Iia Skrevet 7. april 2023 #1 Del Skrevet 7. april 2023 Kan du anbefale en tubemascara som gir skikkelig effekt og er lett å fjerne, nå som L’Oréal dobbel extension ikke lenger er i salg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 7. april 2023 #2 Del Skrevet 7. april 2023 Sliter med å finne en god mascara som faktisk sitter uten at jeg får pandaøyne. Prøvde Lancôme Lash Idôle Mascara, og den har blitt en soleklar favoritt. Den sitter lenge, klumper ikke, og er relativ lett å fjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Del Skrevet 8. april 2023 Hva er forskjellen på en tubemascara og en vanlig mascara? hvorfor er det så mange som vil ha tubemascara? Fortell jeg skjønner det ikke. Anonymkode: b4a76...a26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 8. april 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 8. april 2023 Tubemascaraer sitter godt selv om man renner litt i øynene el l, og er veldig enkle å fjerne med vann (syns jeg). Det er det jeg liker med dem, ihvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. april 2023 #5 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva er forskjellen på en tubemascara og en vanlig mascara? hvorfor er det så mange som vil ha tubemascara? Fortell jeg skjønner det ikke. Anonymkode: b4a76...a26 Vanlig mascara består av vann, pigmenter oljer og voks, og kan derfor smelte/sverte/renne og klumpe seg under påvirkning av f.eks. vann, svette etc. Tubemascara består av en syntetisk forbindelse kalt polymerer (nesten som en slags plast) som legger som et rør eller "tube" rundt hver øyevipp. Den påvirkes ikke av f.eks. svette, tårer eller regn, men kan samtidig enkelt fjernes med varmt vann, da polymerene bare trenger å mykes opp før man "drar" tubene av øyevippene. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Del Skrevet 10. april 2023 Jeg elsker tubemascaraene til Sensai, men de er jo veldig dyre. Jeg liker ikke Clinique sin, den blir fort tørr. Jeg vurderer å prøve Essence Bye Bye Panda Eyes, men den er så rimelig at jeg nesten ikke tror den kan være god nok? Anonymkode: cb99e...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Del Skrevet 10. april 2023 Roci skrev (På 9.4.2023 den 13.55): Vanlig mascara består av vann, pigmenter oljer og voks, og kan derfor smelte/sverte/renne og klumpe seg under påvirkning av f.eks. vann, svette etc. Tubemascara består av en syntetisk forbindelse kalt polymerer (nesten som en slags plast) som legger som et rør eller "tube" rundt hver øyevipp. Den påvirkes ikke av f.eks. svette, tårer eller regn, men kan samtidig enkelt fjernes med varmt vann, da polymerene bare trenger å mykes opp før man "drar" tubene av øyevippene. Takk for info men blir ikke dette bare som vannfast mascara da? Anonymkode: b4a76...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 10. april 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for info men blir ikke dette bare som vannfast mascara da? Anonymkode: b4a76...a26 Mye lettere å fjerne 😊 løsner med hjelp av vann som er litt varmere enn lunkent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. april 2023 #9 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for info men blir ikke dette bare som vannfast mascara da? Anonymkode: b4a76...a26 Ikke helt, ettersom vanlig vannfast mascara også består av pigmenter, olje og voks, men er tilsatt silikon for å bli vannfast. Denne typen mascara krever øyesminkefjerner beregnet på vannfast sminke, mens tubemascara fjernes med varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Del Skrevet 10. april 2023 Roci skrev (7 minutter siden): Ikke helt, ettersom vanlig vannfast mascara også består av pigmenter, olje og voks, men er tilsatt silikon for å bli vannfast. Denne typen mascara krever øyesminkefjerner beregnet på vannfast sminke, mens tubemascara fjernes med varmt vann. men hvis tubemascara fjernes ac varmt vann, hvordan fjernes den ikke av rennende øyne? det er jo lunka vann over tid? Anonymkode: 24a53...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. april 2023 #11 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): men hvis tubemascara fjernes ac varmt vann, hvordan fjernes den ikke av rennende øyne? det er jo lunka vann over tid? Anonymkode: 24a53...f5c Tviler på at tårevæske fra rennende øyne blir varmere enn kroppstemperatur, da🙂 Og man må gni/massere litt for at tubemascaren skal løsne. Ellers finner du sikkert svar på spørsmålene dine på Google. Du kan jo også rett og slett prøve en tubemascara for å se om det funker for deg🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Del Skrevet 10. april 2023 Dette har jeg aldri hørt om før! Jeg er storforbruker av vannfast mascara, og kunne tenke meg et alternativ. Hvordan er de ift å holde på bøyen etter vippetang? Anonymkode: 4bb65...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 11. april 2023 #13 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette har jeg aldri hørt om før! Jeg er storforbruker av vannfast mascara, og kunne tenke meg et alternativ. Hvordan er de ift å holde på bøyen etter vippetang? Anonymkode: 4bb65...114 De er helt grei, jeg har kun brukt den fra L'Oreal og den holdt greit på bøyen etter vippetang, men har nå kjøpt den fra sensei etter anbefaling her 🙂 så gleder meg til å kunne bruke den! Øynene mine tåler ikke vanlig mascara, så bestandig på jakt etter noe jeg tåler.. og rett og slett genialt på sommeren, kan fint bade i vann uten at mascaraen forsvinner eller sverter, også er det superenkelt å fjerne med varmt vann. Innbilder meg også at det sliter mindre på vippene pga den enkle måten å fjerne det på 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 15. april 2023 #14 Del Skrevet 15. april 2023 Tenkte jeg skulle oppdatere etter jeg har prøvd ut sensei sin 38° mascara.. den er egentlig veldig fin, man får ikke sånne ekstremt unaturlige tykke vipper slik som med den fra L'Oreal, hvilket passer meg utmerket. Drysser ikke, holder seg fint igjennom en aktiv arbeidsdag samt lett å fjerne med varmt vann 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg bruker blinc https://www.nordicfeel.no/make-up/oeyne/mascara/blinc-mascara-55512?gclid=Cj0KCQjwlumhBhClARIsABO6p-wl_BfE0z-cWKFqSmktKYr7vzi3x-BOu9yBuOwGbGTXp3smOVC8aPEaAud0EALw_wcB Anonymkode: 8c519...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #16 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg har brukt Clinique sin i årevis, men har lyst til å prøve noen andre også. Vanlig mascara funker ikke, da blir jeg bare panda pga oljete øyelokk og smale øyne når jeg smiler. Anonymkode: 29c5c...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #17 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg bruker TonyMoly. Finnes i noen norske nettbutikker, da kun en type. Panda. På ebay har de flere. Rosa, gul og oransje. Anonymkode: 5cede...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 27. april 2023 #18 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 22.28): Jeg har brukt Clinique sin i årevis, men har lyst til å prøve noen andre også. Vanlig mascara funker ikke, da blir jeg bare panda pga oljete øyelokk og smale øyne når jeg smiler. Anonymkode: 29c5c...78b Nå har jeg testet 38° i en uke, og jeg kommer til å gå tilbake til Clinique sin. Clinique tørker jo fort, men jeg er ikke imponert over 38°😬 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå