AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Jeg har gått over til lavkarbo og har derfor byttet ut vanlig sukker, men holder på å bli gal av magetrøbbel. Mye smerter, og mye luft. Trodde dette skulle gå over etter en stund, men nå er jeg er ferd med å gi opp etter en natt med h.... Er det slik at noen av oss ikke under noen omstendigheter kan bytte ut vanlig sukker`? Har aldri kunne drikke lettbrus, men trodde stevia, finness bakesukker osv var noe jeg kunne tåle, men etter flere uker med trøbbel orker jeg snart ikke dette mer og vurderer å begynne med vanlig kost igjen. Anonymkode: 37619...2e8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Jeg blir veldig dårlig i magen av kunstig søtningsstoff. Anonymkode: d2737...790
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir veldig dårlig i magen av kunstig søtningsstoff. Anonymkode: d2737...790 Hvor lenge etter inntak er du dårlig? Jeg har ikke rørt kunstig sukker på 3 dager, men er fremdeles dårlig. Anonymkode: 37619...2e8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lenge etter inntak er du dårlig? Jeg har ikke rørt kunstig sukker på 3 dager, men er fremdeles dårlig. Anonymkode: 37619...2e8 for meg kan magetrøbbel vare 5 dager eller sånn. Mer om jeg ikke spiser mat som er bra for magen, som fiber for eks. Anonymkode: d2737...790
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Hvorfor må du spise lavkarbo? Hvor mange gram karbo spiser du hver dag? Anonymkode: cb23f...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor må du spise lavkarbo? Hvor mange gram karbo spiser du hver dag? Anonymkode: cb23f...bfd Jeg prøver å unngå karbo så godt det går på grunn av kreft. Det er jo karbohydrater svultser lever av, iallfall i større grad enn friske celler. Anonymkode: 37619...2e8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): for meg kan magetrøbbel vare 5 dager eller sånn. Mer om jeg ikke spiser mat som er bra for magen, som fiber for eks. Anonymkode: d2737...790 Samme her, tåler heller ikke fiber veldig bra. Grove brød er pest for magen, kunstig sukker likeså. Magen min vil heller ikke ha mye frukt og iallfall ikke juice fra konsentrat. Så det kan virke som om alt jeg egentlig bør spise, det vil ikke kroppen min ha. Anonymkode: 37619...2e8
svartkatt Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Er det bare søtstoffer du reagerer på? Lavkarbo går jo på karbohydrater ellers også.. og da er det kanskje andre ting i kostholdet som spiller inn. Det er en balansegang du må finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 svartkatt skrev (5 minutter siden): Er det bare søtstoffer du reagerer på? Lavkarbo går jo på karbohydrater ellers også.. og da er det kanskje andre ting i kostholdet som spiller inn. Det er en balansegang du må finne ut av. Nei dessverre. Reagerer også veldig på glutenfritt grove brød. Verst er kunstig søtning og fiber. Anonymkode: 37619...2e8
svartkatt Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei dessverre. Reagerer også veldig på glutenfritt grove brød. Verst er kunstig søtning og fiber. Anonymkode: 37619...2e8 Jeg kan ikke ha for grovt brød selv. Det må være akkurat passe mengde.
Eilis Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 Jeg reagerer også på diverse søtning, både de naturlige og de kunstige (spesielt finesse). Magen blir helt tullerusk, så spiser bare litt en sjelden gang. Kanskje det er typer du reagerer mindre på? Ev bruk mindre enn oppskriften sier. Eller spis det sjeldnere ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå