AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Huden blir rød, sår og klør av bruk av bind/truseinnlegg. Etter fødselen for 2 år siden lekker jeg litt. Og det er enda verre nå når jeg er gravid. Noen som vet om noen enkle alternativer? Anonymkode: e73c4...c11
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Har du prøvd ulike typer/merker? Hvis ikke er kanskje truseinnlegg i tøy et alternativ. Men vet ikke hvordan det er med tanke på lukt. Anonymkode: f018c...509
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Ville prøvd noe i tøy. Mye rare kjemikalier i det du kjøper i vanlig butikk. Eventuelt noe økologisk på Life/Sunkost Anonymkode: 1d7ea...e41 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Har du prøvd mensentruse? Eller innlegg i bomull uten plast? Anonymkode: 1a18c...a27
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Jeg fikk tips om økologiske, reagerer mye bedre på de! Anonymkode: 4187f...84e 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Bruker du truseinnlegg som er beregnet på urin lekkasje? Disse kan du få på blå resept, og når du har resept på det, så kan du også få pleiende salver, tror denne er gratis så lenge du har resept på innlegg for urin lekkasje. Anonymkode: 3784f...d90 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Jeg bruker salve beregnet for slikt. Kjøpt på apotek der jeg kjøper bind. Alt på blåresept. Greit i dag hvor man kan sitte hjemme å plukke varer og få tilsendt. Anonymkode: 0a668...c03
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Du bruker truseinnlegg beregnet på urin og ikke mens og utflod? Viktig å bruke de som er for urin. Når det er sagt så sliter jeg med det samme, altså kløe og irritasjon når jeg bruker bind under mens, jeg reagerer og på plaster og andre slike ting. Jeg har sensitiv hud og det har nok du og det er lite man kan gjøre med det utenom å finne en type som gir minst plager. Anonymkode: cfbf1...de9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 11.23): Huden blir rød, sår og klør av bruk av bind/truseinnlegg. Etter fødselen for 2 år siden lekker jeg litt. Og det er enda verre nå når jeg er gravid. Noen som vet om noen enkle alternativer? Anonymkode: e73c4...c11 Hei vet ikke hva slags innlegg du bruker, men finnes jo flere gode alternativer hos både tena og attends. alt i fra bind i flere størrelser til bleier, store og små. et godt alternativ kan være tena lady silouette pants, men det er jo mer som en bleietruse, men bare veldig diskrete og ser mer eller mindre ut som vanlige truser. ellers finnes det jo tena lady bind i flere størrelser. alt etter hvor mye man lekker Anonymkode: ce32b...b9e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 Kjøp slike menstruser? Eventuelt sy truseinnlegg selv. Anonymkode: 17a75...29a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 Snakk med jordmor og lege, man skal ikke behøve gå rundt og "lekke litt" etter fødsel.. Anonymkode: c896c...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #12 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 11.33): Ville prøvd noe i tøy. Mye rare kjemikalier i det du kjøper i vanlig butikk. Eventuelt noe økologisk på Life/Sunkost Anonymkode: 1d7ea...e41 Så lenge det er svanemerket så inneholder det ikke noe skadelig sånn sett. Libresse har nettopp blitt svanemerket, så de har endret hvordan de lager bind - de små truseinnleggene fra Libresse har nettopp blitt svanemerket, til min store fornøyelse. Har unngått Libresse pga hormonforstyrrende stoffer og mikroplast, men de har endret hele "ingredienslisten". Änglemark er et økologisk merke de selger på Coop (som også er ganske billig) - de har 100% økologiske bomullbind til en god pris, test ut de ts - jeg bruker som regel de selv ☺️. Anonymkode: 5f3c4...661
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #13 Skrevet 11. april 2023 Ser mange som kommer med råd angående innlegg. Men har du snakket med noen om problemene du har? For man skal ikke måtte gå rundt å «lekke litt», selv etter en fødsel. Har du snakket med noen? Fått noen oppfølging og hjelp? For det finnes hjelp å få. Kanskje noe mer vanskelig å ta tak i når man er gravid. Men jeg ville tatt opp disse problemene om det ikke allerede gjort. Anonymkode: 6dbfd...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå