Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min er 1 måned, jeg amma han så skulle jeg ta han opp for å rape så slengte han hodet skikkelig bakover å jeg reagerte med å bevege oss fort bakover så han skulle få hodet på brystet mitt igjen. Jeg holdt hodet, men han slang det på en måte på siden å så bak så jeg ikke fikk tatt imot. Jeg er kjempe redd han skal få shaken baby syndrom. Er det noen som vet? Jeg støtter alltid hodet hans, men plutselig så skjedde dette å jeg er skikkelig redd nå.. skjønner virkelig ikke hvordan jeg kunne la det skje. Føler meg som verdens verste mamma akkurat nå. Føler han på en måte fikk to sleng siden jeg slengte oss fort bakover da jeg så hva som skjedde, jeg fikk nesten panikk når jeg så hodet hans føyk bak..

Anonymkode: 3a067...481

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, ro ned, det gikk nok helt fint 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen får ikke shaken baby syndrom av et lite uhell som det. Det kommer av at en rister barnet hardt i sinne og frustrasjon. Da gjerne med harde ukontrollerte krefter💔 Det er et påført traume. Det du beskriver er et nakkesleng. Det skjer relativt ofte med babyer, men går stort sett bra. Om babyen oppfører seg annerledes. Er ekstra rolig eller irritabel neste tiden, kan du evt ta en legesjekk.

Anonymkode: 5eb6d...08f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal riste ungen veldig kraftig for at den skal få shaken baby syndrome 

Anonymkode: ea320...bf4

Skrevet

Har babyen vist noe uttrykk for smerte da det skjedde/etterpå? 

om ikke går dette helt fint. Slapp av. 

AnonymBruker
Skrevet

Noe lignende skjedde med min og det gikk fint her men skjønner hva du føler på jeg ble og stresset oh bekymret ❤️ Men det skal mer til for shaken baby syndrome altså. Viste baby tegn på ubehag eller spiste den videre? Jeg synes det høres ut som det gikk fint.

Anonymkode: 30620...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de aller fleste opplever et sleng eller to fra babyen uten at man fikk holdt helt riktig i løpet av babyens levetid før de klarer å holde hodet. Shaken baby syndrom skal man riste hardt frem og tilbake mange ganger før det skjer en slik skade. Jeg lærte, som beroliget meg, at en slik sleng, kunne føre til at babyen fikk litt ømt i nakken. Jeg trodde de kunne dø av å slenge hodet bakover (ja, man lærer så lenge man lever). 

Anonymkode: c3266...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...