AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Å bruke bronzer og sånt, vet ikke akkurat hva pappa siktet til, er det som får meg til å føle meg fin, men nå føler jeg meg så usikker når jeg går ute i offentlighet om folk synes jeg ser ut som en klovn… Vet jo man kan se at jeg har på sminke, men skjønner ikke hvorfor det er noe galt, jeg synes så mange andre er så pene fordi de er veldig tane og flinke til å sminke seg. Hater å være blek Anonymkode: 2bec0...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Du er 20 år sa du? Anonymkode: 42d1b...b92 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Hva nøyaktig sa han da? Anonymkode: 0aef3...fbc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å bruke bronzer og sånt, vet ikke akkurat hva pappa siktet til, er det som får meg til å føle meg fin, men nå føler jeg meg så usikker når jeg går ute i offentlighet om folk synes jeg ser ut som en klovn… Vet jo man kan se at jeg har på sminke, men skjønner ikke hvorfor det er noe galt, jeg synes så mange andre er så pene fordi de er veldig tane og flinke til å sminke seg. Hater å være blek Anonymkode: 2bec0...2a4 Det er jo bare positivt at han sier ifra, tenk på alle vennene dine som tenker det samme, men som ikke sier noe. Pappaen min har også sagt noe sånt til meg før, jeg har aldri blitt lei meg selv om? Går an å reflektere litt, ikke ta alt som kritikk. Anonymkode: 11295...eb7 23 4
Trish Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Typisk eldre å slenge ut noen sånne kommentarer. Du ser sikkert ikke rar ut. Ikke bry deg om det. 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Du vokser nok av deg brunkremen og den overdrevne sminken når du blir litt eldre Men smaken er jo forskjellig.. Noen liker jo folk med masse brunkrem og sminke smurt over hele ansiktet, mens andre helst står over denslags Anonymkode: ad7ba...285 9 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vokser nok av deg brunkremen og den overdrevne sminken når du blir litt eldre Men smaken er jo forskjellig.. Noen liker jo folk med masse brunkrem og sminke smurt over hele ansiktet, mens andre helst står over denslags Anonymkode: ad7ba...285 Han sa også brunkrem, men hva søren er det?? Selftan? Foundation? Bronzer? Anonymkode: 2bec0...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han sa også brunkrem, men hva søren er det?? Selftan? Foundation? Bronzer? Anonymkode: 2bec0...2a4 Det du bruker som gjør at du ser unaturlig brun/oransje ut. Anonymkode: 48144...073 18 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 Min far sa noe lignende til meg da jeg var i den alderen. Og når jeg ser bilder fra den tiden så ser jeg at han hadde helt rett. Anonymkode: dcceb...543 22 1 11
klarinetta Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å bruke bronzer og sånt, vet ikke akkurat hva pappa siktet til, er det som får meg til å føle meg fin, men nå føler jeg meg så usikker når jeg går ute i offentlighet om folk synes jeg ser ut som en klovn… Vet jo man kan se at jeg har på sminke, men skjønner ikke hvorfor det er noe galt, jeg synes så mange andre er så pene fordi de er veldig tane og flinke til å sminke seg. Hater å være blek Anonymkode: 2bec0...2a4 Pappaer sier mye rart. De tror det er til det beste. Du får f.eks svare at "jada pappa, jeg hører deg, men jeg er fortsatt veldig ung og må få gjøre min egen utforsking." Finn fram et bilde fra fra da han var 20 år og spør hvorfor han hadde håret sånn og klærne slik. Med humor, om du klarer 😊 6
Gjest Refreng Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Min far sa noe lignende til meg da jeg var i den alderen. Og når jeg ser bilder fra den tiden så ser jeg at han hadde helt rett. Anonymkode: dcceb...543 Men hjalp kommentaren deg da han sa det til deg? Selv om han har rett, så går det an å ta opp ting på en empatisk og fin måte.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 klarinetta skrev (3 minutter siden): Pappaer sier mye rart. De tror det er til det beste. Du får f.eks svare at "jada pappa, jeg hører deg, men jeg er fortsatt veldig ung og må få gjøre min egen utforsking." Finn fram et bilde fra fra da han var 20 år og spør hvorfor han hadde håret sånn og klærne slik. Med humor, om du klarer 😊 Men jeg bare vet ikke om han har rett eller ikke😭 Ikke fått noen andre kommentarer på det, men vennene mine hadde jo sikkert ikke sagt noe uansett. Men vet jo at jeg synes jenter er pene som pappa hadde syntes brukte for mye sminke liksom, så vet ikke om vi bare ha forskjellig smak eller om jeg faktisk ikke ser bra ut Anonymkode: 2bec0...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 Refreng skrev (4 minutter siden): Men hjalp kommentaren deg da han sa det til deg? Selv om han har rett, så går det an å ta opp ting på en empatisk og fin måte. Hjalp og hjalp. Jeg ble nok ikke djupt såra og vonbroten om han sa sin mening. Anonymkode: dcceb...543 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 Min mor kunne "mobbe" meg ganske mye for ting hun absolutt ikke skulle gjort, men jeg ser jo i dag at det er et mønster igjennom hele barndommen. Hun fikk meg ofte til å føle meg liten, det var ydmykende. Så om det er et mønster så vær obs, da handler det om kontroll og manipulasjon, og blir bare verre med årene. Men, hun skal få rett for den ene gangen hun "sa fra" om for mye sminke, hun sa det så ut som om jeg gikk med en maske og at jeg så helt forferdelig ut. Jeg var nede i en depressiv periode den gangen, og brukte helt klart for mye foundation for å dekke over den lave selvtilliten. Kommentaren var selvsagt vond, og hadde hun vært en skikkelig mor så hadde hun jo ikke mobbet men heller snakket med meg om depresjon ol. Men jeg så det faktisk selv etter kommentarene hennes. I dag har jeg ikke brukt sminke på mange år, det handler ikke om henne, men om at jeg levde tett på naturen i lang tid lenge etter dette. I naturen føltes det bortkastet med sminke, og nå føler jeg meg helt rar om jeg skulle tatt på noe. Jeg ser rett og slett bedre ut uten, sånn føles det nå. Det hender jeg bruker en leppestift med farge nær mine egen om jeg har munnsår eller lignende, men det er kanskje en gang i halvåret. Anonymkode: 98dfe...eed 1
Gjest Keikolina Skrevet 7. april 2023 #16 Skrevet 7. april 2023 Kan kanskje være greit å hinte litt hvis du går rundt med selftan som ligner oransje fargen til Trump. Ser hun ene blogger dama, Martine,har gått sånn rundt i flere år, overraskende at ingen har sagt noe.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #17 Skrevet 7. april 2023 Jeg tenker at han som din far sannsynligvis syns du er aller finest uten sminken og bronzeren, og at det er en klønete måte å si det på. I tillegg så kan det kanskje være at du bruker litt for mye? Anonymkode: 466c8...d78 7
Hulderen Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 Er det noen andre du kan spørre? Moren til en venninne som du har et godt forhold til? Det er jo greit å finne ut av om du er pent sminket eller det er alt for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #19 Skrevet 7. april 2023 Tipper faren din er litt utdatert. Anonymkode: 7efc9...0a0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Skrevet 7. april 2023 Keikolina skrev (4 minutter siden): Kan kanskje være greit å hinte litt hvis du går rundt med selftan som ligner oransje fargen til Trump. Ser hun ene blogger dama, Martine,har gått sånn rundt i flere år, overraskende at ingen har sagt noe. Jeg synes det er fint sånn Martine Lunde sminker seg liksom, men skjønner jo at pappa ikke ville syntes det Anonymkode: 2bec0...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå