Gå til innhold

Lavkarbo og magetrøbbel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått over til lavkarbo og har derfor byttet ut vanlig sukker, men holder på å bli gal av magetrøbbel. Mye smerter, og mye luft. Trodde dette skulle gå over etter en stund, men nå er jeg er ferd med å gi opp etter en natt med h....

Er det slik at noen av oss ikke under noen omstendigheter kan bytte ut vanlig sukker`? Har aldri kunne drikke lettbrus, men trodde stevia, finness bakesukker osv var noe jeg kunne tåle, men etter flere uker med trøbbel orker jeg snart ikke dette mer og vurderer å begynne med vanlig kost igjen.

Anonymkode: 37619...2e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig dårlig i magen av kunstig søtningsstoff.

Anonymkode: d2737...790

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir veldig dårlig i magen av kunstig søtningsstoff.

Hvor lenge etter inntak er du dårlig? Jeg har ikke rørt kunstig sukker på 3 dager, men er fremdeles dårlig.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge etter inntak er du dårlig? Jeg har ikke rørt kunstig sukker på 3 dager, men er fremdeles dårlig.

for meg kan magetrøbbel vare 5 dager eller sånn. Mer om jeg ikke spiser mat som er bra for magen, som fiber for eks.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du spise lavkarbo? Hvor mange gram karbo spiser du hver dag?

Anonymkode: cb23f...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du spise lavkarbo? Hvor mange gram karbo spiser du hver dag?

Anonymkode: cb23f...bfd

Jeg prøver å unngå karbo så godt det går på grunn av kreft. Det er jo karbohydrater svultser lever av, iallfall i større grad enn friske celler.

AnonymBruker
Skrevet

for meg kan magetrøbbel vare 5 dager eller sånn. Mer om jeg ikke spiser mat som er bra for magen, som fiber for eks.

Samme her, tåler heller ikke fiber veldig bra. Grove brød er pest for magen, kunstig sukker likeså.  Magen min vil heller ikke ha mye frukt og iallfall ikke juice fra konsentrat. Så det kan virke som om alt jeg egentlig bør spise, det vil ikke kroppen min ha. 

Skrevet

Er det bare søtstoffer du reagerer på? Lavkarbo går jo på karbohydrater ellers også.. og da er det kanskje andre ting i kostholdet som spiller inn. Det er en balansegang du må finne ut av.

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (5 minutter siden):

Er det bare søtstoffer du reagerer på? Lavkarbo går jo på karbohydrater ellers også.. og da er det kanskje andre ting i kostholdet som spiller inn. Det er en balansegang du må finne ut av.

Nei dessverre. Reagerer også veldig på glutenfritt grove brød. Verst er kunstig søtning og fiber.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei dessverre. Reagerer også veldig på glutenfritt grove brød. Verst er kunstig søtning og fiber.

Jeg kan ikke ha for grovt brød selv. Det må være akkurat passe mengde. 

Skrevet

Jeg reagerer også på diverse søtning, både de naturlige og de kunstige (spesielt finesse). Magen blir helt tullerusk, så spiser bare litt en sjelden gang. Kanskje det er typer du reagerer mindre på? Ev bruk mindre enn oppskriften sier. Eller spis det sjeldnere ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...