AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Jeg går på medisiner for kronisk angst og ptsd. Har en veldig gammel hund som gir meg mye selskap. Fått en helt tullete angst i det siste og føler dette blir for dumt å oppsøke psykolog om. På kvelden når jeg tar medisin treffer en frykt meg at jeg skal miste en pille på gulvet og at hunden min skal ta den. Får hunden i seg dette så er den død på en halvtime. Og hunden er rask! Tenker på dette på kvelden, tankene forsvinner ikke og jeg sliter med å sove. Har begynt å ta medisinen på badet med lukket dør, i tilfelle. Men like vell, hver gang jeg tar medisinen så treffer disse tankene meg. Som at jeg assosierer medisin tiden med fryktelige tanker som har slått rot Dette er vell en tullete ting å oppsøke psykolog for?? Igjen så tar det nattesøvnen min… Anonymkode: 30ca7...202
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Virker medisinen din bra nok når den gir deg disse angstplagene? Har du gått på de lenge? Hvis du nylig har startet på dem kan det være bivirkninger i oppstartsfasen? Anonymkode: 89216...c38
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Slik min kropp fungerer så er den vanlige angsten ok når jeg får tulleangst på kvelden. Angsten skal ut virker det som. Det gode med tulleangst er at den kan pustes bort. Fordi man jo vet godt vi selv lager den angsten er pisteteknikk nok for å kontrollere den. Har slik angst hver kveld. Hver kveld for nytt tema. Puster meg igjennom og da letter det etter 30 min. Anonymkode: b7d31...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 PS. Ta medisin inne på et rom med døren igjen. Anonymkode: b7d31...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Ikke tullete, jeg har det samme. Bare jeg er livredd for at jeg mister noe og så finner noen av barna det. Jeg har drøftet det med psykologen min og det er som han sier, det er er ikke-rasjonell angst. Ta medisinene og legg deg. Tror du at du har mistet noe så bare tving deg selv til å ikke sjekk det. Etterhvert vil den angsten gå over. Jeg bruker sterke medisiner for skade i kroppen, men jeg har også Ptsd og angst. Anonymkode: ea1fd...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Hvordan medisiner tar du som er så farlige for hunden? Er du sikker på at de er så farlige? Jeg har samme angsten, og er redd både hunden og barnet skal få tak i de, for tenk om jeg mister den, ikke merker det osv. Jeg har spurt legen om medisinen, og den er ikke så farlig at den vil ta livet av noen av de. Likevel tar jeg medisinen enten ute på verandaen, eller i bilen🫣 Eller et sted i huset der verken hund eller barn er. Det er vel egentlig å bygge opp om angsten, men det får jeg ta senere, for det fungerer. Anonymkode: f511f...553
Mt3 Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Hvorfor skulle det være 'for dumt' til å ta opp med psykolog? Å ha angst for edderkopper er jo fortsatt helt normalt, enda vi har bodd i ett land der det ikke finnes giftige edderkopper i generasjoner. Når tankene dine ødelegger nattesøvnen og du selv ikke klarer å 'ta kontroll' og jage de bort, så er det vel helt naturlig å be om hjelp uansett hvor dustete tankene er. Som andre skriver så kan det jo også være en bivirkning du får av medisinen, og da er det jo greit å få hjelp til å vurdere om en kan endre medisin, dosering eller få hjelp til rasjonering av tankene.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Dette er vel det som kalles påtrengende tanker (intrusive thoughts)? Jeg var også en del plaget av det, men det hjalp meg veldig å lære om hva det er. Når det kommer nå så kan jeg si til meg selv: Å ja, påtrengende tanke! Tipper det er fordi jeg har det litt tøft i det siste. De kan jeg bare overse. Anonymkode: ee53b...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå