Gå til innhold

Hører hele tiden om det å være kostbar i datingfasen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At mennene trenger å jakte litt. 

Hvordan forholder dere dere til det? Spiller dere litt kostbare? Isåfall hvordan? 

Anonymkode: 18abf...3f3

Skrevet

Om mannen trenger å jakte i begynnelsen, så trenger han det vel videre også? Folk som er ute etter forhold forholder seg nok litt annerledes.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn 😂 Er jeg interessert så er jeg interessert, og folk liker å kjennes seg ønsket.
Er jeg usikker, så trenger jeg lang tid på å bli kjent, og da dovner stort sett andres interesse fort.

Min eventuelle kostbarhet gjelder i så fall den seksuelle delen av kurtisen. Jeg tenner ikke på fremmede, så må bli kjent med folk over tid før lysten vekkes. Har ikke vært noe problem, siden mine forhold har begynt å utvikle seg med folk jeg allerede kjenner.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis han ikke "jakter", er han ikke interessert nok. Har tenkt sånn hele livet. Derfor dater jeg ikke norske menn. De er passive og venter på at dama tar kontakt. Det er ikke noe for meg. 

Anonymkode: e970b...b8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At mennene trenger å jakte litt. 

Hvordan forholder dere dere til det? Spiller dere litt kostbare? Isåfall hvordan? 

Anonymkode: 18abf...3f3

Spill er bare tragisk, slike damer har jeg alltid holdt meg unna, bedre med en dame som tør å vise hvem hun egentlig er, og som våger å utrykke sine følelser 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det viktige er å unngå "spill" men lytte til og ikke kompromisse med seg selv, særlig når det gjelder sex eller annet en egentlig ønsker å vente med men der en strekker seg lenger enn en er komfortabel med fordi en tror det er forventet. 

• Liker 2
Skrevet

Er ikke at den andre skal jakte, men at den skal investere. Er verdi bias som er grunnlaget til dette tipset som både menn og kvinner gjerne får. Vi mennesker legger større verdi i noe som vi må bruke mer ressurser på, sånn generelt.

Personlig er jeg ikke så meget glad i denne typen av bevist bruk av psykologiske metoder. Med unntak når man i et langt forhold trenger å få orden på noen utfordringer.

• Nyttig 1
Skrevet
Arild37 skrev (2 minutter siden):

Spill er bare tragisk, slike damer har jeg alltid holdt meg unna, bedre med en dame som tør å vise hvem hun egentlig er, og som våger å utrykke sine følelser 

Enig. Hadde blitt sliten av å ikke være meg selv. Tenker at hvis jeg ikke kan være meg selv og må spille kostbar og lignende, så er mannen egentlig ikke interessert i meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg leker ikke kostbar. Jeg har blitt kalt det av menn jeg ikke er interessert i men når jeg liker noen så driver jeg ikke å gjemmer det bare for å se hvor lenge han gidder å jakte meg. 

Anonymkode: 8ce13...b63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å spille spill for å oppnå ting. Man gjør det som faller en naturlig. Jeg er tilbakeholden av natur, men klarer fint å vise interesse om jeg er interessert i noen og det gjør jeg jo.

Anonymkode: 242d3...55b

Skrevet
Callista skrev (1 minutt siden):

Enig. Hadde blitt sliten av å ikke være meg selv. Tenker at hvis jeg ikke kan være meg selv og må spille kostbar og lignende, så er mannen egentlig ikke interessert i meg.

Ja, og spiller man kostbar og annet spill, og det skulle bli ett forhold, så går han inn i forholdet med en person som har utgitt seg for å være en de ikke er, det er sjelden en god start. Skjønner ikke hvor enkelte damer har det fra at det er lurt å spille kostbar, ikke fra menn ihvertfall 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke hvor enkelte damer har det fra at det er lurt å spille kostbar, ikke fra menn ihvertfall 

Jo det er fra slutshaming som menn har skapt og det vet du. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kostbar handler om å sørge for at han ikke tror han har fått frikort til sex. Utover det så er du selvsagt bare deg selv og spiller ikke noe spill.

Anonymkode: c032c...ac4

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo det er fra slutshaming som menn har skapt og det vet du. 

Vet du hvem som er mest ivrig på slutshaming? Andre kvinner. Kvinner er kvinner verst, merkelig nok. Men det har uansett ingenting å gjøre med å spille fake spill, ingen menn har oppfordret dere til å late som dere er en annen person enn dere er, vi liker ikke spill, ekstremt få ihvertfall 

Endret av Arild37
Skrevet

Siden det nevnes å ‘spille kostbar’; de fleste menn ønsker nok en partner som faktisk er kostbar. Ikke ved tåpelige spill men gjennom adferd og valg generelt. Har en da over tid vært ‘lett tilgjengelig’ for så å plutselig spille mer ‘eksklusiv’ er jeg redd en kan etablere en relasjon på feil premisser, med uheldige avsløringer ettersom relasjonen modnes. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg spurte "kan jeg få ligge over i senga di?" og vi er gift og har 3 barn sammen idag, så... 

Anonymkode: 7c632...91e

AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (4 minutter siden):

Vet du hvem som er mest ivrig på slutshaming? Andre kvinner. Kvinner er kvinner verst, merkelig nok. Men det har uansett ingenting å gjøre med å spille fake spill, ingen menn har oppfordret dere til å late som dere er en annen person enn dere er, vi liker ikke spill, ekstremt få ihvertfall 

Det er løgn og det vet du! Det er menn som har skapt hele slutshaming fenomenet, helt fra tiden de mente ingen sex før ekteskap, og nå sex med mange partnere er negativt, sex for tidlig gjør deg til hore og sex for sent gjør deg til luremus, cant make a hoe a housewife etc. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, hvis han ikke "jakter", er han ikke interessert nok. Har tenkt sånn hele livet. Derfor dater jeg ikke norske menn. De er passive og venter på at dama tar kontakt. Det er ikke noe for meg. 

Anonymkode: e970b...b8e

Det der kjenner meg ikke igjen i. Jeg kan gjerne ta initiativer, men når damen åpenbart leker kostbar eller ikke er merkbart interresert går jeg videre til ei som har noe mellom ørene;)

Skrevet (endret)

Jeg har respekt for en mann som sier: Jeg vil bli litt bedre kjent før vi har sex og respekterer meg om jeg sier det samme. Jeg har ikke respekt for noen som maser, samtidig som jeg enten er prippen eller lett på en eller annen tråd. Jeg spiller ingen spill. og leker ingen lek. Om jeg møter en mann som gjør det, pleier jeg å være god på å luke dem ut. Lavere ambisjoner til seg selv, og egen selvkontroll er ikke noe jeg finner attraktivt.

Endret av Helene1982
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er løgn og det vet du! Det er menn som har skapt hele slutshaming fenomenet, helt fra tiden de mente ingen sex før ekteskap, og nå sex med mange partnere er negativt, sex for tidlig gjør deg til hore og sex for sent gjør deg til luremus, cant make a hoe a housewife etc. 

Du er nok ikke helt ærlig med deg selv her, men det er uansett ikke tema. Her er det en som lurer på om det er lurt å spille spill og late som man er en annen enn man er når man dater, og svaret mitt der er ett stort nei 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...