Gå til innhold

Den store matkassetråden

Kanaia

Anbefalte innlegg

La oss dele erfaringer med matkassene.

• Hvorfor vi velger matkasser, eller ikke?
  • Hvilken matkasse vi liker best og hvorfor?
  • Anbefalinger på retter eller retter man bør unngå

Selv har matkasser gitt bare fordeler i familien:

1) Matbudsjettet vårt har blitt mindre da vi unngår impulshandling i butikken

2) Vi har fått ny inspirasjon, nye smaker og et mer variert kosthold, tidligere laget vi stort sett de samme 3-4 rettene

3) Vi lager mat sammen der barna er delaktige i matlagingen og er derfor mer åpne for å prøve nye retter

4) Vi spiser sammen som familie rundt middagsbordet hver dag, noe som knytter oss mer sammen i en hektisk hverdag

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For noen fungerer matkassene, men for andre ikke. 

Syns matkassene er veldig bra for de som vil ha det enkelt og greit og trenger å spare tid, og kan spise det meste av mat. Kanskje få et opplegg på hva de kan spise og slippe og stresse med det. Og de som sliter med å organisere og spise. Det er bra at de får det på døra og blir oppmuntret til å lage mat og spise. 

Jeg kan ikke spise gluten og melkeprodukter og spiser heller ikke halvfabrikata, og jeg spiser mye frukt og grønnsaker og lager all mat fra bunnen av så føler ikke at matkassene fungerer for meg. 

Jeg liker best å handle selv og jeg får ikke det jeg trenger i matkassene. 

Anonymkode: ae03f...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker matkasser, men de har blitt litt dyre i det siste(koster 1100kr for fem middager for to, men så er det flere retter som koster alt fra 29-79kr ekstra så da blir det jo enda dyrere om man velger de rettene). Vi bruker Adams matkasse og er veldig fornøyd med mat og innhold. 

Får mer variert kosthold ved bruk av matkasse, ellers spiser jeg pasta fem dager i uka😅 Spiser mye mer grønnsaker med matkasse, for det er noe jeg velger bort pga pris, ikke fordi jeg ikke liker det(jeg er altetende og elsker grønnsaker hvis jeg får de servert). Og variasjon i retter, får prøvd mye nytt og finner nye favoritter. Velger mellom 60 ulike retter hver uke, så det er MYE å velge i.

Så eneste negative for min del er at prisen pr rett blir litt vel høy.

Anonymkode: 962a0...47c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Hello Fresh i et par måneder nå og synes vi får mye for pengene, men begynner å bli lei av gjentagende retter. Synes noen uker at utvalget er også veldig repetitivt i samme uke, som to ganske så identiske pastaretter eller tacoretter. Samme aiolien og tonnevis med poteter, så nå unngår vi potetene som samler seg opp.

Derfor kastet vi oss over Godt Levert da vi så den fristende menyen og først da kredittkortet ble lagt inn så vi at de fleste kule rettene kostet ekstra. De har ikke en eneste lakserett som ikke koster ekstra, det har alltid Hello Fresh. Så vi ender bare opp med "basic" og null fisk da fiskepinner ikke er aktuelt her i huset. Ser nå at Godt Levert blir betydelig dyrere, så håper at rettene som ikke koster ekstra leverer. Blir godt med en endring, men synes kanskje derfor Hello Fresh er mer forutsigbart på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...