Gå til innhold

Erfaringer skallfasetter / veneers (spesielt Oslo-området men og ellers i landet)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter noen og helst mange(!) som har fått satt inn skallfasetter, helst relativt nylig. Spør alle som har fått dette gjort, eller som er i prosessen.

Og lurer også på om dere tilfeldigvis har erfaringer i nærheten av Oslo. Jeg bor mellom Tønsberg og Oslo ca (men setter pris på alle erfaringer uansett sted).

Jeg gnisser tenner, og har mistet ganske mye tannmasse pga dette, og det blir jo ikke bedre med årene. Å bare bruke skinner herfra og livet ut er uaktuelt for meg btw (ennå jeg må nok bruke det på mine nye tenner, men da vil jeg jo ha fått et vanlig smil igjen).

I tillegg har jeg hatt mye tannbehandlinger før.. og har ganske gule tenner som vanskelig lar seg bleke. 

Jeg har mye kortere tenner enn mine søsken, og som den Polske tannlegen sa til meg, det ser ut som tennene (oppe) er kuttet med kniv. Noen av tennene er også kuttet veldig skjevt.. Spesielt nede.

For min del er så «mye» masse vekke og bittet mitt slik - at jeg må bygge opp jekslene i overkjeven med kroner, og så få skallfasetter(evt kroner om det heter det) på fortennene og.

Jeg har gått litt i Polen for å få ordnet opp i tennene mine, men jeg er egentlig ikke så fornøyd. Føler meg tryggere, og er egentlig tryggere på at jeg vil få en naturlig og pent smil her i Norge. Det vil koste meg mer, men samtidig vil jeg føler meg trygg, og at jeg har rettigheter, og at kommunikasjonen er 100%, og at smilet blir bygget opp så naturlig og i følge norsk eller vestlig «skjønnhetsstandard» som mulig.

Jeg ønsker de type tennene som er litt mer gjennomsiktig mot tuppen av tannen. Og ja, et naturlig smil. Jeg har sett eldre menn feks på 50-60 (eller uansett alder) med et komplett sett med kritt hvite ensfargede plastikk-aktige tenner, og det er det siste jeg ønsker meg ennå de er sikkert fornøyd (derfor jeg vil gjøre det i Norge). Jeg er og ganske opptatt av detaljer/design på ting. Så det er utrolig viktig at jeg får et smil jeg kan bruke. Selv om mine tenner nå ikke er noe fine, så syns jeg det er litt skummelt å bytte de bare fordi jeg så gjerne vil at det skal bli naturlig og fint, og ikke noe jeg er flau over..

I tillegg smiler jeg lite pga tannregulering når jeg var 16år.. jeg ble så vandt med å skjule smilet mitt i tillegg har jeg aldri følt at jeg har hatt pene tenner / pent smil pga også at tennene mine oppe er veldig smale, altså smalt smil pga bruk av tott/smokk i lang tid som barn. Jeg kan ikke noe for hverken dette eller gnissingen og ønsker bare å kunne smile som en helt vanlig person. Jeg smiler ofte m leppene igjen..

Anyways, har noen erfaringer siste tiden med skallfasetter (og evt kroner i tillegg hvis du og trengte å få hevet smilet for å få plass til lengre fortenner)? Vil gjerne ha en snill tannlege, men aller viktigst flink og lyttende og jeg vil være sikker på at tannteknikerne vil kunne lage et pent naturlig smil. Pris? Tannklinikk? Tannlege? Og hvor mye erfaring hadde denne tannlegen (tannlegesenteret) med veneers? Gikk du for kritthvitt eller mer naturlig? Og ble du fornøyd?  

Håper på mange svar:)

Anonymkode: bb490...a30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fasetter hos Colosseum på Majorstua, var svært fornøyd. Dette er mange år siden, og tannlegen som var der den gang ikke er der lenger. Men det er en der som heter Linnebo som skal være veldig flink.

Anonymkode: 53da1...c9e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 13.43):

Jeg fikk fasetter hos Colosseum på Majorstua, var svært fornøyd. Dette er mange år siden, og tannlegen som var der den gang ikke er der lenger. Men det er en der som heter Linnebo som skal være veldig flink.

Anonymkode: 53da1...c9e

Tusen takk!:)

AnonymBruker
Skrevet

Er du opptatt av pris og har god tid, ta kontakt med tannlegeutdanninga på universitetet i Oslo

Anonymkode: 349fa...638

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2023 den 9.50):

Er du opptatt av pris og har god tid, ta kontakt med tannlegeutdanninga på universitetet i Oslo

Anonymkode: 349fa...638

Tusen takk! 💛 Men mener du at da får jeg sikkert ikke behandling før til neste skoleår? Eller mener du at behandlingene i seg selv vil ta laaang tid? Tror jeg må kontakte de..🧐😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...