Gå til innhold

Halsbetennelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia her? 
Jeg har halsbetennelse og det går ikke over. 
Jeg går utifra det er virus siden jeg ikke har feber,eller vondt noe andre steder enn halsen. Hadde halsbetennelse for ett par mnd siden så kjenner igjen smertene, barnet mitt har akkurat hatt det så regner med hun smittet meg. 
Hun fikk medisin for det,jeg har ikke gått til legen med min hals. 

Grunnen til at jeg tror det er virus nå er fordi forrige gang var jeg kjempesyk. Hadde feber, følte meg helt jævlig og klarte ikke svelge mitt eget spytt engang. Det er mye mildere nå men fortsatt vondt. 
Men hvor lenge skal man ha det sånn? Snart gått 1 uke! 

Anonymkode: 6b709...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg hadde tatt en tur til lege, siden du har hatt det så lenge. Det kan være streptokokker selv om du ikke har feber.

Har du forresten tatt korona test? 

God bedring

• Liker 2
Skrevet

Jeg har slitt i ca tre uker nå. Startet med halsbetennelse, derfra igjen til bihulebetennelse. Tenkte det skulle få gå sin gang for jeg var sikker på at det er virus. Men da jeg plutselig begynte å se dobbelt var det på tide med et legebesøk.

Jeg hadde nokså høy crp. Legen var usikker på hva han skulle gjøre. Det endte med at han kontaktet øre,nese,hals spesialist. Så det endte med antibiotika, kortison tabletter og resept på Cosylan for å prøve å roe hosten sånn at jeg fikk sove noen timer på natta.

Den magre trøsten er dessverre at det er langvarig.

Skrevet

Det er noen nye bølger med korona nå.  Da kan man vel pådra seg noe bakterielt også tenker jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rorodinbåt skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde tatt en tur til lege, siden du har hatt det så lenge. Det kan være streptokokker selv om du ikke har feber.

Har du forresten tatt korona test? 

God bedring

Ja ingen korona her. Takk☺️

AnonymBruker
Skrevet
Bøtteballetten skrev (12 minutter siden):

Jeg har slitt i ca tre uker nå. Startet med halsbetennelse, derfra igjen til bihulebetennelse. Tenkte det skulle få gå sin gang for jeg var sikker på at det er virus. Men da jeg plutselig begynte å se dobbelt var det på tide med et legebesøk.

Jeg hadde nokså høy crp. Legen var usikker på hva han skulle gjøre. Det endte med at han kontaktet øre,nese,hals spesialist. Så det endte med antibiotika, kortison tabletter og resept på Cosylan for å prøve å roe hosten sånn at jeg fikk sove noen timer på natta.

Den magre trøsten er dessverre at det er langvarig.

Men du var vel veldig syk? 
Jeg føler meg jo helt fin utenom halsen som er vond. Ikke så vond som sist men vond nok til at jeg bruker smertestillende hver dag… 

Tenker liksom at det er så dumt å oppta tiden til legevakten på dette 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du var vel veldig syk? 
Jeg føler meg jo helt fin utenom halsen som er vond. Ikke så vond som sist men vond nok til at jeg bruker smertestillende hver dag… 

Tenker liksom at det er så dumt å oppta tiden til legevakten på dette 

Ja jeg følte meg dårlig. Men det som var verst, var sår hals, hovne mandler og vondt å svelge. For ikke glemme hosten. Jeg hostet kontinuerlig natt og dag. Tror ikke jeg hadde feber.

Men hvis det ikke gir seg, så syns jeg du skal kontakte legevakten likevel. Det kan være at det er forårsaket av bakterier.

AnonymBruker
Skrevet
Bøtteballetten skrev (1 time siden):

Ja jeg følte meg dårlig. Men det som var verst, var sår hals, hovne mandler og vondt å svelge. For ikke glemme hosten. Jeg hostet kontinuerlig natt og dag. Tror ikke jeg hadde feber.

Men hvis det ikke gir seg, så syns jeg du skal kontakte legevakten likevel. Det kan være at det er forårsaket av bakterier.

Ja tenker jeg gir det til søndag og ser det an… om det ikke er blitt bedre til dess så får jeg ta en telefon.. men syns jo det er ubehagelig å gjøre det når jeg ikke ligger strak liksom..

Skrevet

Hva slags medisin fikk din datter da, som du mener du er smittet av? Hvis hun fikk antibiotika eller pencillin, må det jo være bakteriell infeksjon og ikke virus hun har smittet deg med. Disse medisinene fungerer jo bare på bakterier, ikke på virus. 

Jeg ville gått til legen og fått sjekket hva denne infeksjonen faktisk er, og om det finnes hjelp å få i form av medisiner. Er det virus må du nok bare bli frisk av deg selv med tiden, men er det bakterielt kan det kanskje skyndes på litt bedring med medisin.

Og du har sjekket deg for korona nå i det siste...?

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Hva slags medisin fikk din datter da, som du mener du er smittet av? Hvis hun fikk antibiotika eller pencillin, må det jo være bakteriell infeksjon og ikke virus hun har smittet deg med. Disse medisinene fungerer jo bare på bakterier, ikke på virus. 

Jeg ville gått til legen og fått sjekket hva denne infeksjonen faktisk er, og om det finnes hjelp å få i form av medisiner. Er det virus må du nok bare bli frisk av deg selv med tiden, men er det bakterielt kan det kanskje skyndes på litt bedring med medisin.

Og du har sjekket deg for korona nå i det siste...?

Ja har sjekket for korona. Men har hatt korona 2 ganger og ingen av de gangene har halsen oppført seg sånn. Kun ved halsbetennelse… 

Min datter fikk ørebetennelse også så derfor fikk hun medisin. Usikker på om det var pga den eller halsen. Det startet som en halsbetennelse der legen sa det var virus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja tenker jeg gir det til søndag og ser det an… om det ikke er blitt bedre til dess så får jeg ta en telefon.. men syns jo det er ubehagelig å gjøre det når jeg ikke ligger strak liksom..

Ja jeg skjønner hva du mener. Har samme filosofien selv også.  Men du får tenke at de er der for å hjelpe deg. Det er jo plagsomt hvis det fortsetter på ukesvis. 

AnonymBruker
Skrevet
Bøtteballetten skrev (7 minutter siden):

Ja jeg skjønner hva du mener. Har samme filosofien selv også.  Men du får tenke at de er der for å hjelpe deg. Det er jo plagsomt hvis det fortsetter på ukesvis. 

Ja absolutt. Veldig plagsomt… 🥹

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja absolutt. Veldig plagsomt… 🥹

Ja, se det an til søndag. Så får du hive deg rundt å oppsøke legevakt.

Du får trøste deg med at du ikke har tråkket ned dørene hos dem ellers. 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja har sjekket for korona. Men har hatt korona 2 ganger og ingen av de gangene har halsen oppført seg sånn. Kun ved halsbetennelse… 

Min datter fikk ørebetennelse også så derfor fikk hun medisin. Usikker på om det var pga den eller halsen. Det startet som en halsbetennelse der legen sa det var virus. 

Testet du i halsen i tillegg til i neseborene? Jeg mistenker at det er en del korona som går rundt uten at det fanges  opp av selvtestene. Nesten ingen får/tar pcr lenger, men sykehusene har fått mer pågang med covidpasienter nå. Flere omicronvarianter har gitt mange vondt i halsen som symptom.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Frøkensina skrev (3 timer siden):

Testet du i halsen i tillegg til i neseborene? Jeg mistenker at det er en del korona som går rundt uten at det fanges  opp av selvtestene. Nesten ingen får/tar pcr lenger, men sykehusene har fått mer pågang med covidpasienter nå. Flere omicronvarianter har gitt mange vondt i halsen som symptom.

Jada jeg tar alltid i halsen også nesa. 
Opplevd å ikke få utslag på test med bare nese når jeg hadde korona så jeg tester alltid med begge deler.  

Men nå merker jeg at jeg får feber, så jeg tror jeg skal kontakte legevakt på søndag, om ikke imorgen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jada jeg tar alltid i halsen også nesa. 
Opplevd å ikke få utslag på test med bare nese når jeg hadde korona så jeg tester alltid med begge deler.  

Men nå merker jeg at jeg får feber, så jeg tror jeg skal kontakte legevakt på søndag, om ikke imorgen. 

Bra, samme her. Men det er bare pcr som er sikre dessverre. Men du kan jo ha et annet virus, influensa eller et annet virus som gir feber. Vanlig forkjølelsesvirus gir ikke feber hvis jeg skal tro alle de ofisielle sidene som sammenligner symptomer. God bedring! :blomst2:

AnonymBruker
Skrevet
Frøkensina skrev (17 minutter siden):

Bra, samme her. Men det er bare pcr som er sikre dessverre. Men du kan jo ha et annet virus, influensa eller et annet virus som gir feber. Vanlig forkjølelsesvirus gir ikke feber hvis jeg skal tro alle de ofisielle sidene som sammenligner symptomer. God bedring! :blomst2:

Takk takk! Tror jeg får bihulebetennelse nå. Elsker livet 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk takk! Tror jeg får bihulebetennelse nå. Elsker livet 

Uff da gjelder det å få antibiotika raskt. Fortsatt god bedring 🐣

AnonymBruker
Skrevet
Frøkensina skrev (1 time siden):

Uff da gjelder det å få antibiotika raskt. Fortsatt god bedring 🐣

Får du antibiotika mot bihulebetennelse, går det over på bare sju dager. Hvis ikke vil det ta ei hel uke. 

Anonymkode: 8fa58...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...