Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eit stort antall mennesker har forlengst  tilbrakt  mange timer bak en snøfreser, snøskuffel, i vintrt  og de  har   ærgret  seg over all snøen som kom i  år.  Om ikkje det er nok så pakker mange bilen å drar til fjells i Påska, og oppsøker snøen på nytt.  Ikkje før har mange vendt nesen  hjem fra påskefjellet  så   begynner klagesangen  om vinterkulda, og høye strømregninger. 

Misstenker at en høy andel av de som reiser til fjells i påska er folk som knapt har tatt i et måkebrett i løpet av vinteren, og har masse overskudd til  snømåking.  Etter flere uker med  stort snøfall, og mye snømåking er e selv  "drittlei" snøen, og ser fremtil noen måkefrie dager i påska.    

Endret av Evnti
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hjemme må man få vekk snøen fordi den er i veien. (måke, frese, strø)

På fjellet kan man gjøre aktiviteter med snø (ake, ski, snowboard) 

• Liker 3
Skrevet

Det kan du jaggu si.. Om det er så viktig for dem å sprade rundt med ski på beina kunne dem vel gjort det i hele vinter. Det hele er vel bare kamuflert fyll&fanteri for mange

• Liker 2
Skrevet

Meg bekjent står det ikkje  noe sted omtalt at  vår herre hadde noko forhold til snø, og skigåing. Å valfarte på fjellet i påska har ikkje noen tilknyttning til påskefeiringa, og det handler om en slags livsstil blandt nordmenn.  

Skrevet

Fordi mange vet å utnytte verden sånn som den er, til sin fordel. 

Skrevet
klarinetta skrev (4 timer siden):

Fordi mange vet å utnytte verden sånn som den er, til sin fordel. 

Til tross for at snøen kan vera både til glede og forbannelse så elsker nordmenn snø.  Til tross for en  advarsler oppsøker mange rasfarlige steder i påska, og  det er naivt å utfordre vergudene.  Snøen har sin sine kostnader både  langs veiene, og til fjells.  

Skrevet
Evnti skrev (1 minutt siden):

Til tross for at snøen kan vera både til glede og forbannelse så elsker nordmenn snø.  Til tross for en  advarsler oppsøker mange rasfarlige steder i påska, og  det er naivt å utfordre vergudene.  Snøen har sin sine kostnader både  langs veiene, og til fjells.  

Vet ikke hvorfor du siterte meg, men da kan jeg opplyse om at generaliseringen "nordmenn elsker snø" faller gjennom, for jeg er nordmann og har liten interesse for snø. 😅

• Liker 1
Skrevet

Været er strålende, enten man vil sitte på verandaen eller gå på ski her i fjellheimen.
En morgentur på gnistrende skareføre, og en ettermiddag i sola. Livet blir ikke bedre enn det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke på fjellet i år , men det er fint å reise fra halvsmeltede isete dårlige snøforhold, nyte skiturer på påskefjellet og komme hjem igjen til vår og hestehov.

Skrevet

Har ikke måket snø, bortsett fra på en liten trapp. Har brøytefirma både hjemme og på hytta. Og så liker vi å stå/gå på ski, derfor er vi på fjellet. Rekordmye snø her i år, så det blir nok noen vinterturer til i løpet av våren :)

Skrevet

Hovedgrunnen er vel også at været er mye bedre om våren, det er mye lysere og snøforholdene er mye bedre om våren enn om vinteren. Skigåing er best i mars og april! Det er en aldeles nydelig tid for langrenn og alpint i fjellet.

Skrevet
Kratt_ skrev (På 7.4.2023 den 14.25):

Her hjemme må man få vekk snøen fordi den er i veien. (måke, frese, strø)

På fjellet kan man gjøre aktiviteter med snø (ake, ski, snowboard) 

Det kan du i lavlandet og.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri skjønt det med å kjøre etter snøen i påska. Syns det er deilig å bli igjen i en påskestille by, med snøfrie fortau og krokus som titter opp ❤️Bra vi er forskjellige.  

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for avsporing. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det er de samme som ergrer seg over snøen som så drar på fjellet i påsken? Det har ikke slått deg at veldig mange faktisk liker snø?

Anonymkode: 0e528...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...