Gå til innhold

Er det vanlig med litt "hvesing" ved forkjølelse? Opplever DU det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forkjølet og har milde symptomer, men opplever en slags "hvesing" i pusten innimellom, eller hvis jeg feks hoster. (Hadde det ved forrige forkjølelse også, lungene hørtes ifølge legen helt normale ut da)

Er det normalt? Opplever du det når du er forkjølet?

Skyldes det slim som har beveget seg nedover, eller luft- eller hva?:sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forkjølet nå og det hveser og piper i lungene nesten hele tiden, spesielt når jeg er i bevegelse. Helt normalt, det er pga slim i lungene.

Anonymkode: d5070...26e

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man bli kvitt hvesingen?

Det gjør ikke noe vondt, men jeg synes det er ekkelt/ubehagelig.

Skrevet

Jeg opplever det ikke med vanlig forkjølelse, men med covid så har jeg hatt mye hvesing. Jeg får det også av pollenallergi (allergisk astma). Astmamedisiner kan hjelpe litt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hveser som bare det - allergisk og har luftveinfeksjon

Anonymkode: 3dea4...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Fikk endel stridor da jeg hadde covid. Pleier ikke å bli rammet i de nedre luftveiene av vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 1c57b...8d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hveser som bare det - allergisk og har luftveinfeksjon

Anonymkode: 3dea4...ba3

Hva er du allergisk mot? Hveser du "alltid"(når du disponrtes for det du er allergisk mot), eller nå når du har luftveisinfeksjon?

AnonymBruker
Skrevet

Nesten hver gang jeg er forkjølet. :)

Anonymkode: 2add4...d56

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nesten hver gang jeg er forkjølet. :)

Har du noe triks for å bli kvitt det? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er forkjølet nå og det hveser og piper i lungene nesten hele tiden, spesielt når jeg er i bevegelse. Helt normalt, det er pga slim i lungene.

Takk for svar. Har du noe som hjelper å få bukt med det? Riktig god bedring til deg! :)

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, blommane said:

Har du noe triks for å bli kvitt det? :)

Sist det satt veldig lenge i brukte jeg faktisk noen øvelser for slimmobilisering. Følte det hjalp litt. :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sist det satt veldig lenge i brukte jeg faktisk noen øvelser for slimmobilisering. Følte det hjalp litt. :)

Så lurt, tusen takk for tipset!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "hvesing"? At det er slim i luftveiene? Det har jeg opplevd ifb med forkjølelse, men det er mer "rasling" som gjør at du må kremte eller hoste det opp. Er det det du snakker om?

Anonymkode: 9ddde...2c4

Skrevet

Ja. Jeg kjøper slimløsende fra apoteket.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig, er mer til bekymring om det ikke er borte når man har blitt frisk. Er ikke vits å dra til legen om det ikke er smertefullt eller gir pusteproblemer. Hvesing etter forkjølelse er også vanlig, men det er hysterisk å dra til legen om det ikke har gått over 2 uker

Anonymkode: a8a17...ca8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med "hvesing"? At det er slim i luftveiene? Det har jeg opplevd ifb med forkjølelse, men det er mer "rasling" som gjør at du må kremte eller hoste det opp. Er det det du snakker om?

Anonymkode: 9ddde...2c4

Mener ikke at det "hveser/rasler" hele tiden når man puster,  men innimellom,- eller når man feks hoster - at man hører/føler det hveser/rasler litt lenger nedover i brystet/nedenfor halsen. Vet ikke om det nødvendigvis kommer fra bronkiene, lungene eller om det skyldes luft/slim eller en kombinasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Får det jeg også når jeg puster. 😑

Anonymkode: 63a6d...0e5

Skrevet

Også sitter forkjølelsen i I hundre år...... flere?

Hva gjør dere for å bli friske?!

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Jeg er forkjølet på dag 12 nå. Allmenntilstanden er sånn sett ok, men hveser og piper når jeg puster. Spesielt hvis jeg beveger meg.

Helt vanlig, jeg får det alltid slik. Og forkjølelse sitter alltid i lenge hos meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Samme her. Jeg er forkjølet på dag 12 nå. Allmenntilstanden er sånn sett ok, men hveser og piper når jeg puster. Spesielt hvis jeg beveger meg.

Helt vanlig, jeg får det alltid slik. Og forkjølelse sitter alltid i lenge hos meg.

Får du opp slim eller hveser det uten at du får hosta opp noe?

Får du hvilt deg godt eller går hverdagen som vanlig med familie/jobb osv?Det tar kanskje ekstra lang tid når man ikke bare får slappa av og tatt det helt med ro+sovet ekstra mye?

God bedring!! Man blir lei, selvom det ikke er "kjempe-plager".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...