ljosglimt Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Hei! Jeg solgte boligen min i februar 2022. Kjøper har i ettertid sendt meg flere e-poster med klager og mangler, alt fra gåen lyspære til fukt i garasjen (som ikke er støpt…). Jeg henviste han til forsikringsselskapet som jeg tegner boligselgerforsikting hos, men han mente han ikke skulle lage noe sak der siden jeg var juridisk selger. Han ville derfor at vi to skulle ordne opp oss imellom, ergo at jeg skulle betale han en sum penger. Hvis ikke ville han gå til retten. Etter mye styr, til og med telefon til kjøper fra sjefen i meglerfirmaet jeg brukte, nektet han fremdeles å opprette noe sak. Han har ikke boligkjøperforsikring, men advokatforsikring. Det endte med at jeg selv måtte opprette en sak på hans klage, en sak på 10 punkter. Etter ett år fikk han sendt inn sin takstrapport som dokumentasjon til forsikringa (han starta e-posten med å skrive at han hadde krangla med takstmannen siden i sommer….) og det hele endte med at forsikringa slakta hele klagen han sin, og han fikk 0 kroner av de 100 000 han krevde. Forsikringa mente jeg ikke hadde misligholdt noe informasjon. Mitt spørsmål er nå; bør jeg frykte at jeg må i rettssak likevel?
Gjest nattdronningen Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Høres ut som en som prøver å lure deg å presse deg for penger. Høres ikke ut som han har noen sak. Som du sier så har forsikringsselskapet avvist hans klage / søknad. Hvis han faktisk skulle gå til det skrittet å anlegge sak mot deg så høres det ut som han vil tape. Han må være passe dum om han gidder å bruke penger på å gå til tingretten. Dette er nok bare en som prøver å svindle deg, og som håper du gir etter for press. 🩷
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Ikke betal en eneste krone, gjør du det så er du lettlurt. Jeg jobbet i eierskifteforsikring og du er dekket i 5 år mot all krav fra kjøper. Om forsikringen har gitt han avslag så har han ingenting å gå videre med. Han kommer til å tape masse penger på saksomkostninger. De manglene du har nevnt så vidt fra kjøper er ikke vesentlige for erstatning da summen er for lav. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg lent meg tilbake og bare sagt kjør på fordi han har ikke noe krav i det hele tatt. saken kommer uansett sikkert ikke inn til tingretten engang fordi det er bortkastet tid til rettsvesenet. Anonymkode: fa92a...8d4
NakenPanda Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Han vil fort finne ut at kostnadene med å ta det til retten smerter mer en det smaker, det er derfor han vil snakke direkte til deg for å unngå dette. Bare referer han til din kontakt i forsikrings selskapet og ignorer hans kontakt forsøk, og IKKE svar noe som helt utover dette 1
A-hunter Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Med en slik forsikring behøver ikke du forholde deg til kjøper. Han må henvende seg dit og kun dit. Ikke svar på e-post, ikke ta telefonen, ikke gjør noe som helst. Det er derfor du har forsikring - for å slippe alt dette. De vil spørre deg om det er noe de trenger svar på. Du har gjort alt for mye allerede. Men ja, blir det en rettssak er jo du en part i saken som må stille opp der, men det er jo risikofritt for deg om du ikke har skjult noe informasjon før salg og liten risiko er det selv da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå