Gå til innhold

Noen som har solgt bolig innen et år etter kjøp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? Hvorfor gjorde du det? 

Jeg vurderer å selge nå etter kun å ha bodd her siden august, men har ikke noe annet sted å bo og har lånt over 85% av kjøpesummen og har i tillegg barn, så føler meg låst. Men dette stedet gjør meg deprimert - ikke en talemåte, men faktisk depresjon, diagnostisert av lege :( 

Hvilke alternativer har jeg?

Anonymkode: 247f0...072

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du leie ut og så leier du deg en leilighet mens du finner ut av ting?

Anonymkode: 457f2...ff6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan du leie ut og så leier du deg en leilighet mens du finner ut av ting?

Har vurdert det, og egentlig er det vel kanskje det eneste reelle alternativet jeg har? Men bare tanken på å pakke ned og ordne med utleie osv, kroppen føles som en sekk med sement og jeg vil bare sove i femti år 😕 

Jeg har flyttet to ganger på to år og har ingen som hjelper meg så bare tanken gjør meg kvalm. Vet ikke om jeg klarer. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du da å flytte til et helt annet sted, eller hva er planen? 
Ofte er ikke stedet egentlig problemet. Problemet blir med deg på flyttelasset.

Anonymkode: a47cd...4af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kusine kjøpte og solgte igjen i løpet av 6-8 mnd, og hun hverken tente eller tapte noe på det. Hun var også alene med barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du da å flytte til et helt annet sted, eller hva er planen? 
Ofte er ikke stedet egentlig problemet. Problemet blir med deg på flyttelasset.

Anonymkode: a47cd...4af

Jeg har jo egentlig ingen plan, litt derfor jeg spør her. Jeg føler bare at jeg må vekk herfra, jeg må ha et trygt sted å bo, hvor det ikke er masse skriking, hunder og null privatliv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis du selger så raskt, må du betale skatt av gevinsten.

Anonymkode: 12855...e72

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvis du selger så raskt, må du betale skatt av gevinsten.

Anonymkode: 12855...e72

Er antageligvis ingen gevinst på så kort tid.

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (3 timer siden):

Er antageligvis ingen gevinst på så kort tid.

Med meglerutgifter som man kan trekke fra, så er det mest sannsynlig i markedet nå, ja. Og tillegg vil nok salgsprosessen gjøre at det mest sannsynlig ikke blir overtakelse før i august, slik at det faktisk blir et år. 

ts, om du mistrives veldig, og det ikke er helt umulig med tanke på økonomien din å flytte, så burde du bare starte prosessen med å innhente litt takster og meglerkostnader nå, for prosessen kan ta litt tid, og du burde få lagt ut boligen i slutten av mai/juni. Da kan du få overtakelse i august, slik at du slipper å stresse med evt skatt på gevinst evt. 

Samtidig kan du se etter et annet sted å bo. Om du ikke finner noe nytt å kjøpe, så er det nok lurt å leie inntil du er mer sikker på hvor du vil bo. Selv om leie mange steder er dyrt, så er det dyrere å velge feil en gang til. 

Det du taper mest på er evt omkostninger, som er ganske høye på selveie, og meglerkostnader + flyttekostnader. 

Å leie ut, og leie et annet sted er også mulig, men det tror jeg ikke du tjener noe særlig på. 

Anonymkode: c57f1...8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...