AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Er det i det hele tatt mulig å bli gravid på hormon spiral? Anonymkode: 315d8...55a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Spiral er 99% sikkert, som betyr at 1 av 100 blir gravid med spiral. Så ja, det er mulig Anonymkode: b6bee...2f6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Jeg har to kamerater som er unnfanget mens mødrene gikk på spiral, så ja, det er mulig. Anonymkode: 55f57...769
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Spiral fungerte ikke på meg. Ble satt på spiral pga blodpropp fare. Jeg forsto ikke helt årsaken hvorfor den ikke fungerte, men gynekologen satte meg tilbake på P piller Jeg hadde normal eggløsning og mens ila hele perioden jeg hadde spiral (2 år) Men, man kan sjekke om spiralen fungerer eller ei hos gynekolog, som er en fin sikkerhet. Anonymkode: bd297...644
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiral fungerte ikke på meg. Ble satt på spiral pga blodpropp fare. Jeg forsto ikke helt årsaken hvorfor den ikke fungerte, men gynekologen satte meg tilbake på P piller Jeg hadde normal eggløsning og mens ila hele perioden jeg hadde spiral (2 år) Men, man kan sjekke om spiralen fungerer eller ei hos gynekolog, som er en fin sikkerhet. Anonymkode: bd297...644 Spiral hemmer ikke eggløsning? Men gjør at slimhinnen bygger seg slik at det er vanskelig for ett egg å feste seg. Slik jeg har forstått Anonymkode: 315d8...55a
Topsi Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spiral hemmer ikke eggløsning? Men gjør at slimhinnen bygger seg slik at det er vanskelig for ett egg å feste seg. Slik jeg har forstått Anonymkode: 315d8...55a Hovedmekanismen for spiral er å gjøre miljøet fiendtlig for sædcellene i cervix, ihvertfall kobberspiralen. Hormonspiral tror jeg har denne effekten pluss at den gjør livmorslimhinnen mindre mottakelig for et befruktet egg. Kan også hindre eggløsning
Jaane doe Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Ja, det er mulig. Har ei i familien min som ble gravid på spiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå