AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Vi skal i et bryllup og en konfirmasjon ila våren. Jeg har nå fått sett dressen og det er konfirmasjons dressen. Den er både for kort, for bred og null passform. Han nekter kjøpe ny kun fordi han hater å shoppe. Og han mener det er tullete å bruke penger på når han har en fra før. Pensko har han heller ikke og han har hentet noen hos en kompis. De er føere størrelser for store og det syntes når han går. Det er ikke trang økonomi hos oss, så dette syntes jeg både er tullete og flaut. Anonymkode: 7ab80...f5b 4
MyMichelle Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Når min samboer har oppført seg slik, så har jeg kjøpt klær til han. Han hater shopping. 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Hvor finner dere disse mennene? (Eller rettere sagt: Hvor finner dere disse trassige guttungene?) Anonymkode: c29fb...3f5 14 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 MyMichelle skrev (7 minutter siden): Når min samboer har oppført seg slik, så har jeg kjøpt klær til han. Han hater shopping. Jeg tenkte tanken, og han hadde nok brukt dressen om jeg kjøpte ny. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal treffe på målene 😕 ts Anonymkode: 7ab80...f5b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor finner dere disse mennene? (Eller rettere sagt: Hvor finner dere disse trassige guttungene?) Anonymkode: c29fb...3f5 Jeg fant han gjennom en felles bekjent 😂 Anonymkode: 7ab80...f5b 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Om han er gjerrig på klesfronten. Kan Finn være et alternativ? Masse flotte rimelige (merke) dresser der. Bra for miljøet er det også. Anonymkode: 729a7...a45 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Nå vet ikke vi noe om en eventuell emosjonell tilknytning til denne dressen men jeg foreslår at du gir han en lynkjapp innføring i sosial kotyme (i all den tid han har lyst til å være en del av det kollektive samfunn). Han kan gjerne spare på den for "shits n giggles", men gitt deres økonomiske tilstand (bra) og hans alder så virker dette veldig rart å skulle holde på. Er han tidenes pragmatiker? Gjerrig? Eller er dette noe han anser som helt innenfor, og i så fall, er det slik vennekretsen han sin er? Anonymkode: 91560...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå vet ikke vi noe om en eventuell emosjonell tilknytning til denne dressen men jeg foreslår at du gir han en lynkjapp innføring i sosial kotyme (i all den tid han har lyst til å være en del av det kollektive samfunn). Han kan gjerne spare på den for "shits n giggles", men gitt deres økonomiske tilstand (bra) og hans alder så virker dette veldig rart å skulle holde på. Er han tidenes pragmatiker? Gjerrig? Eller er dette noe han anser som helt innenfor, og i så fall, er det slik vennekretsen han sin er? Anonymkode: 91560...7ab Halvparten av vennekretsen hans er også sånn. Merkelig, for resten av dem bryr seg veldig, som kompisen som lånte bort sko til han. Jeg tror det ikke handler om noe emosjonell tilknytning. Og han er ikke gjerrig. Han bare ikke gidder alt styret med å skaffe en ny, fordi han hater shopping ts Anonymkode: 7ab80...f5b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om han er gjerrig på klesfronten. Kan Finn være et alternativ? Masse flotte rimelige (merke) dresser der. Bra for miljøet er det også. Anonymkode: 729a7...a45 Finn kan være et alternativ, men jeg vet ikke helt om hvordan man tar mål 😕 Hvorfan skal jeg finne riktig dress til han over Finn.no? ts Anonymkode: 7ab80...f5b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Halvparten av vennekretsen hans er også sånn. Merkelig, for resten av dem bryr seg veldig, som kompisen som lånte bort sko til han. Jeg tror det ikke handler om noe emosjonell tilknytning. Og han er ikke gjerrig. Han bare ikke gidder alt styret med å skaffe en ny, fordi han hater shopping ts Anonymkode: 7ab80...f5b Jeg skjønner. Det er bare at jeg personlig oppfatter det som merkelig at det og måtte "shoppe" skal være så stort hinder alene. Det er noe som er gjort på et par timer. Hvis du er sikker på at det ikke er en bakenforliggende grunn så ville jeg sterkt og klart bedt han om å skjerpe seg. Ha kan godt være uenig i tradisjonen om å pynte seg til visse anledninger men da får han begrunne de ordentlig. Anonymkode: 91560...7ab
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 Hva om du sier at du spanderer ny dress som bursdagsgave (på forskudd), og at han da blir med for å prøve? Anonymkode: 6ef38...770 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva om du sier at du spanderer ny dress som bursdagsgave (på forskudd), og at han da blir med for å prøve? Anonymkode: 6ef38...770 Det å skulle gi et insentiv til å kjøpe ny dress på denne måten er helt feil. Gitt at problemet ikke er økonomisk så må det være noe annet. Det er snakk om helt grunnleggende forståelse for hvordan mennesker i samfunn er Anonymkode: 91560...7ab 2
Djungelvrål Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal i et bryllup og en konfirmasjon ila våren. Jeg har nå fått sett dressen og det er konfirmasjons dressen. Den er både for kort, for bred og null passform. Han nekter kjøpe ny kun fordi han hater å shoppe. Og han mener det er tullete å bruke penger på når han har en fra før. Pensko har han heller ikke og han har hentet noen hos en kompis. De er føere størrelser for store og det syntes når han går. Det er ikke trang økonomi hos oss, så dette syntes jeg både er tullete og flaut. Anonymkode: 7ab80...f5b Da hadde jeg sagt at jeg hadde dratt uten han, kan han ikke evne å kle seg kan han heller holde seg hjemme. 7 1
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 (endret) La han få bruke den dressen han vil min onkel bruker fortsatt dressen han kjøpte i 1987 dressen min er fra 2004 Endret 7. april 2023 av Maskinfører 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finn kan være et alternativ, men jeg vet ikke helt om hvordan man tar mål 😕 Hvorfan skal jeg finne riktig dress til han over Finn.no? ts Anonymkode: 7ab80...f5b Mannen min prøvde dress fysisk i butikk, før han sjekket bruktmarkedet og fant tilsvarende dress der. Så han kommer nok ikke uten om litt pes utenfor komfortsonen da heller nei..Men sparer ihvertfall penger😄 Anonymkode: 729a7...a45
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #16 Skrevet 7. april 2023 Min mann kjøpte dress selv til bryllupet vårt. Den så ikke helt bra ut i utgangspunktet, og etter en hard kreftsykdom forandret kroppen seg ekstremt mye. Bla de brede kraftige skuldrene var vekk, så den stygge dressen hang og slang som på en kles henger. Han brukte ecco sko til pensko. Vant noen penger, så da krevde jeg at noe av det skulke brukes til ny dress. Han nektet , men ungene kastet seg på presset, så da fikk vi til slutt dyttet han inn på dressmann. Var jo viktig at dressen ikke var dyr for han. Da så han selv at der så ganske bra ut, og fikk kjøpt to skjorter dress, med vest og i samme slengen et par sko til dressen.. og ble ganske fornøyd selv til slutt Anonymkode: a6e8c...fed 1
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #17 Skrevet 7. april 2023 MyMichelle skrev (4 timer siden): Når min samboer har oppført seg slik, så har jeg kjøpt klær til han. Han hater shopping. Neste gang du handler klær tll han kjøper du sånne rosa og gule skjorter som Henry i mot i brøstet hadde så ser du hva han sier 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 Dette må da også være et problem ellers? Det å kle seg til anledningen er jo en viktig del av den sosiale kodeksen, og har mye å si for hvordan du blir oppfattet. Jeg hadde faktisk ikke giddet farte rundt med en guttunge som ikke forstår dette, og gjør sitt beste tross interesser og hat for shopping. Anonymkode: 9a661...b5d 3
Noramor Skrevet 7. april 2023 #19 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenkte tanken, og han hadde nok brukt dressen om jeg kjøpte ny. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal treffe på målene 😕 ts Anonymkode: 7ab80...f5b Ta med en bukse han bruker og en skjorte. Har han i tillegg en jakke som sitter fint ta også den med i butikken. Har selv kjøpt dress til mann som har passet perfekt. Da med god hjelp i butikk og medbrakte klær. Mannen min er som din og jeg nektet han å bruke konfirmasjonsdressen ved en finere anledning. Han hater shopping men ble egentlig veldig glad for dressen. Pakk den pent inn å gi den i gave etter en kosestund 😅
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Skrevet 7. april 2023 Her hjalp jeg mannen å ta mål hjemme og så brukte han nettbutikken til Dressmann. Det er enkelt å returnere om den ikke passer. Han var heldig og fikk en dress som passet og som satt fint. De har også en enkel forklaring på hvordan du tar mål om du går inn på "størrelsesguide" så finner du "hvordan måle" til høyre. Her f.eks. https://dressmann.com/no/bundle/svart-ull-stretch-dress-regular-fit/DM-WS-BLACK-RF-SUIT https://dressmann.com/no/kategori/klar/dress/#page=2 Anonymkode: 7ff7c...8c3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå