Gå til innhold

Er det vanskeligere å få ny kjæreste jo lenger man er singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og til sommeren har jeg vært singel i 3 år etter samlivsbruddet. Det var virkelig ikke planen å være singel så lenge, men jeg har jobbet over 100% i perioder pga. at jeg kjøpte leilighet. To barn 50% i skolealder krever en del oppfølging. Jeg vet ikke om det finnes noen fasit, men jeg føler meg litt alene. Andre damer på min alder i omgangskretsen går raskt inn i nytt forhold etter brudd. Jeg har kjempelyst på ny kjæreste. Må vel bare kaste meg ut i dating igjen og våge det. 
Så tenker dere at hvis en dame er singel 1 år eller mer, gjør dette det vanskeligere å finne ny kjæreste? 

Anonymkode: 4c9b3...758

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du endrer livsstil og vaner til noe som er vanskelig kompatibelt med andre, så blir det jo vanskeligere. Her høres det mest ut som problemet er at du rett og slett ikke har tid til å prioritere en kjæreste. Mulig du da vil kontra at det er viktig å prioritere inntekt/bolig/arvinger, men det forandrer jo ikke fakta. De som ramler rett inn i nye forhold er gjerne åpne for flørt uten å vente på at en perfekt mann skal dukke opp på et perfekt tidspunkt. De tar det mer som det kommer.

Anonymkode: 06c6d...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du endrer livsstil og vaner til noe som er vanskelig kompatibelt med andre, så blir det jo vanskeligere. Her høres det mest ut som problemet er at du rett og slett ikke har tid til å prioritere en kjæreste. Mulig du da vil kontra at det er viktig å prioritere inntekt/bolig/arvinger, men det forandrer jo ikke fakta. De som ramler rett inn i nye forhold er gjerne åpne for flørt uten å vente på at en perfekt mann skal dukke opp på et perfekt tidspunkt. De tar det mer som det kommer.

Anonymkode: 06c6d...9aa

Jeg er absolutt åpen for flørt. Har ingen høye krav og jeg jobber ikke over 100% mer. Så jeg vet ikke hva som har hindret meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanskelig å få kjæreste som singel i 3 år. Det viser at du ikke hopper fra mann til mann. 

Min eks har vært singel i 20 år, det er verre.

Anonymkode: d17e5...993

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo gjøre noe for å treffe noen da. De kommer ikke rekende på ei fjøl nå til dags. Er du på dateapper? Gå på mange date. Si ja til så mange dater som mulig. Vær åpen. Jo lenger du er singel jo særere blir du og mer vant til å være alene

Anonymkode: d118e...896

AnonymBruker
Skrevet

Tre år singel etter brudd er ingenting 

Anonymkode: aa8aa...c2e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Heller en som har vært singel i tre år, enn å være rebound eller noen som bare skal gi bekreftelse. 

Anonymkode: 047bc...3d6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg hadde vært singel i nesten tre år da jeg traff min siste flørt som endte i et forhold. Det var kortvarig da, dessverre.Ikke ønskelig fra min side, men man vet jo aldri hvem man treffer, og hvilke utfordringer den andre personen har. 

Så mitt beste råd til deg er å stille de riktige spørsmålene i begynnelsen. Er dere på samme «bane», ønsker dere de samme tingene, felles verdier, og egne behov. Og en ting til. Vær trygg i deg selv og på hva du vil ha, før du begynner å dater.

Lykke til ❤️☀️

Anonymkode: 3d273...d22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det vanskeligere å få ny kjæreste jo lenger man er singel?

Generelt er det antagelig det, men da sannsynligvis fordi en tilegner seg vaner og adferd som vanskeligere lar seg kombinere med en partner og kanskje fordi en bærer preg av å ikke ha det samme "korrektivet" en partner er i hverdagen. Om en klarer å holde seg unna for store "særheter" og er oppmerksom på egen adferd og hvordan en fremstår tror jeg å gå en periode som enslig er helt uproblematisk med tanke på å finne noen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller ha en mann som har vært singel 3 år, enn en desperat mann som tar hva som helst. 

Anonymkode: a56b8...850

• Liker 1
Skrevet

Å få kjæreste er neppe vanskelig, om du er åpen for dem som henvender seg, men du bør være kritisk. Da blir det færre å velge mellom, enten du ble skilt i går eller for ti år siden.
Det er mer vanskelig å være kjæreste enn å få en kjæreste, tenker jeg, for oss som har vennet oss til å bo alene, og vet at vi greier oss helt fint uten andre. Det at jeg i perioder har savnet kjæreste har ikke lempet på kravene til hva jeg forventer i et forhold, og jo lengre jeg bodde alene jo mer krevende ble det å tilpasse seg en annen voksen.

Har funnet ut at særboer er min lykkeformel. Ser for meg at vi gjør det livet ut. Det er i alle fall det jeg drømmer om nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Det er verre med de som nærmer seg 40 som aldri har vært i forhold eller som har vært singel siden f.eks. tidlig i 20-årene. For dem blir det nok verre og verre.

Anonymkode: 7bae7...cfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det bare er positivt TS 😊 Mitt inntrykk er at menn liker selvstendige damer. Og ikke minst følelsen av å være den heldige utvalgte som kaprer deg til slutt. Å ha fokus på barn, bolig og jobb etter et brudd er helt riktig prioritering! Kom i gang med datingen du og kos deg ❤️

Anonymkode: 7a5d6...1ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Det er verre med de som nærmer seg 40 som aldri har vært i forhold eller som har vært singel siden f.eks. tidlig i 20-årene. For dem blir det nok verre og verre.

Anonymkode: 7bae7...cfa

Sant. 3 år er fint, det viser at ts ikke er desp men også at hun klarer å være i en langvarig relasjon fordi hun har erfaring med det. Traff en mann på 35 som hadde vært singel siden han var 22 og han var blitt så rigid at han slet med å ha noen endre stilling på en pute i sofaen for å sitte mer behagelig og maktet ikke treffe noen mer enn et par ganger i måneden, han mente damer gikk for fort frem om de rørte ting hos han eller ville treffes litt hyppigere. Tenker han er doomed

Anonymkode: 838c7...093

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lurt på det samme, ts. Ikke fordi menn syns vi har vært single for lenge, men fordi vi er så «ute av gamet» på datefronten. Jeg har snart vært singel i fem år, og føler det mer og mer ukomfortabelt å skulle date. Jeg har veldig lyst på ny kjæreste, men tør liksom ikke åpne opp for det heller. Det er en rar miks av følelser der, og samlet sett tror jeg det virker som jeg er litt «utilgjengelig». Og det er jo litt synd når man så veldig gjerne skulle funnet en ny kjæreste😅 Må nok jobbe litt med meg selv. Har forøvrig aldri forstått at noen kan hoppe rett i i nye forhold så fort de går ut av et annet. Ikke forstår jeg at de er følelsesmessig klar for det, og ikke forstår jeg at de klarer å finne en ny partner de klaffer godt med så fort. Det skal jo noe til å finne den personen man føler er riktig for seg, eller hva? 😊

Anonymkode: ad34c...7ad

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...