Gå til innhold

Hva tenker dere om ferie i europa i sommer? Dropper vi den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan dere klarer å bruke så himla mye penger? 30-40.000 kan jeg forstå, men 70????

Anonymkode: 7bded...9a9

Og jeg tenkte 40.000 på 2 uker, ikke 1

Skjønner ikke hva dere betaler så mye for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir 2 uker til Italia. Er 2 voksne og 2 tenåringer 

Anonymkode: 7e5f4...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet at jeg sparer penger til egenkapital til å kjøpe leilighet + livssituasjon der jeg er ansvarlig for min mor med demens så blir det ikke ferieturer på meg på lange tider 😪

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal til Spania, bo i leilighet som jobben til mannen min eier. Betalte 28000 for fly t/r for to voksne og to tenåringer. Så totalt kommer vi vel opp i 35-40k

Anonymkode: 699dc...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hellas to uker, London i en. Flybilletter og overnatting bestilt og betalt i høst, så får resten koste hva det koste vil. Ferien er årets høydepunkt! 

Anonymkode: 69efb...872

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I svarte helvete… Å ikke betale 100 000 for ferie handler altså om at man ikke gidder, ikke at man absolutt ikke har råd?!?! 😳

Anonymkode: a2e74...6ee

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiser to uker til Norge og to uker til Istanbul. Tyrkia er vel det eneste landet hvor valutaen er enda mer verdiløs enn i Norge og jeg skal bo hos familie og venner begge stedene, så det blir nok en ganske billig ferie 😊

Anonymkode: 2dc6e...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Magika_fra_Fyll skrev (4 minutter siden):

Grunnet at jeg sparer penger til egenkapital til å kjøpe leilighet + livssituasjon der jeg er ansvarlig for min mor med demens så blir det ikke ferieturer på meg på lange tider 😪

Jeg skjønner deg. Jeg har en venninne med en dement mann. Min samboer har fått dårlig kortidshukommelse og skal testes for kognitiv svikt. Jeg ser min framtid rase sammen. 

Anonymkode: 7b81e...255

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har planlagt europatur i sommer! 
hva tenker dere? Dropper dere ferie i år? 

Anonymkode: 6f2ed...04b

Jeg skal på 3 ferieturer til Europa i år, London, Budapest og Cruise i Middelhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal på bryllupsreise i Hellas til sommeren, så skal definitivt ikke droppe ferie i år :)

Anonymkode: 3267c...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen store sprell denne sommeren. Vi sparer til større begivenheter. Kanskje en tur til Danmark og Kristiansand. Ellers blir det dagsturer på østlandet.

Anonymkode: 2d0c9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange kommer til å få sjokk i sommer. Det er blitt ekstremt mye dyrere å feriere i Syd-Europa. Prisene er  blitt nominelt høyere. I tillegg er kursen høy. En svært enkel middag for fire kommer på € 100. Blir fort €200 eller mer om man har forrett eller dessert og en ok vin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal til Spania, bo i leilighet som jobben til mannen min eier. Betalte 28000 for fly t/r for to voksne og to tenåringer. Så totalt kommer vi vel opp i 35-40k

Anonymkode: 699dc...1d2

Har du tenkt å bruke 7-12 000 på mat og   alt annet for 14 dager?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal til Italia i sommer. Leiebil, fly og feriehus for 5 stk kommer på ca 35.000, så synes ikke det var så aller verst. Å droppe ferien er fullstendig uaktuelt. Alt er betalt for lengst. 

Er i Spania nå påsken også, 40.000 for en uke med sol og varme og all inclusive for alle 5. 

Vi er heldige og har hatt veldig sterk lønnsvekst de siste årene, så merker lite til at prisene har gått opp. Faktisk har vi bedre økonomi nå enn noensinne. 

Anonymkode: d9288...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere som skal på hytta. Det er billigere å reise på ferie til utlandet en gang i året enn å eie en hytte. Jeg reiser ca annethvert år. 

Anonymkode: 9a11e...3da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt uaktuelt å droppe. Drar første to ukene i skoleferien til UK og siste til Hellas. 

Anonymkode: f0962...592

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

5 dager til UK og 2 uker til Hellas :)

Anonymkode: 459ee...503

Hvor i UK?  Planlegger tur selv, men vil se og oppleve et annet sted enn London.

Anonymkode: 4b62e...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (På 7.4.2023 den 17.23):

Tror mange kommer til å få sjokk i sommer. Det er blitt ekstremt mye dyrere å feriere i Syd-Europa. Prisene er  blitt nominelt høyere. I tillegg er kursen høy. En svært enkel middag for fire kommer på € 100. Blir fort €200 eller mer om man har forrett eller dessert og en ok vin.

??? Hvordan får dere dette til å stemme? Hvilke land? Dere er jo helt ute å kjøre med prisene. Begynner å tenke at dere alle skal ha luksus på ferie? Dette er IKKE normale priser!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropper absolutt ikke ferie i sommer nei. Hadde planlagt USA ferie, men den utgår grunnet dollarkursen og at det er så dyrt å feriere i USA. Vurderer ferie i Europa eller Asia. Har budsjett på ca 100 000 for to personer. 

Anonymkode: 3ee8e...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...