Gå til innhold

Utvider kordfløyelbukser seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt en bukse i kordfløyel på nett fra Levi's. Den er litt trangt til meg, men av erfaring utvider jo gjerne bukser seg etter vask, men har aldri hatt en kordfløyel bukse før så litt usikker på om den utvider seg i vask. Tror en større størrelse vil bli litt for vid igjen.

Noen som vet om kordfløyel utvider seg?

Anonymkode: d1ce0...f05

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selv uten stretch utvider de seg over tid. Men ikke mye.

Anonymkode: 0bbd1...b82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja den vil nok utvide seg noe, det er min erfaring

Anonymkode: f06fc...5fc

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar, da tror jeg at jeg tar sjansen!

Skrevet

Artig hvordan moten går i bølger og at kordfløyel er in igjen. Jeg hadde beige kordfløyelsbukse fra miss sixty på tidlig 2000-tall og elsket den. Den hadde lavt liv, bootcut og altfor laaange ben, så den ble fort møkkete nederst på bena om det var sølete ute. Men på den tiden skulle alle bukser omtrent subbe i bakken. Den utvidet seg ihvertfall litt, så ville beholdt den du har om du vil ha den litt ettersittende.

Da jeg var gikk i barnehagen på 80-tallet hadde jeg også kordbukse. I knall rød med brede «riller» Husker de buksene godt selv om jeg var liten på den tiden. Huff, nå følte jeg meg gammel 😂🙈

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, jukkapalme said:

Artig hvordan moten går i bølger og at kordfløyel er in igjen. Jeg hadde beige kordfløyelsbukse fra miss sixty på tidlig 2000-tall og elsket den. Den hadde lavt liv, bootcut og altfor laaange ben, så den ble fort møkkete nederst på bena om det var sølete ute. Men på den tiden skulle alle bukser omtrent subbe i bakken. Den utvidet seg ihvertfall litt, så ville beholdt den du har om du vil ha den litt ettersittende.

Da jeg var gikk i barnehagen på 80-tallet hadde jeg også kordbukse. I knall rød med brede «riller» Husker de buksene godt selv om jeg var liten på den tiden. Huff, nå følte jeg meg gammel 😂🙈

Korte bukser var en dødssynd😅 Buksene måtte være så lange at de subbet i bakken selv med Buffalo sko

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Korte bukser var en dødssynd😅 Buksene måtte være så lange at de subbet i bakken selv med Buffalo sko

Jepp! Og uten sko forsvant føttene inn i buksa 😂 Og alle buksene ble slitte og hullete nederst etter ganske kort tid siden de skulle være så lange. Husker fornarina-buksene fantes i bare en lengde (selv om det kunne variere litt fra bukse til bukse) og det var sikkert 35". Jeg bruker 33-34" i beina nå og liker fortsatt lange bukser, men ikke sånn at de subber i bakken da, hehe. 

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, jukkapalme said:

Jepp! Og uten sko forsvant føttene inn i buksa 😂 Og alle buksene ble slitte og hullete nederst etter ganske kort tid siden de skulle være så lange. Husker fornarina-buksene fantes i bare en lengde (selv om det kunne variere litt fra bukse til bukse) og det var sikkert 35". Jeg bruker 33-34" i beina nå og liker fortsatt lange bukser, men ikke sånn at de subber i bakken da, hehe. 

Hehe ja vi er nok litt miljøskadd fortsatt fra den tiden, jeg er samme jeg liker også at buksene mine er lange klarer ikke å gå med ankelkorte bukser som har vært in de siste årene, buksene mine må nå til bakken når jeg ikke har sko på😅

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 14.55):

Har bestilt en bukse i kordfløyel på nett fra Levi's. Den er litt trangt til meg, men av erfaring utvider jo gjerne bukser seg etter vask, men har aldri hatt en kordfløyel bukse før så litt usikker på om den utvider seg i vask. Tror en større størrelse vil bli litt for vid igjen.

Noen som vet om kordfløyel utvider seg?

Lite erfaring med kordfløyel.....sist jeg var borti det var tidlig på 80 tallet da lærerinna mi brukte det.

Anonymkode: 2f663...1f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 6.28):

Lite erfaring med kordfløyel.....sist jeg var borti det var tidlig på 80 tallet da lærerinna mi brukte det.

Anonymkode: 2f663...1f8

Ok

AnonymBruker
Skrevet
jukkapalme skrev (På 9.4.2023 den 17.57):

Haha, dette var gøy å lese 🥰🤣

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to cordbukser, ikke leivs men to andre merker. Den ene har utvider seg endel etter bruk (sitter som støpt når den er nyvasket), mens den andre utvider seg ikke like mye men litt

Har dog andre bukser fra Levis, og de utvider seg etter bruk, absolutt alle. Eneste dumme med levis er at samme størrelse varierer. Skulle tro 27 tommer var 27 tommer, men jeg har opplevd å måtte returnere da den ble for trang, selv om det er 27 jeg bruker. Og ei bukse fra levis var altfor stor i 27 tommer, men valgte å beholde den og bruker den som baggy bukse. 

Men hvis du tror at den større størrelsen blir for stor så er det best å bestille den du tror vil passe :) de fleste nettbutikker har uansett grei returordning, jeg bruker alltid å bestille med faktura, for da slipper jeg å vente på pengene tilbake ved retur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...