Gå til innhold

Fraværende menstruasjon - så lei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arghh, jeg er så lei denne menstruasjonen som uteblir måned etter måned nå.. Går i min 8.måned uten mensen etter slutt på p-piller. Har lest at noen har gått 1år uten og vel så det - men at det ikke er normalen.

Nå er såklart legen blitt informert og jeg har fått time hos gynekolog - men det er enda over 2mnd til. Hver måned har jeg et håp om at jeg kommer til å få mensen, men hver dag jeg ikke har fått blir jeg lei meg/skuffet..

Når sant skal sies så hadde jeg eggløsningsslim i forrige uke i 2-5 dager. De siste dagene nå har det vært omtrent ingenting av utflod; føles veldig tørt 🤨

Det verste jeg kan få beskjed om av gynekologen (i mitt hode) er at jeg har PCOS. Det er hvertfall hva jeg tenker at jeg kan ha pgr av min manglende mens..

Hva tenker dere andre? 🤔

Skal sies at jeg gikk på p-piller i 10år ++.. 

Anonymkode: 7280e...742

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må også legge til at når jeg gikk på p-pille så hadde jeg mensen hver eneste måned til rundt så og si samme tid/dag.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du greit og har en ok BMI? 

Anonymkode: 80477...30d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha det? Oppriktig nysgjerrig 

Anonymkode: 2759f...fdc

Skrevet

For noen kan det ta tid..eller det kan være pcos. Jeg har det og det er ikkje noe farlig:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor vil du ha det? Oppriktig nysgjerrig 

Anonymkode: 2759f...fdc

Fordi når man har menstruasjon er det som regel et tegn på at kroppen fungerer som den skal. Mtp smerter o.l så vil jeg jo ikke ha den, for all del - men bare det at kroppen fungerer.. Og tydeligvis gjør den ikke det nå da 😭😭

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Spiser du greit og har en ok BMI? 

Anonymkode: 80477...30d

Spiser greit nok - tar også vitamin D, C og jern i tillegg. Jeg prøver også å bedre kosthold med å spise mer fisk etc. BMI er overvekt/fedme, så jeg vet godt dette også kan være grunn..

Jeg prøver å spise lite generelt for å gå ned i vekt men sliter altså med det; å gå ned i vekt..

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi når man har menstruasjon er det som regel et tegn på at kroppen fungerer som den skal. Mtp smerter o.l så vil jeg jo ikke ha den, for all del - men bare det at kroppen fungerer.. Og tydeligvis gjør den ikke det nå da 😭😭

TS

Jeg har ikke hatt mensen siden september. For min del er det ekstremt stress. Jeg har fått vilt vonde pupper hver måned så det ér jo noe, men mensen har uteblitt. Akupunktør neste for min del. 

Anonymkode: 4b307...a43

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (48 minutter siden):

For noen kan det ta tid..eller det kan være pcos. Jeg har det og det er ikkje noe farlig:)

Hvordan er PCOS for deg? Hvilke symptomer har du og evt hvilke behandling får du?

Jeg vil ikke tilbake på p-piller, det er ikke at jeg prøver å bli gravid sånn sett, men lei av å gå på piller i tillegg til at jeg mistet sexlysten helt og nå begynner jeg å få den tilbake. Det var også en av grunnene til at jeg sluttet, da jeg ville se om pillen var grunnen til min manglende sexlyst..

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hatt mensen siden september. For min del er det ekstremt stress. Jeg har fått vilt vonde pupper hver måned så det ér jo noe, men mensen har uteblitt. Akupunktør neste for min del. 

Anonymkode: 4b307...a43

Jeg hadde min siste mens i slutten av august ifjor og september sluttet jeg på pillen, så har ikke hatt mensen siden da. Jeg har også plutselig fått vonde nipler; tenker at det kan jo være noe der 🤪

Jeg har jo som sagt fått time hos gynekolog men det er jo enda 2mnd til, så utrolig drit med å gå rundt å vente og vente.. 😞😅

TS

AnonymBruker
Skrevet

Flere med eventuell erfaring? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Arghh, jeg er så lei denne menstruasjonen som uteblir måned etter måned nå.. Går i min 8.måned uten mensen etter slutt på p-piller. Har lest at noen har gått 1år uten og vel så det - men at det ikke er normalen.

Nå er såklart legen blitt informert og jeg har fått time hos gynekolog - men det er enda over 2mnd til. Hver måned har jeg et håp om at jeg kommer til å få mensen, men hver dag jeg ikke har fått blir jeg lei meg/skuffet..

Når sant skal sies så hadde jeg eggløsningsslim i forrige uke i 2-5 dager. De siste dagene nå har det vært omtrent ingenting av utflod; føles veldig tørt 🤨

Det verste jeg kan få beskjed om av gynekologen (i mitt hode) er at jeg har PCOS. Det er hvertfall hva jeg tenker at jeg kan ha pgr av min manglende mens..

Hva tenker dere andre? 🤔

Skal sies at jeg gikk på p-piller i 10år ++.. 

Søk opp 30 day reset av dr Mindy Pelz

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde min siste mens i slutten av august ifjor og september sluttet jeg på pillen, så har ikke hatt mensen siden da. Jeg har også plutselig fått vonde nipler; tenker at det kan jo være noe der 🤪

Jeg har jo som sagt fått time hos gynekolog men det er jo enda 2mnd til, så utrolig drit med å gå rundt å vente og vente.. 😞😅

TS

Har du tatt graviditetstest etter at du fikk ømme brystvorter? Hvordan er formen ellers? Er du mye trøtt? Må du ofte tisse? Smaker kaffe vondt?

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Har du tatt graviditetstest etter at du fikk ømme brystvorter? Hvordan er formen ellers? Er du mye trøtt? Må du ofte tisse? Smaker kaffe vondt?

Har ikke hatt sex siden siste graviditetstest så tror ikke jeg trenger å ta en ny test..? 🤪 Ellers ingen av symptomene du nevner, annet enn at jeg ofte generelt er sliten men det har vært sånn flere år før jeg sluttet på pillen.

Akkurat nå har jeg smerter i nedre del av magen; så usikker om dette er luft smerter eller kanskje mensensmerter 🤨 Om jeg hadde eggløsning i forrige uke så skal jeg jo nærme meg en eventuell menstruasjon nå snart, eller?

TS

AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (3 timer siden):

Søk opp 30 day reset av dr Mindy Pelz

Åhh, det skal jeg :)

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare følt meg bønnhørt.

Anonymkode: d114c...102

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde bare følt meg bønnhørt.

Anonymkode: d114c...102

Ja den ser jeg. Var digg de første månedene uten mensen men nå snart 8mnd siden sist, blir jeg mer stresset og bekymret enn lettet etc. Men sliter man veldig med smerter o.l så skjønner jeg man ikke vil ha mensen.

Eneste ‘trøsten’ jeg har er at kroppen hvertfall fungerer på deg :) 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver igjen med å holde oppe - flere erfaringer som dette etter p-pille slutt..? 😩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...