Gå til innhold

Hvor og hvordan får dere 1 åringen i søvn dagtid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn mellom et og to år, hvor sover de på dagtid? Og hvordan får dere barnet i søvn? Er det vanlig å måtte bære rundt/vigge, amme etc for å få de i søvn?

Anonymkode: 8b319...09f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger hun i vognen og triller henne ut. Så sovner hun ganske raskt. 

Det er helt vanlig det også ts. 

Anonymkode: 5fcba...380

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legger hun i vognen og triller henne ut. Så sovner hun ganske raskt. 

Det er helt vanlig det også ts. 

Altså helt vanlig å bære, vugge og amme 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hun som nå er der bare legger vi i vogna og triller ut så sovner hun selv. 
eldste måtte trilles en evighet, satte seg opp tusen gang, bare tulla, så sov han 30 min i vogna før han våkna, måtte tas inn i sov videre på et fang/ved siden av en av oss i en seng. I barnehagen sov han lenger i vogna, men de strevde like mye med å få han til å sovne. Da han var 2,5 år spurte de om de kunne få slutte å prøve 🙈 da brukte de 1 time og  han sovna  20% av gangene. 

Anonymkode: f86c1...870

AnonymBruker
Skrevet

I vogna, han sovner med en gang😅

Anonymkode: f2b5b...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett sovner hun i vogna. Vi må stort sett trille litt før hun sovner. Noen ganger sovner hun på fanget, men da må vi få henne over i vogna om hun skal sove.

Anonymkode: 4c973...443

AnonymBruker
Skrevet

Sover deres 1 gang om dagen? Eller to dagslurer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sover deres 1 gang om dagen? Eller to dagslurer?

Min yngste sov 2 ganger til hun var ca 15-16 mnd(husker ikke nøyaktig)

Anonymkode: f86c1...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vogna, sovner på 30 sekunder uten grilling og sover 3 timer i strekk. Men det dundra jeg gjennom med ved 6-10 mnd ish. Han sov bare 40 min om gangen, og måtte trille i 15-20 min for å sovne. Vi begynte så å trille han i søvn igjen hver gang han våkna etter 30-40 minutter, og holdt på slik i laaang tid. Mye gråt, stopping og trøsting, tusen smokker å dytte på plass osv. Så sov han plutselig lengre og lengre, trengte mindre og mindre trilling for å først sovne, vi utvidet våkentiden og gikk ned til den ene duppen rundt 10 mnd, og nå ved 14 mnd legger vi han i vogna og han sover innen vi har trillet den ut på plass ved garasjen. 

Jeg var deprimert og utslitt, og han var veldig grinete i våkentiden, sov dårlig om natten, vugging og byssing og amming funket ikke noen tider i døgnet - han sov kanskje i 10 minutter da, før han våknet og gråt krakilsk. Vi måtte la han gråte litt, trøste masse underveis, og bare prøve alt som funket. 

Eldste sov i ca 45 minutter  +/- om gangen på dagtid og hadde to dupper til hun var over 2 år. Hun sov godt om natten, yngste sover enda dårlig om natten. 

Jeg vil si at alt er normalt, og man må gjøre det som funker for en selv. 

Anonymkode: ede84...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Hun sover i senga si, og inntil nylig har det gått kjempebra, hun har sovnet innen 5 minutter. De siste ukene har soving både på dag og kveldstid blitt meget stress igjen, så nå sovner hun i armene mine mens jeg må holde hånda mi over øynene hennes. Så legger jeg henne ned i senga hvor hun sover videre.

Anonymkode: 6c39b...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en vogn som vi bare bruker inne. Hun hviler i den på en mørkt og svalt rom. Må trille litt fram og tilbake, men sovner ganske raskt.

Har ingen trygg uteplass å sette henne. Jeg vil heller ikke bruke egentiden min på å gå tur. Det gjør jeg når hun er våken.

Anonymkode: dd8a2...762

AnonymBruker
Skrevet

Sover i senga si. Sovner innen 5 min og sover rundt 2 timer. 1 dupp på dagtid.

Anonymkode: 20c29...c62

AnonymBruker
Skrevet

Sover i vogna, må ikke trille

Anonymkode: 9a4c9...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...