AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #61 Del Skrevet 11. april 2023 On 4/7/2023 at 8:17 PM, AnonymBruker said: Hvor i UK? Planlegger tur selv, men vil se og oppleve et annet sted enn London. Anonymkode: 4b62e...73e York og omliggende Yorkshire denne gangen. Kan ellers anbefale å kombinere Liverpool og Lake District. Liverpool er en ekstremt aktiv by på en ok størrelse selv om man bryr seg katta om fotball. Anonymkode: f0962...592 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 11. april 2023 #62 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 9.41): Vi har planlagt europatur i sommer! hva tenker dere? Dropper dere ferie i år? Anonymkode: 6f2ed...04b Nei, hvorfor skulle vi det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #63 Del Skrevet 12. april 2023 Dropper ikke Europa i år nei. Skal 3 uker til Kroatia/Bosnia /Italia. Flybilletter og leiebil er betalt for lenge siden. Kommer til å bo gratis mye av ferien. Resten får koste det det koste vil. Vi er 5 (2 voksne, 2 ungdommer og ei på 10). Regner med å bruke ca 70 000kr. Vi har gode jobber og tjener godt og bruker mye på ferie i året (over 200 000kr). Våre penger og vårt valg hva vi bruker dem på Anonymkode: 4685c...aca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #64 Del Skrevet 12. april 2023 Quote https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/vi-planlegger-tidenes-dyreste-sommerferie/15551510/ Aldri før har nordmenn planlagt å bruke så mye penger på sommerferien som i år, til tross for rentehopp og dyrtid.Det viser en ny forbrukerundersøkelse gjort av Respons Analyse for Sparebank 1. De som svarer at de har bestemt seg for et feriebudsjett for 2023, planlegger i snitt å bruke over 600 kroner mer enn i fjor. Gjennomsnittet for 2022 var på 18.282 kroner, mens årets er på 18.892 kroner. Jeg tolker det sånn at sommerferie har høy prioritet hos nordmenn. Om det kniper litt, så lar vi det ikke gå utover ferien, sier forbrukerøkonom Magne Gundersen i Sparebank 1 til TV 2. vi selv planlegger å bruke mer på sommerferie i år enn i fjor. Vi har også bedre råd i år enn i fjor. Anonymkode: b0537...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #65 Del Skrevet 12. april 2023 Blir nok tur i Europa nå på våren, og så en tur senere på sommeren. Anonymkode: fe317...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #66 Del Skrevet 12. april 2023 Ferien til utlandet er det VIKTIGSTE i årshjulet mitt. For en som bor nord i landet og ikke kan svippe til Danmark en helg med danskebåten, eller kommer seg kjapt til Gøteborg på et par timer, er det helt uaktuelt å kutte sommerferien, og ikke reise og oppleve nye land og kulturer.. Da lever jeg heller på havregryn og vann gjennom året. Anonymkode: a3187...ff3 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #67 Del Skrevet 12. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ferien til utlandet er det VIKTIGSTE i årshjulet mitt. For en som bor nord i landet og ikke kan svippe til Danmark en helg med danskebåten, eller kommer seg kjapt til Gøteborg på et par timer, er det helt uaktuelt å kutte sommerferien, og ikke reise og oppleve nye land og kulturer.. Da lever jeg heller på havregryn og vann gjennom året. Anonymkode: a3187...ff3 ikke nødvendigvis så billig med svipptur til Danmark heller da. Vi gjorde det i fjor, og 3-4 dager med båt til danmark fra Kristiansand, og tilbake, hotell og legoland og litt mer underholdning, kom på over 20 tusen for en familie på 4. 😄 Sånn sett, det kan være mer lønnsomt med ei uke i Tyrkia med charter fra Evenes. Anonymkode: b0537...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #68 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 9.41): Vi har planlagt europatur i sommer! hva tenker dere? Dropper dere ferie i år? Anonymkode: 6f2ed...04b Droppet nok ferie under pandemien. I år blir det både Europa, USA i sommer og NZ til vinteren. Anonymkode: fd22e...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #69 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 14.29): Dropper ikke Europa i år nei. Skal 3 uker til Kroatia/Bosnia /Italia. Flybilletter og leiebil er betalt for lenge siden. Kommer til å bo gratis mye av ferien. Resten får koste det det koste vil. Vi er 5 (2 voksne, 2 ungdommer og ei på 10). Regner med å bruke ca 70 000kr. Vi har gode jobber og tjener godt og bruker mye på ferie i året (over 200 000kr). Våre penger og vårt valg hva vi bruker dem på Anonymkode: 4685c...aca Hvor skal dere dra i Bosnia? Vi skal til Split, og tenker på å ta en dagstur til Bosnia. Vi har leiebil. Blir takknemlig hvis du har tips! Anonymkode: 9eaa2...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 13. april 2023 #70 Del Skrevet 13. april 2023 2,5 uke på ferie i europa i sommer. Gleder meg! Blir en tur i høstferien også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 13. april 2023 #71 Del Skrevet 13. april 2023 hadde ikke giddet. skal en tur til sverige men det er rett ved norskegrensa. krona er jo ikke verd en skit av papiret den er skrevet på nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #72 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 19.19): Det er absolutt ingen luksus og det er dagens priser. Gjelder både Kroatia, Spania, Hellas, Italia etc. En enkel middag, type pizza, pasta er oppe i 150-200kr. Legger du til en brus til barna og vin/øl til voksne så er du oppe i 100 euro. Anonymkode: 4685c...aca I Spania/Kanariøyene så er det definitivt dyrt å kjøpe middag for mer enn 10 euro -de fleste normale rettene koster rund 6-7 og opp til 10. Går du til turistsonene blir alt dyrere. I en og samme småby så kan de ha en stripe med restauranter nær sjøen som alltid er dyrere, går du en gate opp er prisene normale. Et glass med vin koster rundt 2.50 i turistsonene, men kun omtrent 1.60-2.00 om du ikke er omringet av hoteller ol. Øl koster mellom 1-2 euro (fra caña, 0.33 til jarra 0.5 og alt midt i mellom). Jada du kan kjøpe spesialøl, det koster fortsatt bare 1/3 av det det koster i Norge. En flaske vin på restaurant vil koste deg rundt 10 euro +/-. De putter jevnt over på 5 euro fra hva den samme vinen koster på butikken. Jeg kjøpte akkurat nå i kveld en Barracito fordi jeg fryser litt. For 3 euro får jeg altså en drink med krem, kaffe og likør. Du skal drikke vilt mye om du skal klare å bruke 60-euro på drikke på en kveld altså! Jeg skjønner faktisk ikke hva du/dere snakker om. Om poenget med ferien å gå på de dyreste stedene og velge luksus, ja da blir det jo dyrt så klart. Men NORMALEN det er det ikke! Anonymkode: 7bded...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #73 Del Skrevet 14. april 2023 Vi reiser sjelden på store og dyre ferier om sommeren, prøver å reise senhøst/vinter . Når ungene var i ungdomsskole/videregående måtte vi selvsagt reise midt på sommeren. I år har vi booket en uke i Polen i juni og to uker i Thailand i november. Sitter og vurdere om det er lurt å booke og betale hotell allerede nå for november… Norske krona svekkes jo for hver dag.. Anonymkode: e88bc...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #74 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor skal dere dra i Bosnia? Vi skal til Split, og tenker på å ta en dagstur til Bosnia. Vi har leiebil. Blir takknemlig hvis du har tips! Anonymkode: 9eaa2...4c4 Hvis dere bare skal på dagstur så bør dere ikke lenger enn til Mostar. Men jeg anbefaler sterkt en overnatting der. For atmosfæren på kvelden er så fin og på dagen er det så varmt at ingen lokale er ute på dagen. på vei fra Split til Mostar så anbefaler jeg en tur innom fossen https://kravica.ba/ , en spise/drikke pause i Pocitelj https://www.culturalheritageonline.com/location-4747_Borgo-di-Pocitelj-----Virtual-Tour-360°.php . Denne står på UNESCO sin liste over vernede landsbyer. Veldig lite sted med noen cafeer og restauranter, men verdt en tur innom. Og til slutt Mostar. Der er det gamlebyen som er høydepunkt. Dere må spise lokalmat hos https://www.cevabdzinica-tima.com/. Heeeelt fantastisk mat, billig, kjapt og verdt et besøk. Ingen fancy sted, en kommer for maten, men så verdt det. Ellers så har jeg enda flere steder å ramse opp, men da trenger dere mye lengre tid. Masse å kjøre og oppleve i Bosnia Anonymkode: 4685c...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #75 Del Skrevet 14. april 2023 Vi blir i Norge, men var i Spania over jul/nyttår. Tenker sørlandet en uke og ellers besøke familie og venner på Østlandet en uke. Bor i nord, så litt sørover må vi 😊 Anonymkode: be2af...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #76 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I Spania/Kanariøyene så er det definitivt dyrt å kjøpe middag for mer enn 10 euro -de fleste normale rettene koster rund 6-7 og opp til 10. Går du til turistsonene blir alt dyrere. I en og samme småby så kan de ha en stripe med restauranter nær sjøen som alltid er dyrere, går du en gate opp er prisene normale. Et glass med vin koster rundt 2.50 i turistsonene, men kun omtrent 1.60-2.00 om du ikke er omringet av hoteller ol. Øl koster mellom 1-2 euro (fra caña, 0.33 til jarra 0.5 og alt midt i mellom). Jada du kan kjøpe spesialøl, det koster fortsatt bare 1/3 av det det koster i Norge. En flaske vin på restaurant vil koste deg rundt 10 euro +/-. De putter jevnt over på 5 euro fra hva den samme vinen koster på butikken. Jeg kjøpte akkurat nå i kveld en Barracito fordi jeg fryser litt. For 3 euro får jeg altså en drink med krem, kaffe og likør. Du skal drikke vilt mye om du skal klare å bruke 60-euro på drikke på en kveld altså! Jeg skjønner faktisk ikke hva du/dere snakker om. Om poenget med ferien å gå på de dyreste stedene og velge luksus, ja da blir det jo dyrt så klart. Men NORMALEN det er det ikke! Anonymkode: 7bded...9a9 Ikke min erfaring, jeg kjenner Spania godt og har vært der mye, senest i februar. Middag koster stort sett minimum 10 euro hvis man ikke går på et shabby sted eller gatekjøkken. I tillegg kommer drikke, vann er ikke gratis i Spania. En familie på 4 må fort ut med 100 euro for en middag med drikke og evt kaffe/dessert. Man kan få det ned til 60-70 euro om man er i sparemodus, men hvem er egentlig det når man er på restaurant? Husets vin/øl er rimelig, brus koster ca det samme, men vil man ha en bedre vin er det en del dyrere, alt ettersom hvilken selvsagt. Dette er fastlandet, både turiststeder, restaurantkjeder på handlesenter og inne i landsbyer med få utlendinger. Anonymkode: 7cf3c...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #77 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I Spania/Kanariøyene så er det definitivt dyrt å kjøpe middag for mer enn 10 euro -de fleste normale rettene koster rund 6-7 og opp til 10. Går du til turistsonene blir alt dyrere. I en og samme småby så kan de ha en stripe med restauranter nær sjøen som alltid er dyrere, går du en gate opp er prisene normale. Et glass med vin koster rundt 2.50 i turistsonene, men kun omtrent 1.60-2.00 om du ikke er omringet av hoteller ol. Øl koster mellom 1-2 euro (fra caña, 0.33 til jarra 0.5 og alt midt i mellom). Jada du kan kjøpe spesialøl, det koster fortsatt bare 1/3 av det det koster i Norge. En flaske vin på restaurant vil koste deg rundt 10 euro +/-. De putter jevnt over på 5 euro fra hva den samme vinen koster på butikken. Jeg kjøpte akkurat nå i kveld en Barracito fordi jeg fryser litt. For 3 euro får jeg altså en drink med krem, kaffe og likør. Du skal drikke vilt mye om du skal klare å bruke 60-euro på drikke på en kveld altså! Jeg skjønner faktisk ikke hva du/dere snakker om. Om poenget med ferien å gå på de dyreste stedene og velge luksus, ja da blir det jo dyrt så klart. Men NORMALEN det er det ikke! Anonymkode: 7bded...9a9 For oss som er vininteressert er 60 euro på en kveld ikke sjokkerende mye. Anonymkode: 7cf3c...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #78 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 9.41): Vi har planlagt europatur i sommer! hva tenker dere? Dropper dere ferie i år? Anonymkode: 6f2ed...04b Vet ikke hva som skjer til sommeren, men har tenkt meg på sydentur snart. Gleder meg Er vel ikke verre enn å være i hjemlandet om det er Puttis du er redd for Anonymkode: 95019...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #79 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke hva som skjer til sommeren, men har tenkt meg på sydentur snart. Gleder meg Er vel ikke verre enn å være i hjemlandet om det er Puttis du er redd for Anonymkode: 95019...5a6 Leste nettopp resten av tråden. Prisen er ikke noe jeg tenker på. Bare deilig å se palmer og nyte livet. ❤️ Anonymkode: 95019...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #80 Del Skrevet 15. april 2023 Denne sommeren blir hjemme. I fjor en uke på Kreta og det var både masete, svindyrt og bortkastet. Neste år reiser vi til Italia. Anonymkode: e2a47...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå