AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Jeg ble sykmeldt på dette tidspunktet for 3 år siden pga psykisk helse, og om sommeren samme år skjedde det noe rart med meg. Jeg satt helt stille i sofaen lenge og følte meg så rar. Kanskje deprimert. Og plutselig helt ut av det blå hørte jeg en slags poppelyd oppi hodet som en bryter som ble skrudd av, og jeg mistet alle mine seksuelle følelser. Siden dette skjedde har jeg ikke hatt sexlyst og har vært alene, men jeg går til en psykiater. Tør ikke ta opp dette da det føles uviktig. Jeg er snart 42 år. Mensen er normal og jeg har ikke barn. Hva tenker dere? Anonymkode: 316c9...9ab
BobbySocks Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 At du skal skal snakke med psykiateren om det.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 BobbySocks skrev (1 minutt siden): At du skal skal snakke med psykiateren om det. Ja, men jeg har store problemer med å prate om sånne ting. Har aldri vært hos en gynekolog engang. Anonymkode: 316c9...9ab
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Anbefaler på sterkeste å ta det opp med psykiater og evt få deg en sjekk nedentil, selv hvor ubehagelig det er. Anonymkode: f257d...4ae
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler på sterkeste å ta det opp med psykiater og evt få deg en sjekk nedentil, selv hvor ubehagelig det er. Anonymkode: f257d...4ae Ja, det går fint nedentil, og jeg har ikke sex med andre enn meg selv. Har ellers god helse bortsett fra at jeg sliter psykisk. Men hvor alvorlig er det at man har mistet sexlyst? Jeg syns det er dumt selvfølgelig... Anonymkode: 316c9...9ab
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #6 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det går fint nedentil, og jeg har ikke sex med andre enn meg selv. Har ellers god helse bortsett fra at jeg sliter psykisk. Men hvor alvorlig er det at man har mistet sexlyst? Jeg syns det er dumt selvfølgelig... Anonymkode: 316c9...9ab Mistet sexlyst kan jo ha mye å gjøre med psykiske helse men også hormonelt. Etter flere år på pillen mistet jeg sexlysten og uten den er den begynt å komme tilbake. Nå er jeg jo også halve alderen din da, og du går kanskje ikke på pillen selv. Jeg ville uansett tatt det opp med psykiater. Anonymkode: f257d...4ae
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Skrevet 6. april 2023 Den poppelyden skjønner jeg ikke noe av, men jeg har også blitt aseksuell i løpet av 40-årene. Det kan være hormonelt eller har du vært utsatt for overgrep i løpet av livet, så kan det være en sen reaksjon. Anonymkode: 80a89...c58
frivis Skrevet 6. april 2023 #8 Skrevet 6. april 2023 Med mindre du er midisinert, så må det være hormonene eller en kombinasjon.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #9 Skrevet 6. april 2023 frivis skrev (59 minutter siden): Med mindre du er midisinert, så må det være hormonene eller en kombinasjon. Jeg har aldri brukt medisiner, men tenker mer at det må være depresjon eller noe sånt. Kanskje i kombinasjon med hormonene. Er ellers sunn og frisk bortsett fra psyken. Anonymkode: 316c9...9ab
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den poppelyden skjønner jeg ikke noe av, men jeg har også blitt aseksuell i løpet av 40-årene. Det kan være hormonelt eller har du vært utsatt for overgrep i løpet av livet, så kan det være en sen reaksjon. Anonymkode: 80a89...c58 Jeg er ikke seksuell, men klarer ikke ha sex med meg selv. Jeg ønsker det, men får ikke til lenger. Ja, jeg har opplevd voldtekt og overgrep, men har aldri reagert noe spesielt på det. Syns det er vanskelig å prate med psykiateren om det også. Anonymkode: 316c9...9ab
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den poppelyden skjønner jeg ikke noe av, men jeg har også blitt aseksuell i løpet av 40-årene. Det kan være hormonelt eller har du vært utsatt for overgrep i løpet av livet, så kan det være en sen reaksjon. Anonymkode: 80a89...c58 Den poppelyden var nok noe jeg hørte i hodet psykisk. Den var veldig tydelig, og jeg ble sittende stille lenge. Anonymkode: 316c9...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå