AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Hvordan gikk det? Hvorfor gjorde du det? Jeg vurderer å selge nå etter kun å ha bodd her siden august, men har ikke noe annet sted å bo og har lånt over 85% av kjøpesummen og har i tillegg barn, så føler meg låst. Men dette stedet gjør meg deprimert - ikke en talemåte, men faktisk depresjon, diagnostisert av lege Hvilke alternativer har jeg? Anonymkode: 247f0...072 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Kan du leie ut og så leier du deg en leilighet mens du finner ut av ting? Anonymkode: 457f2...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan du leie ut og så leier du deg en leilighet mens du finner ut av ting? Anonymkode: 457f2...ff6 Har vurdert det, og egentlig er det vel kanskje det eneste reelle alternativet jeg har? Men bare tanken på å pakke ned og ordne med utleie osv, kroppen føles som en sekk med sement og jeg vil bare sove i femti år 😕 Jeg har flyttet to ganger på to år og har ingen som hjelper meg så bare tanken gjør meg kvalm. Vet ikke om jeg klarer. Anonymkode: 247f0...072 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Tenker du da å flytte til et helt annet sted, eller hva er planen? Ofte er ikke stedet egentlig problemet. Problemet blir med deg på flyttelasset. Anonymkode: a47cd...4af 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Min kusine kjøpte og solgte igjen i løpet av 6-8 mnd, og hun hverken tente eller tapte noe på det. Hun var også alene med barn. Anonymkode: 457f2...ff6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du da å flytte til et helt annet sted, eller hva er planen? Ofte er ikke stedet egentlig problemet. Problemet blir med deg på flyttelasset. Anonymkode: a47cd...4af Jeg har jo egentlig ingen plan, litt derfor jeg spør her. Jeg føler bare at jeg må vekk herfra, jeg må ha et trygt sted å bo, hvor det ikke er masse skriking, hunder og null privatliv. Anonymkode: 247f0...072 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 hvis du selger så raskt, må du betale skatt av gevinsten. Anonymkode: 12855...e72
Tvist Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvis du selger så raskt, må du betale skatt av gevinsten. Anonymkode: 12855...e72 Er antageligvis ingen gevinst på så kort tid.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Tvist skrev (3 timer siden): Er antageligvis ingen gevinst på så kort tid. Med meglerutgifter som man kan trekke fra, så er det mest sannsynlig i markedet nå, ja. Og tillegg vil nok salgsprosessen gjøre at det mest sannsynlig ikke blir overtakelse før i august, slik at det faktisk blir et år. ts, om du mistrives veldig, og det ikke er helt umulig med tanke på økonomien din å flytte, så burde du bare starte prosessen med å innhente litt takster og meglerkostnader nå, for prosessen kan ta litt tid, og du burde få lagt ut boligen i slutten av mai/juni. Da kan du få overtakelse i august, slik at du slipper å stresse med evt skatt på gevinst evt. Samtidig kan du se etter et annet sted å bo. Om du ikke finner noe nytt å kjøpe, så er det nok lurt å leie inntil du er mer sikker på hvor du vil bo. Selv om leie mange steder er dyrt, så er det dyrere å velge feil en gang til. Det du taper mest på er evt omkostninger, som er ganske høye på selveie, og meglerkostnader + flyttekostnader. Å leie ut, og leie et annet sted er også mulig, men det tror jeg ikke du tjener noe særlig på. Anonymkode: c57f1...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå