Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å bli gravid på hormon spiral? 

Anonymkode: 315d8...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiral er 99% sikkert, som betyr at 1 av 100 blir gravid med spiral. Så ja, det er mulig

Anonymkode: b6bee...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kamerater som er unnfanget mens mødrene gikk på spiral, så ja, det er mulig. 

Anonymkode: 55f57...769

AnonymBruker
Skrevet

Spiral fungerte ikke på meg. Ble satt på spiral pga blodpropp fare. Jeg forsto ikke helt årsaken hvorfor den ikke fungerte, men gynekologen satte meg tilbake på P piller

Jeg hadde normal eggløsning og mens ila hele perioden jeg hadde spiral (2 år)

Men, man kan sjekke om spiralen fungerer eller ei hos gynekolog, som er en fin sikkerhet. 

Anonymkode: bd297...644

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiral fungerte ikke på meg. Ble satt på spiral pga blodpropp fare. Jeg forsto ikke helt årsaken hvorfor den ikke fungerte, men gynekologen satte meg tilbake på P piller

Jeg hadde normal eggløsning og mens ila hele perioden jeg hadde spiral (2 år)

Men, man kan sjekke om spiralen fungerer eller ei hos gynekolog, som er en fin sikkerhet. 

Anonymkode: bd297...644

Spiral hemmer ikke eggløsning? Men gjør at slimhinnen bygger seg slik at det er vanskelig for ett egg å feste seg. Slik jeg har forstått

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spiral hemmer ikke eggløsning? Men gjør at slimhinnen bygger seg slik at det er vanskelig for ett egg å feste seg. Slik jeg har forstått

Hovedmekanismen for spiral er å gjøre miljøet fiendtlig for sædcellene i cervix, ihvertfall kobberspiralen. Hormonspiral tror jeg har denne effekten pluss at den gjør livmorslimhinnen mindre mottakelig for et befruktet egg. Kan også hindre eggløsning 

Skrevet

Ja, det er mulig. Har ei i familien min som ble gravid på spiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...