Anonymkode: 59352...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er alltid lov å kjenne på følelsen at man er alene og at alle andre koser seg når man er i sorg. Men prøv å trøste deg litt med følgende ; det er mange mennesker rundt om som har mistet sine kjære og føler sorg og vonde følelser. Selv om ikke alle roper det ut, så er de der. Og som jeg sa ; DU har lov å si at du føler deg nedfor , når du vil. 

Anonymkode: a2da6...125

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å se livet gå videre for andre. Samtidig er det nettopp det det har gjort for deg frem til du mistet ditt familiemedlem også, mens andre har sittet med sine sorger og traumer. Det er sånn det er å være menneske, livet går opp og ned, og mens noen er i sorg, har andre det fantastisk. 

Jeg sitter selv hjemme og har det vanskelig og tungt i påska. Men jeg er glad for at andre har det bra og koser seg med familie og venner. 

Anonymkode: f0700...ee5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle venner /bekjente på nett legger ut 1 positivt innlegg i året vil det se ut som om alle koser seg i akkurat den perioden. Sannheten er helt noe annet, mange som ikke har det bra, som går igjennom kriser, er ensomme osv osv.. orker man ikke å se det så kan man jo ta en pause fra sosiale medier, det hadde nok de fleste av oss trengt innimellom.. uansett.. kondolerer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår hva du står i. Da vi mistet vår nydelige nittenåring for noen år siden, klarte jeg nesten ikke å begripe at verden gikk videre når den åpenbart var blitt helt på styr. Men det var jo bare kretsen rundt henne og oss som visste at verden var jævlig, for alle andre var det sommer og lykkelige tider. Det var ikke deres verden som var blitt et svart, mørkt hull. Og det forstår jeg nå. Men det tok nok fire uker før jeg klarte å vri hodet mitt rundt at hennes bortgang ikke var i alle andres hjerte, hjerne og åndedrag hele døgnet. 

Anonymkode: 7384b...bb6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for krenkende innhold,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å se livet gå videre for andre. Samtidig er det nettopp det det har gjort for deg frem til du mistet ditt familiemedlem også, mens andre har sittet med sine sorger og traumer. Det er sånn det er å være menneske, livet går opp og ned, og mens noen er i sorg, har andre det fantastisk. 

Jeg sitter selv hjemme og har det vanskelig og tungt i påska. Men jeg er glad for at andre har det bra og koser seg med familie og venner. 

Anonymkode: f0700...ee5

Er glad for at folk koser seg i påska altså, og unner alle å ha det bra. Skulle bare ønske jeg selv hadde den god følelsen. Selvfølgelig går livet videre for alle andre, det skulle bare mangle. Men det føles bare så rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vera skrev (8 timer siden):

Det føles banalt og paradoksalt å se hverdagen forløpe som om ingenting har hendt  - når man sitter der med en følelse av uvirkelighet og sjokk..hvor smerten og sorgen er så fysisk vond at det å trekke pusten koster krefter. 
Men, det er faktisk hverdagen og det «normale» som til slutt får deg ut av vakuumet du nå befinner deg i.
For livet stopper ikke, hverdagen bremser ikke..det er rått og brutalt - og samtidig vakkert og vilt.  
Du må opp på karusellen igjen, for som du har fått erfare - livet kan ikke planlegges..det må leves her og nå.
Ikke i morgen, for morgendagen har du ingen kontroll over. 

Kondolerer.

Takk ❤️ ja vi må opp igjen.. det gikk bra, men så ble det vanskelig igjen. Får en angst som brenner seg fast i brystet.. som kastet på. Visste ikke at livet kunne føles så brutalt, og visste ikke at det var så smertefullt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg forstår hva du står i. Da vi mistet vår nydelige nittenåring for noen år siden, klarte jeg nesten ikke å begripe at verden gikk videre når den åpenbart var blitt helt på styr. Men det var jo bare kretsen rundt henne og oss som visste at verden var jævlig, for alle andre var det sommer og lykkelige tider. Det var ikke deres verden som var blitt et svart, mørkt hull. Og det forstår jeg nå. Men det tok nok fire uker før jeg klarte å vri hodet mitt rundt at hennes bortgang ikke var i alle andres hjerte, hjerne og åndedrag hele døgnet. 

Anonymkode: 7384b...bb6

Kondolerer ❤️ jeg mener ikke at folk ikke skal kose seg. Skulle bare ønske jeg selv hadde en god følelse. 
det føles som ei tyng sky som henger over meg. 
hvordan kom du deg gjennom det? Tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så handler det litt om å tillate seg selv å finne glede i de små tingene. Gjøre småting som er bra for deg. Enten det er å lese en god bok, gå en tur og ta med kaffe på termos, gå på bakeriet og kjøpe en god kake eller hva som gir deg litt ro. For det er sånn for mange ; hverdagen kan være tøff men så må man tørre å nyte å kjenne på ro i de små øyeblikkene. 

Min påske har vært tung etter flere år med dødsfall i nærmeste familie men så tør jeg å slippe det litt og nyte gulløyeblikkene . Ofte legger jeg ut bilde av det, for inspirasjon både til meg selv og andre. Men vit at etterpå kan jeg være sliten og gråte eller være veldig lei meg. Slik er det ofte å være menneske, livet er opp og ned. 

Anonymkode: a2da6...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...