Perfume Skrevet 7. april 2023 #1 Del Skrevet 7. april 2023 Hei! Jeg skal såklart ringe rundt for å finne dette ut når ting åpner. Men om noen her inne vet, så lurer jeg på dette : Kan man leie en bil i Norge og kjøre til f. Eks Italia og levere den der? Grunnen til at jeg lurer er fordi vi tenker på å flytte til Italia. For å slippe å sende ting ( pc etc) så tenker vi heller kjøre dit for så å levere tingene i leiligheten og slippe å kjøre hjem igjen med den. Noen som vet? Det er jo ikke snakk om flyttelass, da vi kun skal ha med aller mest nødvendige ting, men mannen er avhengig av foto utstyr og pc, samt normalt med klær. Men sender jo ikke pc i bagasjen, eller utstyr og vi har begge pc vi bruker ofte så det er ikke plass i håndbagasje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Del Skrevet 7. april 2023 Det vet jeg ikke, men man kan jo lease bil i Norge, så det kan tenkes at de leaser bil i Europa også. Evnt om en privatperson trenger å få kjørt bilen sin nedover. Anonymkode: d876f...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Del Skrevet 7. april 2023 Avis har enveisutleie av bil i Europa, men vet ikke helt hvordan det fungerer eller om det er det du var ute etter. Anonymkode: d876f...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 7. april 2023 #4 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg ser Avis har en greie med enveisleie, den lot meg fylle ut Gardermoen -> Roma og kom så langt som til bekrefting av bestillingen, det kostet litt da.. https://www.avis.no/produkter-og-tjenester/leiebil-tjenester/enveis-leie# 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 7. april 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 7. april 2023 Magika_fra_Fyll skrev (7 minutter siden): Jeg ser Avis har en greie med enveisleie, den lot meg fylle ut Gardermoen -> Roma og kom så langt som til bekrefting av bestillingen, det kostet litt da.. https://www.avis.no/produkter-og-tjenester/leiebil-tjenester/enveis-leie# Takk for det! Ja så den kostet endel.... Endel mer enn jeg trodde 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Del Skrevet 7. april 2023 Perfume skrev (1 minutt siden): Takk for det! Ja så den kostet endel.... Endel mer enn jeg trodde 😅 Hvor mye kostet det? Anonymkode: d876f...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 7. april 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye kostet det? Anonymkode: d876f...040 Laveste jeg så var 68 tusen...... 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Del Skrevet 7. april 2023 10 hours ago, Perfume said: Hei! Jeg skal såklart ringe rundt for å finne dette ut når ting åpner. Men om noen her inne vet, så lurer jeg på dette : Kan man leie en bil i Norge og kjøre til f. Eks Italia og levere den der? Grunnen til at jeg lurer er fordi vi tenker på å flytte til Italia. For å slippe å sende ting ( pc etc) så tenker vi heller kjøre dit for så å levere tingene i leiligheten og slippe å kjøre hjem igjen med den. Noen som vet? Det er jo ikke snakk om flyttelass, da vi kun skal ha med aller mest nødvendige ting, men mannen er avhengig av foto utstyr og pc, samt normalt med klær. Men sender jo ikke pc i bagasjen, eller utstyr og vi har begge pc vi bruker ofte så det er ikke plass i håndbagasje... Ja det er mulig, men det er svindyrt. Kan fort være rimeligere å kjøpe en bil å selge den/vrake den der dere skal Anonymkode: ae588...0c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. april 2023 #9 Del Skrevet 7. april 2023 Perfume skrev (10 timer siden): Men sender jo ikke pc i bagasjen, eller utstyr og vi har begge pc vi bruker ofte så det er ikke plass i håndbagasje... Jeg ser ikke at det er noe problem å reise med fly? Dere kan ha både innsjekket bagasje og håndbagasje. Er ikke noe vanskelig å ha med pc i sekk eller veske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 8. april 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 8. april 2023 Andro skrev (9 timer siden): Jeg ser ikke at det er noe problem å reise med fly? Dere kan ha både innsjekket bagasje og håndbagasje. Er ikke noe vanskelig å ha med pc i sekk eller veske. Vi har hver vår stasjonære pc samt han har en stor sekk med foto utstyr. Disse tre koster jo over 100k tilsammen og man sender ikke sånt med bagasjen når de behandler tingene sånn de gjør. Samt det går ikke å få med i håndbagasje. Men nå lurer vi på om vi rett og slett skal selge begge pcene og heller kjøpe laptop's som jo man kan ta med.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 8. april 2023 #11 Del Skrevet 8. april 2023 Perfume skrev (22 minutter siden): Vi har hver vår stasjonære pc samt han har en stor sekk med foto utstyr. Disse tre koster jo over 100k tilsammen og man sender ikke sånt med bagasjen når de behandler tingene sånn de gjør. Samt det går ikke å få med i håndbagasje. Men nå lurer vi på om vi rett og slett skal selge begge pcene og heller kjøpe laptop's som jo man kan ta med.. Det rimeligste er vel å leie bil i Norge, pakke ting i den, kjøre ned med alt og så kjøre bilen hjem selv og fly ned igjen. Leier man en bil en vei så må man dekke kostnadene selskapet har med å få bilen hjem igjen. Og det er ikke billig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 8. april 2023 #12 Del Skrevet 8. april 2023 En bekjent sjekket noe lignende når han skulle flytte fra Østlandet til langt oppe i nord. Det lot seg gjøre, men var så dyrt at han droppet det. Han tok kontakt med et transportselskap som tok med seg tingene en gang de hadde plass på bilen. Han betalte en brøkdel av prisen. Kan det være et alternativ TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #13 Del Skrevet 8. april 2023 Perfume skrev (20 timer siden): Hei! Jeg skal såklart ringe rundt for å finne dette ut når ting åpner. Men om noen her inne vet, så lurer jeg på dette : Kan man leie en bil i Norge og kjøre til f. Eks Italia og levere den der? Grunnen til at jeg lurer er fordi vi tenker på å flytte til Italia. For å slippe å sende ting ( pc etc) så tenker vi heller kjøre dit for så å levere tingene i leiligheten og slippe å kjøre hjem igjen med den. Noen som vet? Det er jo ikke snakk om flyttelass, da vi kun skal ha med aller mest nødvendige ting, men mannen er avhengig av foto utstyr og pc, samt normalt med klær. Men sender jo ikke pc i bagasjen, eller utstyr og vi har begge pc vi bruker ofte så det er ikke plass i håndbagasje... Betaler du nok får du til det meste. Anonymkode: f3271...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 8. april 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 8. april 2023 Sirah skrev (2 timer siden): En bekjent sjekket noe lignende når han skulle flytte fra Østlandet til langt oppe i nord. Det lot seg gjøre, men var så dyrt at han droppet det. Han tok kontakt med et transportselskap som tok med seg tingene en gang de hadde plass på bilen. Han betalte en brøkdel av prisen. Kan det være et alternativ TS? Det var ikke en dum plan! Takk, det skal jeg faktisk sjekke ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 8. april 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 8. april 2023 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Det rimeligste er vel å leie bil i Norge, pakke ting i den, kjøre ned med alt og så kjøre bilen hjem selv og fly ned igjen. Leier man en bil en vei så må man dekke kostnadene selskapet har med å få bilen hjem igjen. Og det er ikke billig. Det er jo sant, det kan la seg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 8. april 2023 #16 Del Skrevet 8. april 2023 Perfume skrev (7 minutter siden): Det var ikke en dum plan! Takk, det skal jeg faktisk sjekke ut! Ja gjør det Ikke sikkert det går, men verdt et forsøk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå