Gå til innhold

42 år og et sterkt ønske om å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 1 barn fra før som jeg fikk da jeg var 35 år. 

Ble gravid ved første forsøk den gangen.

Kan nevnes at samboeren er 50 år, han har også et barn fra et tidligere forhold.

Både jeg og samboer er sunne og friske.

Hvordan er oddsene for å bli gravid?
Vi har akkurat begynt å prøve, spiralen tatt ut for 1 mnd siden…

Noen med erfaring her inne?

Anonymkode: 4c377...801

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har 1 barn fra før som jeg fikk da jeg var 35 år. 

Ble gravid ved første forsøk den gangen.

Kan nevnes at samboeren er 50 år, han har også et barn fra et tidligere forhold.

Både jeg og samboer er sunne og friske.

Hvordan er oddsene for å bli gravid?
Vi har akkurat begynt å prøve, spiralen tatt ut for 1 mnd siden…

Noen med erfaring her inne?

Min erfaring (k 41 med m 51) er at det gikk på noen måneder. Er selvsagt bare én historie, men kanskje oppmuntrende?

Anbefaler å ta folat allerede og å tracke eggløsning.

Anonymkode: 94934...55c

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg prøvde å hente ut egg for å bli gravid med et barn til da hun var 41, men legen sa at alle eggene hennes var blitt for gamle og dårlige allerede. Så det ble ikke noen "attpåklatt".

Du er 42, og må kanskje regne med at det ikke er sikkert du er fertil lenger.  Men det er jo bare å prøve, og se hva som skjer.

Anonymkode: 46b14...81b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil ha negativitet, spør på KG. 
Hvis ikke, gjør det du selv føler for. 

• Liker 18
  • Hjerte 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan lett bli gravid i den alderen, andre sliter med dårlige egg/svømmere allerede i 30-årene så den som best kan svare er vel en lege som undersøker dere.

Regner med dere allerede har tenkt gjennom søvnmangel, større mulighet for sykdommer/diagnoser... så da får dere bare prøve og se om det kan klaffe for dere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 78279...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk min søster da hun var 41 år, hun ble bare plutselig gravid til tross for spiral inne tilogmed. Så det kan skje uten noe stress også. Lykke til. 

Anonymkode: 4d7cd...cca

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vanlige sykluser med eggløsning er sjansene gode for at dere vil bli gravide innen 1-2 år. Det tar ofte litt lengre tid når man et godt voksne, men har du regelmessige eggløsninger er sjansene greie enda. Kan ta noen måneder i tillegg når spiral er tatt ut før eggløsning kommer. Er selv gravid, 42. Prøvde to år.

Anonymkode: 53309...493

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som fikk sitt første barn som førtiåring, og deretter fire til. En sprek og aktiv fembarnsfamilie :)

Det er bare å gønne på. Visstnok er det enkleste trikset i boka å ha sex sånn ca annenhver dag, og gi blanke i å følge med på sykluser og andre greier som fører til stress. Stress reduserer sjansene for å bli gravid, så slapp av og peis på.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enkelte venninner som har blitt gravide naturlig på type første forsøk i den alderen. 

Men resterende (stor overvekt) har enten benyttet IVF eller ikke lykkes. 

Umulig for oss å vite hvilken kategori dere er i. 

Anonymkode: 769cc...d89

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du vet hva du gjorde når du spurte dette spørsmålet på denne nettsiden, for dette er ypperlig agn for veldig mange troll og tullinger 😅 Ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: 3025a...8c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig bare å prøve? Sjansene er jo mindre enn før 40, men slettes ikke null. 

Så får dere heller ta standpunkt om Ivf. I såfall teller hver måned 

Anonymkode: bc837...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Pappadrømmen said:

Godt sagt.

Vet om mange, for flere generasjoner tilbake, som ble naturlige gravide helt opp til 46.

Jeg har flere i tidligere generasjoner som fikk barn enda senere enn 46 år og helt naturlig. Hadde ikke vært her i dag om ikke. Det tror jeg neppe mange av de som kommenterer her negativt hadde vært heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Sjokkert over sterke meninger som folk har-i negativ retning. 
spurte om oddsene for å bli gravid-ikke hva folk mener om å bli «gammel» gravid.

Jeg vet om risikoen vi evt velger å ta pga alder, men var ikke det jeg spurte om. 
Både jeg og samboer er over gjennomsnittet i bra form;  veltrente, aktive og lever sunt. 
Så sannsynligheten er meget stor for at vi blir spreke foreldre i mange år fremover….Kanskje mer spreke og friske enn mange yngre foreldre der ute som ikke tar vare på seg selv.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor   fikk sitt første barn som 39 åring og sitt siste som 45 åring. Det er ikke for sent .

Anonymkode: b8f26...a9a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at det er vanskeligere å bli gravid etter spiral enn feks P piller. Kommer jo an på når du får mensen tilbake :) Jeg ble ihvertfall gravid på omtrent første forsøk, da var jeg 42. Det var ca 4 mnd etter p pilleslutt. Min mann er 9 år yngre. Lykke til 😊

Anonymkode: 85fc4...e9a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mormor   fikk sitt første barn som 39 åring og sitt siste som 45 åring. Det er ikke for sent .

Men på den tiden var det vel ikke vanlig at foreldrene måtte følge opp ungene på all slags aktiviteter.

Stor forskjell på før og nå.

Anonymkode: f85db...1be

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men på den tiden var det vel ikke vanlig at foreldrene måtte følge opp ungene på all slags aktiviteter.

Stor forskjell på før og nå.

Anonymkode: f85db...1be

Sant, det tenkte jeg ikke på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 timer siden):

Kjenner ei som fikk sitt første barn som førtiåring, og deretter fire til. En sprek og aktiv fembarnsfamilie :)

Det er bare å gønne på. Visstnok er det enkleste trikset i boka å ha sex sånn ca annenhver dag, og gi blanke i å følge med på sykluser og andre greier som fører til stress. Stress reduserer sjansene for å bli gravid, så slapp av og peis på.

Det er en myte, det finnes ikke noe belegg for at stress reduserer sjangsen for å bli gravid.

Da ville veldig få med ivf behandling blitt gravide. 

Anonymkode: 9a84b...981

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...