Gå til innhold

Du ville blitt varig slank og fri fra mattanker, men måtte ofret dette…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kunne (altså det hadde vært overkommelig for deg å holde på vanene),

ville du da valgt:

å være slank og aldri slite med mattanker, stinn mage etter overspising, anger etter å ha spist for mye, bekymring over sunn/usunn mat etc,

MEN

du kunne aldri igjen ha spist mat som inneholder mel eller sukker (inkludert alkohol, sauser, kunstig søtstoff),

ville du gjort det?

Anonymkode: f8f7a...45c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok på en måte et slik valg da jeg innså at jeg aldri kom til å ha et normalt forhold til sjokolade/kveldssnoping. 

Så nå har jeg i vært uten sjokolade og godteri i 10+ år. Og slipper alle tanker, samvittighet, "bare litt", "sunne substitutter" og alt det der. 

Om du plusser alkohol og hvetemel til lista... Ja, om jeg hadde hatt et like usunt forhold til det som jeg hadde til sjokolade. Men dette er ting som regulerer seg helt naturlig hos meg. 

Anonymkode: 56ea7...cdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«Dette»? 

Drit i sånn klikktittel-kopiering. 

Anonymkode: 60e19...3d6

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Dette»? 

Drit i sånn klikktittel-kopiering. 

Anonymkode: 60e19...3d6

Er enig med den her👆🏼👆🏼

Alle kan bli fri fra spiseproblemer dersom en er villig til…… problemet er at en ikke klarer å holde det over tid. Innlegger ditt ser ut som en reklame for er pyramidespill😂😂

Anonymkode: 366b2...9d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er enig med den her👆🏼👆🏼

Alle kan bli fri fra spiseproblemer dersom en er villig til…… problemet er at en ikke klarer å holde det over tid. Innlegger ditt ser ut som en reklame for er pyramidespill😂😂

Anonymkode: 366b2...9d5

Haha, javel? Det man må ofre ble for langt til innleggstittelen, da er det vel hel greit å skrive det sånn?

Er ikke akkurat som om jeg tjener penger på at noen svarer på innlegget.

Dette er et helt legitimt dilemma som jeg lurer på om noen ville akseptert.

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det jo lite igjen. Frukt og bær har masse sukker, samme har melk. 

Anonymkode: 4c84a...a3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at når man har kuttet ut varer en periode og jobbet seg gjennom grunnene til at en brukte mat for å takle følelser-da kan man spise varene du lister opp av og til. Så eksempelet ditt blir ikke helt riktig. 

Anonymkode: 16682...bde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

ville du da valgt:

å være slank og aldri slite med mattanker, stinn mage etter overspising, anger etter å ha spist for mye, bekymring over sunn/usunn mat etc,

MEN

du kunne aldri igjen ha spist mat som inneholder mel eller sukker (inkludert alkohol, sauser, kunstig søtstoff),

ville du gjort det?

For meg hadde det ikke vært overkommelig.

Jeg lever allerede uten (hvete-rug-, bygg-)mel, men litt sukker (frukt, bær, grønnsaker, meieriprodukter osv) ønsker jeg å ha i kostholdet mitt.

Dessuten føler jeg at du sier i mot deg selv.
Du sier at vi skal slippe bekymring over sunn/usunn mat, samtidig som man skal unngå mat som inneholder mel og sukker.  Siden vi skal unngå disse, må jo grunnen være at de er usunne.

Jeg tror ikke på sunn og usunn mat, jeg tror bare på sunne og usunne mengder av mat.

Anonymkode: 5d634...ce3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

ville du da valgt:

MEN

ville du gjort det?

...altså, jeg klarer helt fint å holde meg slank dersom jeg PASSER PÅ HVA JEG SPISER. Problemet er jo at jeg har lyst på usunne ting.

Du skriver ikke hvordan det på mystisk vis skal løses at jeg "aldri sliter med mattanker", bare at jeg ikke får lov til å spise mel og sukker. 

Skal jeg selv holde styr på hva jeg får spise? Da blir det jo enda mer "mattanke-slit" enn å bare følge med på kalorier, som er relativt lett. 

Eller har du en mystisk teknikk eller kur der jeg automatisk både vet hva jeg ikke kan røre (uten å tenke på innholdsdeklarasjoner, spørre hva maten inneholder på restaurant og sånt) OG ikke har lyst til å spise det?

Anonymkode: e123a...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Er man allerede slank så trenger man ikke å finne på tullete scenarioer

Anonymkode: 098d3...c4b

AnonymBruker
Skrevet

I scenariet ditt hvor man er slank så er en av beskrivelsene å aldri slite med "mattanker" eller bekymring rundt mat. Så da går jeg ut fra at å ikke spise de matvarene du nevner er uproblematisk. Da velger jeg selvfølgelig dette. 

Anonymkode: bb18d...2ff

• Liker 1
Skrevet

For meg går ikke dette opp.

Skulle jeg kuttet ut alt av hvitt mel og sukker, så ville jeg måtte passet ekstremt mye på hva jeg bestilte av mat ute og det ville blitt problematisk dra på middagsbesøk.

Hvordan er man fri for alle tanker om mat, og ikke må tenke på sunn/usunn mat, samtidig som man må tviholde på ett relativt ekstremt kostholdsregime?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 8.30):

Haha, javel? Det man må ofre ble for langt til innleggstittelen, da er det vel hel greit å skrive det sånn?

Er ikke akkurat som om jeg tjener penger på at noen svarer på innlegget.

Dette er et helt legitimt dilemma som jeg lurer på om noen ville akseptert.

skal vi se:

"dette..." = 8 punkter 

"mel og sukker" = 11 punkter

Det hadde gått fiiiint i overskrifter ( Jeg har sjekka det ut også i praksis. gikk fint det)

Anonymkode: 7d526...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...