AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Jeg har blitt sammen med en superherlig mann som er romantisk og utrolig dedikert kjæreste. Dessverre er han en del eldre enn meg, nærmere sagt 17 år og har to tenåringsgutter som snart er myndige. Jeg selv har en datter fra et tidligere, men veldig vondt forhold og ønsker så gjerne å få et barn til med den nye kjæreste både fordi jeg ønsker sterkt et barn til og fordi jeg vil at vi skal ha et felles barn. Nå kvier jeg meg for å snakke med han om det, men når er riktig tidspunkt? Jeg nærmer meg 40 år og vil ikke ta det opp for sent heller.. Det er også litt sårt for meg at han har delt noe så fint med sin tidligere eks som han tilsynelatende har et veldig godt forhold til i dag i tillegg, det gjør også at jeg føler at jeg ikke helt kjenner min plass i vårt forhold, og blir litt usikker på hvor jeg står hen hos han i forhold til henne. Hva gjør jeg? Noen her som har noen lignende erfaringer å dele med meg? Anonymkode: 76be5...807 1
Pakini Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Mtp hans alder ville ikke jeg fått barn med han. Det vil si at han er i midten på 50 årene. Også er det slik at når man møter ny partner litt sent i livet, så har de ofte en fortid. Og man må akspetere at det har vært gjerne giftemål og barn. Og ja, man har jo vært glad i den personen en gang, men det betyr ikke at han er mindre glad i deg, selv om han gjerne ikke vil ha er barn med deg no… 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Du må ikke ha et barn med ham, for å ha en plass i deres forhold. Forstår ditt ønske om et barn til, men med to, nesten voksne, barn selv, forstår jeg ennå bedre at han ikke ønsker å starte på nytt, i hans alder. Dere har tid for hverandre i årene som kommer. Med en lite barn vil det bli helt annerledes. Man har ikke samme energi når man er midt i 50 årene, som man hadde 20 år tidligere. Anonymkode: 9e6a5...241 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Du må bare snakke med han så fort som mulig. Om du ønsker barn og han er ferdig må du finne en annen partner Anonymkode: 21efe...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Snakk med han om dette med barn, men vær forberedt på at det ikke er noe han ønsker seg. Ta på forhånd stilling til hva du ønsker å gjøre dersom svaret er nei. Han kan ha sterilisert seg for alt du vet. Sjalusien eller usikre følelser rundt eksen, bør du legge bort snarlig. De er ikke sammen mer for en grunn og om du tenker deg om, skjønner nok også du at det antagelig ikke var bare grønn og glitrende grønne skoger i forholdet deres, når de valgte å avslutte til tross for barn. Selv om de har et godt forhold som ekser, betyr ikke det at de hadde det bra sammen (åpenbart ikke da de gikk fra hverandre). Kanskje en tåpelig tanke, men kunne det vært en ide å skaffe seg noe annet sammen? Som er deres greie? Feks en hund? Jeg ville nok forsøkt å tenke på alle de gode tingene dere nå har sammen for ikke å snakke om muligheter. Å sette et lite barn til verden sammen nå, kan også være med på å velte det gode dere har og skape et brudd da livet blir så annerledes igjen. Anonymkode: 8274e...677 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Lev livet og tar heller vare på kjærligheten enn å få barn! Du har barn, du trenger ikke et til. Anonymkode: e3f1f...ada 5
PM75 Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Lev livet og tar heller vare på kjærligheten enn å få barn! Du har barn, du trenger ikke et til. Anonymkode: e3f1f...ada Støtter denne! Nyt det dere har sammen ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Takk for alle svar❤️ Jeg får se hva jeg gjør, føler dette er et så tabubelagt tema å ta opp på forumet, men takk❤️ ts Anonymkode: 76be5...807 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå