AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Jeg har alltid opplevd at andre kan tråkke på meg og bryte meg ned. Være slemme og si stygge ting til meg. De tar seg ut på meg og kjefter på meg og jeg føler meg helt verdiløs. Jeg får alltid stygge kommentarer på utseende selv om det ikke er noe galt med meg. Det skal hele tiden kommenteres på at jeg ser gammel ut eller at jeg begynner å se gammel ut osv... Eller at jeg ikke er så pen osv. Jeg har så dårlig selvtillit pga dette og klarer ikke fungere så bra i livet fordi jeg hele tiden tenker på alt det stygge andre sier om meg hele tiden. Jeg får ofte vondt i magen og gruer meg for å møte de menneskene som holder på sånn. Det kan være svigerinne og bror, noen i familien eller slekta eller andre på jobb eller andre steder. Jeg forstår ikke hvorfor jeg opplever dette hele tiden, men jeg blir så stressa og redd og lei meg og faller alltid langt ned. Jeg bruker mye av min dyrebare tid på å tenke på dette... Anonymkode: 52f52...12c 1 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Så er jeg en empat og veldig følsom og sårbar, og får lett dårlig samvittighet og skyldfølelse. Sliter mye med skam også. Anonymkode: 52f52...12c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Og noen sier at det er lett å ta seg ut på meg fordi det er ingen motstand i meg. Jeg sliter med å sette grenser og si nei. Anonymkode: 52f52...12c 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Er det mulig for deg å forlate situasjonen, når du ikke klarer å si noe? Merkelig om det skal finnes mange mennesker ulike steder i ditt liv som sier sånt.. jeg kjenner ingen/ aldri møtt på noen som snakker slik til familien/ kolleger /venner. Reis deg opp og forlat rommet hvis noen sier sånt. Det er ikke greit. Anonymkode: e528e...623 8
Memorangen Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har alltid opplevd at andre kan tråkke på meg og bryte meg ned. Være slemme og si stygge ting til meg. De tar seg ut på meg og kjefter på meg og jeg føler meg helt verdiløs. Jeg får alltid stygge kommentarer på utseende selv om det ikke er noe galt med meg. Det skal hele tiden kommenteres på at jeg ser gammel ut eller at jeg begynner å se gammel ut osv... Eller at jeg ikke er så pen osv. Jeg har så dårlig selvtillit pga dette og klarer ikke fungere så bra i livet fordi jeg hele tiden tenker på alt det stygge andre sier om meg hele tiden. Jeg får ofte vondt i magen og gruer meg for å møte de menneskene som holder på sånn. Det kan være svigerinne og bror, noen i familien eller slekta eller andre på jobb eller andre steder. Jeg forstår ikke hvorfor jeg opplever dette hele tiden, men jeg blir så stressa og redd og lei meg og faller alltid langt ned. Jeg bruker mye av min dyrebare tid på å tenke på dette... Anonymkode: 52f52...12c Det er ikke normalt å si til andre at de ser gammel ut eller ikke er pen. Da er det noe galt med de menneskene som sier dette. 13
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det mulig for deg å forlate situasjonen, når du ikke klarer å si noe? Merkelig om det skal finnes mange mennesker ulike steder i ditt liv som sier sånt.. jeg kjenner ingen/ aldri møtt på noen som snakker slik til familien/ kolleger /venner. Reis deg opp og forlat rommet hvis noen sier sånt. Det er ikke greit. Anonymkode: e528e...623 Ja, jeg har isolert meg mer og føler meg så stressa og sliten av det hele. Er sykemeldt fra jobb og merker en stor lettelse. Om jeg setter grenser og sier ifra vil personen le av meg og si "tåler du ikke høre sannheten" og andre ekle ting... Jeg må ha veldig mange "stygge" mennesker i livet mitt. Anonymkode: 52f52...12c 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Memorangen skrev (1 minutt siden): Det er ikke normalt å si til andre at de ser gammel ut eller ikke er pen. Da er det noe galt med de menneskene som sier dette. Ja, jeg prøver å tenke at de har problemer og at de tar det ut på meg. Er så lei av å bli behandlet sånn. Anonymkode: 52f52...12c 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Sånn er min søster mot meg og....... skjønner deg veldig godt. det er så tungt å måtte ha det sånn. føler jeg også er en person som har vanskelig for å sette grenser og si nei. Håper ting blir bedre for deg! Anonymkode: 8ab44...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 Aldri hørt om noen som sier sånt til folk. Høres veldig rart ut. Anonymkode: 0b5e9...4b7 8
MyMichelle Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 Jeg tror det som hjelper er å finne ut hvorfor du har problemer med å sette grenser, hvorfor du føler deg verdiløs. Det kan ikke fortsette slik, du kan få sosial angst og unngå folk. Har du allerede det, kan du snakke med lege om henvisning til psykolog. Jeg kjenner flere med sosial angst, inkludert meg selv, og dette med grenser og å si «nei» er vanlig blant oss. Det går ikke an å endre drittsekker til å bli sympatiske mennesker med empati. Det eneste en kan forsøke endre er ens egne reaksjoner og negative følelser. Jeg har lærte meg selv for noen år siden til å bli sterkere, å bli mer «badass» (med bikerjakke) og drite i hva andre måtte mene om meg. Jeg omgåes ikke mennesker som fikk meg til å føle meg mindreverdig. Jeg går mine egne veier i utseende og interesser, og oppsøker slikt som gir meg mestringsfølelse. Men er også deprimert og har en annen type angst også, så bruker medisin nå. 1 1
Smascha Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har alltid opplevd at andre kan tråkke på meg og bryte meg ned. Være slemme og si stygge ting til meg. De tar seg ut på meg og kjefter på meg og jeg føler meg helt verdiløs. Jeg får alltid stygge kommentarer på utseende selv om det ikke er noe galt med meg. Det skal hele tiden kommenteres på at jeg ser gammel ut eller at jeg begynner å se gammel ut osv... Eller at jeg ikke er så pen osv. . Anonymkode: 52f52...12c Så bra at du skriver denne setningen: selv om det ikke er noe galt med meg. Fordi det betyr at du veit sanninga: du er ikkje stygg eller gammal. ❤️ Om det var meg så hadde eg takka pent nei til neste invitasjon per sms: "Takk for invitasjonen, eg kan dessverre ikkje komme sidan eg opplever å berre bli rakka ned på. Og det får meg til å bli veldig veldig lei meg. Håpar de får ein fin påskemiddag/bursdagsfeiring (eller anna) i lag". Då er ballen over på desse andre sin banehalvdel og du har fått sagt korleis du har det. 2
MyMichelle Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, jeg har isolert meg mer og føler meg så stressa og sliten av det hele. Er sykemeldt fra jobb og merker en stor lettelse. Om jeg setter grenser og sier ifra vil personen le av meg og si "tåler du ikke høre sannheten" og andre ekle ting... Jeg må ha veldig mange "stygge" mennesker i livet mitt. Anonymkode: 52f52...12c Når du isolerer deg slik vil det nok være bra å snakke med psykolog. En som kan hjelpe deg å bygge deg opp igjen. Du kan bytte arbeidsplass når du føler deg bedre, en ny start. Du har tydeligvis mange stygge mennesker i livet ditt. Unngå de drittsekkene du kan, men isolerer du deg fra alle kan du ikke lære å forsvare deg/hevde deg. Endret 7. april 2023 av MyMichelle 2
Andro Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 Du tar helt klart skade av det og må bryte med den eller dem som uttrykker slik ondskap. Dessuten vil du trenge terapi og oppfølging for å bearbeide traumene, og leve et liv der du setter grenser for hva du finner deg i. Bruk anledningen når du er sykmeldt til å be om henvisning. Når du opplever dette både på jobben og i familien så utstråler du ett eller annet som gjør at andre ser deg som et lett tilgjengelig bytte. Det trenger du hjelp til å finne ut av, og du må gjøre noe med det. Både fysisk framtoning, og hvordan du svarer på urimelige utsagn. Det er ikke din skyld at andre er drit, men det er ditt ansvar å stå opp for deg selv. Kanskje trenger du hjelp til å bli istand til det. Det er helt greit å bryte kontakt med brødre som mobber søsken, og det er helt greit å rapportere mobbing på arbeidsplassen.
Gjest Sprite Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 Altså. Hvem sier sånt til deg? Det er jo ikke normalt å gå rundt å si sånt til folk
Hannah80 Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 Regner med at du er den samme som har startet flere lignende tråder før? 2
Ginny Skrevet 7. april 2023 #16 Skrevet 7. april 2023 Eneste som er feil med deg TS er at du omgås mennesker som ikke vil deg vel. Du vet selv at det de sier ikke er sant, og hvorfor de sier det kan man bare lure på. Kanskje de trenger en scapegoat i livet sitt, eller å føle seg bedre selv? Kom deg unna dem. Du er ansvarlig for deg og ditt liv (med mindre du har satt barn til verden, og hvis du har det bør du hvertfall komme deg unna), og en av de viktigste tingene man kan gjøre for seg selv er å sette grenser. Hvorfor skal du tilbringe tid med folk som ikke vil deg vel? Folk som ikke er positive tilskudd i livet ditt, de har vel ikke noe der å gjøre? Gjør det du må for å komme deg unna disse, flytt til andre kanten av landet om så er, og så finner du deg andre folk å være med, som ser deg og det som er bra med deg. Du har bare dette ene livet 😊 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #17 Skrevet 7. april 2023 Hannah80 skrev (12 minutter siden): Regner med at du er den samme som har startet flere lignende tråder før? Spiller det noen rolle i så fall da? Anonymkode: 9d94c...93c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Aldri hørt om noen som sier sånt til folk. Høres veldig rart ut. Anonymkode: 0b5e9...4b7 Enig, og TS sier «alle» sier dette…men jeg kjenner faktisk en tidligere kollega som var slik. Hun anklaget alle for å være slem med henne, og mange av situasjonene var vi vitner til også. Hun var helt paranoid og trodde alle var ute etter henne. Hun var også veldig opptatt av at dolk snakket stygt om hårfargen hennes, selv om det ikke var noen som gjorde det. Det virket som hun var helt opphengt i dette…. Anonymkode: 44747...f77 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #19 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spiller det noen rolle i så fall da? Anonymkode: 9d94c...93c Ja. For da betyr det at ts bevisst velger bort rådene som blir gitt. Og man blir ikke bedre/friskere av å stadig lage slike tråder på KG. Man må være veldig sterk psykisk for å håndtere det enkelte får seg til å si her inne. Da er det bedre å logge av og ta kontakt med fastlege>dps eller psykiatrisk sykepleier. Anonymkode: d1e90...3df 2 1
klarinetta Skrevet 7. april 2023 #20 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, og TS sier «alle» sier dette…men jeg kjenner faktisk en tidligere kollega som var slik. Hun anklaget alle for å være slem med henne, og mange av situasjonene var vi vitner til også. Hun var helt paranoid og trodde alle var ute etter henne. Hun var også veldig opptatt av at dolk snakket stygt om hårfargen hennes, selv om det ikke var noen som gjorde det. Det virket som hun var helt opphengt i dette…. Anonymkode: 44747...f77 Det er dette som skurrer for meg. Beklager TS, jeg mistror ikke *din* virkelighet, men stiller nok likevel spørsmål ved den objektive siden av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå