AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Jeg er nyskilt, og begynner å bli bevisst på hvor sær og kresen jeg er. Eksen min var jammen en raus type, og nå lurer jeg på om jeg kanskje opererer innenfor et såpass smalt marked at jeg bare må belage meg på å leve alene: - Jeg spiser veldig rent og sunt, aldri sukker, aldri mel, aldri alkohol, aldri noe snacking. (En kjæreste kan gjerne gjøre det, men hen må være helt ok med at jeg aldri gjør det.) - Jeg er veldig flink/nøye med penger, og vil ikke være sammen med en som sløser eller mangler kontroll. - Jeg liker å trene og være ute i marka/fjellet, og vil ikke være med en sofapotet. - Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. - Jeg ser ikke tv - orker ikke intetsigende underholdning. - Jeg er veldig ambisiøs i alt jeg gjør, liker å lære nye ting og utfordre meg selv. Vil ikke være sammen med en som føler seg «ferdig». - Jeg er glad i meditasjon, yoga, skrive dagbok, sitte i stillhet, liker generelt å reflektere mye for meg selv. Jeg har høye krav, og mener jeg tilbyr det samme tilbake. Mange vil nok si jeg er kjedelig, men jeg mener selv jeg lever et interessant og givende liv. Forøvrig er jeg 35 år, og har et rolig og trivelig barn på 12 år 50%. Hva mener du? (Og ja, jeg ser ironien ved å spørre Kvinneguiden om markedsverdien min, men gøy å høre hva andre tenker.) Anonymkode: 0005f...d9e 1
SPOCA Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Jeg tenker det sikkert er noen for deg der ute. Samtidig kan det jo være lurt å ikke ha for satte krav, men det er meg. Som du sier kan markedet fort bli veldig smalt. Jeg ville nok ikke valgt en som deg, men du ville neppe valgt en som meg heller. Tenker det er bra vi er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Eneste unormale jeg ser her er at du ikke ser TV, men det gjør deg ikke til en kravstor eller sær partner fordet. Du høres ut som et catch med alle de andre tingene du nevner, så få opp selvbildet og "dont settle for less"! Anonymkode: 419f0...f9b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 En del av kravene dine er ganske atypiske for den gjengse mann, og da vil også markedet bli en god del tynnere. Mener ikke at du skal settle for noe du ikke er komfortabel med, men jeg ville tatt en runde med meg selv og vurdert hvor viktig hvert krav er, og om du eventuelt kan lette på noe. Forøvrig synes jeg det virker lite givende å være med en partner som er nøyaktig lik som en selv. Siden du også er opptatt av selvutvikling, regner jeg med du kan se verdien av å være med noen med andre synspunkt og interesser enn det selv. Kanskje dere kan lære av hverandre. Anonymkode: 00f8b...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En del av kravene dine er ganske atypiske for den gjengse mann, og da vil også markedet bli en god del tynnere. Mener ikke at du skal settle for noe du ikke er komfortabel med, men jeg ville tatt en runde med meg selv og vurdert hvor viktig hvert krav er, og om du eventuelt kan lette på noe. Forøvrig synes jeg det virker lite givende å være med en partner som er nøyaktig lik som en selv. Siden du også er opptatt av selvutvikling, regner jeg med du kan se verdien av å være med noen med andre synspunkt og interesser enn det selv. Kanskje dere kan lære av hverandre. Anonymkode: 00f8b...bf2 Hvilke "krav" mener du her er for høye? Er det virkelig for mye å forvente at mannen ikke er lat, er renslig og ryddig, har kontroll på økonomien, ønsker å utvikle seg og få fremgang i livet, gir henne alenetid og akseptere at hun ikke spiser usunt eller drikker alkohol? Jeg vil si dette er veldig beskjedne krav! Anonymkode: 419f0...f9b 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En del av kravene dine er ganske atypiske for den gjengse mann, Jeg ser ikke mange og harde krav, og hun er trolig ikke ute etter en speiling av seg selv. Jeg er ganske sær, men jeg tenker at to voksne mennesker, som ikke bor sammen, har en mye bedre sjanse for å få til kvalitetstid sammen. Finn fellesnevnere, og la de verste forskjellene tilhøre egentid. Anonymkode: a3934...be7 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Abendstern skrev (1 minutt siden): Adam, Henrik og Jeppe er alle ledige Haha, er det den viben du føler at jeg utstråler? 😂 Jeg kan forresten legge til at jeg er veldig selvstendig, det var en av utfordringene i mitt forrige ekteskap. Ekspartneren min hadde behov for å føle at jeg trengte hen, at vi skulle gjøre hverandre lykkelige, og ikke bare dele våre individuelle lykker sammen (som er det jeg ønsker, om jeg noen sinne skulle være sammen med noen igjen.) Jeg tar gjerne imot hjelp, selvsagt, og tilbyr hjelp til andre, men jeg tar selv fullstendig ansvar for mine egne forpliktelser, feilskjær og lykke. Anonymkode: 0005f...d9e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 Jeg kan spleise deg med eksen min 😂 han er bittelitt rotete, men ellers høres dere ganske like ut. Anonymkode: d6dfd...d7b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er nyskilt, og begynner å bli bevisst på hvor sær og kresen jeg er. Eksen min var jammen en raus type, og nå lurer jeg på om jeg kanskje opererer innenfor et såpass smalt marked at jeg bare må belage meg på å leve alene: - Jeg spiser veldig rent og sunt, aldri sukker, aldri mel, aldri alkohol, aldri noe snacking. (En kjæreste kan gjerne gjøre det, men hen må være helt ok med at jeg aldri gjør det.) - Jeg er veldig flink/nøye med penger, og vil ikke være sammen med en som sløser eller mangler kontroll. - Jeg liker å trene og være ute i marka/fjellet, og vil ikke være med en sofapotet. - Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. - Jeg ser ikke tv - orker ikke intetsigende underholdning. - Jeg er veldig ambisiøs i alt jeg gjør, liker å lære nye ting og utfordre meg selv. Vil ikke være sammen med en som føler seg «ferdig». - Jeg er glad i meditasjon, yoga, skrive dagbok, sitte i stillhet, liker generelt å reflektere mye for meg selv. Jeg har høye krav, og mener jeg tilbyr det samme tilbake. Mange vil nok si jeg er kjedelig, men jeg mener selv jeg lever et interessant og givende liv. Forøvrig er jeg 35 år, og har et rolig og trivelig barn på 12 år 50%. Hva mener du? (Og ja, jeg ser ironien ved å spørre Kvinneguiden om markedsverdien min, men gøy å høre hva andre tenker.) Anonymkode: 0005f...d9e Har to tips til deg, ikke prøv å for andre en halvbra mann til å bli den du vil ha, fordi du ikke finner annet, og ikke la noen fortelle deg at du har for høye krav eller tror du er bedre enn dem. Du vet det uttrykket hell hath no fury like a woman scorned? De har tydeligvis ikke sett en mann motta en høflig avvisning. Lykke til du høres dritkul ut! Anonymkode: 8f3da...874
Fremmed fugl Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 TS, høres nesten ut som du tilhører en subkultur, og bør vel være greit i finne noe i samme subkultur. Ja, summen av det du presenterer er sært, ikke minst det med kosthold. Men igjen vil du sikkert kunne finne folk som deg på en yoga retreat eller et eller annet sted, fysisk eller online med en selektert populasjon. 3
Rights Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er nyskilt, og begynner å bli bevisst på hvor sær og kresen jeg er. Eksen min var jammen en raus type, og nå lurer jeg på om jeg kanskje opererer innenfor et såpass smalt marked at jeg bare må belage meg på å leve alene: - Jeg spiser veldig rent og sunt, aldri sukker, aldri mel, aldri alkohol, aldri noe snacking. (En kjæreste kan gjerne gjøre det, men hen må være helt ok med at jeg aldri gjør det.) - Jeg er veldig flink/nøye med penger, og vil ikke være sammen med en som sløser eller mangler kontroll. - Jeg liker å trene og være ute i marka/fjellet, og vil ikke være med en sofapotet. - Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. - Jeg ser ikke tv - orker ikke intetsigende underholdning. - Jeg er veldig ambisiøs i alt jeg gjør, liker å lære nye ting og utfordre meg selv. Vil ikke være sammen med en som føler seg «ferdig». - Jeg er glad i meditasjon, yoga, skrive dagbok, sitte i stillhet, liker generelt å reflektere mye for meg selv. Jeg har høye krav, og mener jeg tilbyr det samme tilbake. Mange vil nok si jeg er kjedelig, men jeg mener selv jeg lever et interessant og givende liv. Forøvrig er jeg 35 år, og har et rolig og trivelig barn på 12 år 50%. Hva mener du? (Og ja, jeg ser ironien ved å spørre Kvinneguiden om markedsverdien min, men gøy å høre hva andre tenker.) Anonymkode: 0005f...d9e Slutter du å bruke ordet 'hen' blir du automatisk hundre ganger mer attraktiv. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 Rights skrev (20 minutter siden): Slutter du å bruke ordet 'hen' blir du automatisk hundre ganger mer attraktiv. Eventuelt luker jeg effektivt ut de som reagerer på bruk av ordet «hen». 👌 Anonymkode: 0005f...d9e 1 1
Rights Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eventuelt luker jeg effektivt ut de som reagerer på bruk av ordet «hen». 👌 Anonymkode: 0005f...d9e Da blir du bare kvitt kremen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er nyskilt, og begynner å bli bevisst på hvor sær og kresen jeg er. Eksen min var jammen en raus type, og nå lurer jeg på om jeg kanskje opererer innenfor et såpass smalt marked at jeg bare må belage meg på å leve alene: - Jeg spiser veldig rent og sunt, aldri sukker, aldri mel, aldri alkohol, aldri noe snacking. (En kjæreste kan gjerne gjøre det, men hen må være helt ok med at jeg aldri gjør det.) - Jeg er veldig flink/nøye med penger, og vil ikke være sammen med en som sløser eller mangler kontroll. - Jeg liker å trene og være ute i marka/fjellet, og vil ikke være med en sofapotet. - Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. - Jeg ser ikke tv - orker ikke intetsigende underholdning. - Jeg er veldig ambisiøs i alt jeg gjør, liker å lære nye ting og utfordre meg selv. Vil ikke være sammen med en som føler seg «ferdig». - Jeg er glad i meditasjon, yoga, skrive dagbok, sitte i stillhet, liker generelt å reflektere mye for meg selv. Jeg har høye krav, og mener jeg tilbyr det samme tilbake. Mange vil nok si jeg er kjedelig, men jeg mener selv jeg lever et interessant og givende liv. Forøvrig er jeg 35 år, og har et rolig og trivelig barn på 12 år 50%. Hva mener du? (Og ja, jeg ser ironien ved å spørre Kvinneguiden om markedsverdien min, men gøy å høre hva andre tenker.) Anonymkode: 0005f...d9e Bortsett fra punkt 2 (jeg orker ikke at partner skal blande seg i hva jeg shopper så lenge jeg har kontroll og har til min del av regninger etc, uten å bruke kreditt), så fikk jeg litt lyst å gifte meg med deg! Anonymkode: 331b0...9b7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #16 Skrevet 7. april 2023 Du høres dritkjedelig ut og vil mest sannsynlig finne deg en som er like kjedelig. Anonymkode: 2d2d5...ccc
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 Du hørtes ikke særlig sær ut. Helt vanlig voksen kvinne med interesser. Garantert noen ute der for deg. Anonymkode: 2a43c...5c0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 23.49): Jeg er nyskilt, og begynner å bli bevisst på hvor sær og kresen jeg er. Eksen min var jammen en raus type, og nå lurer jeg på om jeg kanskje opererer innenfor et såpass smalt marked at jeg bare må belage meg på å leve alene: - Jeg spiser veldig rent og sunt, aldri sukker, aldri mel, aldri alkohol, aldri noe snacking. (En kjæreste kan gjerne gjøre det, men hen må være helt ok med at jeg aldri gjør det.) - Jeg er veldig flink/nøye med penger, og vil ikke være sammen med en som sløser eller mangler kontroll. - Jeg liker å trene og være ute i marka/fjellet, og vil ikke være med en sofapotet. - Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. - Jeg ser ikke tv - orker ikke intetsigende underholdning. - Jeg er veldig ambisiøs i alt jeg gjør, liker å lære nye ting og utfordre meg selv. Vil ikke være sammen med en som føler seg «ferdig». - Jeg er glad i meditasjon, yoga, skrive dagbok, sitte i stillhet, liker generelt å reflektere mye for meg selv. Jeg har høye krav, og mener jeg tilbyr det samme tilbake. Mange vil nok si jeg er kjedelig, men jeg mener selv jeg lever et interessant og givende liv. Forøvrig er jeg 35 år, og har et rolig og trivelig barn på 12 år 50%. Hva mener du? (Og ja, jeg ser ironien ved å spørre Kvinneguiden om markedsverdien min, men gøy å høre hva andre tenker.) Anonymkode: 0005f...d9e Du høres ut som venninna mi. Hun har kontroll på alt, spiser ikke snop, ser ikke på tv, henger på fjellet hele tida osv. Hun måtte mannen sin på dansekurs og de er på tur på fjellet så mye de klarer. Selv når jeg er med henne, må vi på fjelltur. Som er greit, for jeg liker turer, bare ikke så ofte som hun går. Kjæresten min er også ganske lik deg, minus det med tv, for han ser mye fotball. Og han er ikke like streng på kosten hele tida. Men null alkohol, stålkontroll på penger, alltid ryddig og reint, trener mye osv. Jeg har noen av dine egenskaper/ønsker, men ikke alle. Men vil si at jeg har blitt inspirert av kjæresten til bedre livstil også på de punktene som ikke kommer helt naturlig. Bortsett fra at jeg ser en del tv/nett og da mye dokumentarer og musikk, der prøver han heller ikke endre meg. Anonymkode: d090b...eaf
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 Det finnes nok én slik mann der ute. Problemet er at mange later som de er slik for å få folk på kroken, og så røper de først etterpå at de er rotete sofagriser som bøtter inn på chips som kvelds nr 4 med beina på bordet mens de ser på paradise hotell og smatter og tørker fingrene på sofaen. Anonymkode: 13bb6...0b4 1 1
Gjest Refreng Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 Nå skriver du veldig mye hva du ikke gjør, og gir noen veldig få eksempler på hva du gjør. Du forteller ikke hva som vil være appellerende ved deg. For mange er nok sunt kosthold, trening, økonomi noe som er en bonus, det er ikke det man blir tiltrukket av i et menneske. On 4/7/2023 at 8:48 AM, AnonymBruker said: Haha, er det den viben du føler at jeg utstråler? 😂 Jeg kan forresten legge til at jeg er veldig selvstendig, det var en av utfordringene i mitt forrige ekteskap. Ekspartneren min hadde behov for å føle at jeg trengte hen, at vi skulle gjøre hverandre lykkelige, og ikke bare dele våre individuelle lykker sammen (som er det jeg ønsker, om jeg noen sinne skulle være sammen med noen igjen.) Jeg tar gjerne imot hjelp, selvsagt, og tilbyr hjelp til andre, men jeg tar selv fullstendig ansvar for mine egne forpliktelser, feilskjær og lykke. Anonymkode: 0005f...d9e For meg høres det som om du ikke egentlig tørr slippe andre mennesker helt innpå deg. Noe som gjerne henger sammen med tildigere erfaringer der du var nødt å klare deg selv og kunne ikke lene på andre mennesker. Når du tar det med inn i nye forhold, så kan partner føle at det alltid er en viss distanse mellom deg og han. For du er egentlig aldri helt sårbar eller stoler helt på at personen vil være der når det butter imot Kravene fremstår også noe rigide, noe som gir inntrykk av at du trenger å ha sterk kontroll i livet ditt. Og dersom du er sårbar og slipper noen nær innpå deg, så mister du kontroll. For du kan ikke kontrollere hvordan den andre personen oppfører seg, og da risikerer du bli såret igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå