HerligeL Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Hei 😊 Jeg vurderer å flytte til Gran Canaria med mine 2 døtre som er i ungdomsskolealder for en periode grunnet helsen. De skal da gå på den norske skolen i Mogan. Jeg lurer i den anledning på om noen her har erfaring med dette og er villige til å dele av denne med meg? Det jeg lurer aller mest på er på hvilken måte det er best å finne et sted å bo for en lengre periode? Er lokale meglerbyrå best? Andre forslag? Jeg blir svært takknemlig for alt av tips og informasjon ❤️
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Vi leide via Airbnb 😊 Anonymkode: 4b23a...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Jeg bor på Gran Canaria og har bodd her fast i over 10 år. Har barn som er født her. Bruk en trygg megler til å leie bolig for langtid. Mange lokale meglere snakker norsk eller andre skandinaviske språk. Leieprisene er dessverre høye nå for tida, og krona er svak, husk det. Vurder å lease/kjøpe bil. Kollektivtransporten på øya er grei, men litt slitsom å forholde seg til. Prøv å finne bolig i kort avstand til skolen. Den er i Arguineguin, ikke i Mogan. Men du mente kanskje i Mogan kommune, det er i tilfelle riktig. Anonymkode: 1cc33...c03 2 1
HerligeL Skrevet 7. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2023 Hei, og tusen takk for svar 😊 Jeg mente i Mogan kommune ja ☺️ Vet du hva man ca må regne med i leiepris når det kommer til leilighet eller hus? Jeg har sjekket Airbnb, men der ligger det lite ute for langtidsleie. Man bør kanskje reise ned dit før man finner noe å leie? Slik at man får snakket med lokale meglere Tenker og at det blir å lease/kjøpe en liten bil ja. Dette blir ca 1 år frem i tid, så kan alltid håpe at kronen har styrket seg noe til da 😅 Igjen, tusen takk for svar ☀️
RoXyy Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Her er en ganske ny artikkel om emnet: https://www.grancanaria.blog/2023/04/utleieprisene-ker-pa-kanariyene.html?m=1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Her er de mest vanlige nettstedene å finne husrom igjennom: Idealista.com (er også en app) Fotocasa.es (+app) Kyero.com Milanuncios.com (+app) Brújula.net (+app) Og Facebook Anonymkode: f5dcd...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 Brujulea.net (skrivefeil, men denne er også bedre for kortere leie) Anonymkode: f5dcd...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Hvordan har det gått?😊 Anonymkode: a725c...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå