Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva som skal til for at dere kaller det bygd? 

Jeg tenkte litt på det samme i starten av påske. Kjørte forbi Hedalen stavkirke, og der er det et lite sentrum.. en skole og en butikk, hvertfall. Veldig spent på hvordan det er å bo der! 

AnonymBruker
Skrevet

Er greit med lave bokostnader men jeg opplever å bli diskrimert her på bygda pga psykisk sykdom. Unngår folk en del. 

Anonymkode: baf04...4e5

AnonymBruker
Skrevet

Helt jævlig.  Rykter, sladder,  utfrysning, kun fotball og korps som fritidsaktivitet.  Foretrekker heller å bo i Oslo.

Anonymkode: defd8...c9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker godt å bo på bygda. Bor i liten kommune ca 1,5 mil fra nærmeste matbutikk. Tror det er ca 140 husstander her. Gode oppvekstvilkår, bygdaskole, rolig boligfelt, billig og bra hus, pendler en time til jobb (men er deilig, nyter hvert minutt). Vært utfordrende å finne jobb innen egen kommune. Ikke opplevd bygdedyret noe spesielt, men nå vet jeg ikke hva andre sier om meg/oss. Vi er innflyttere og det merkes, men er mye sammen med andre innflyttere. De «innfødte» har liksom nok med sitt. Nydelig utsikt og naturen like om hjørnet. Stor tomt. Råd til ok «bilpark».

Anonymkode: f3e96...2f0

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er best å bo på bygda; frihet,natur, stillhet og et enkelt og godt liv. Sladder er det bare tullinger om bryr seg om. Kunne aldri bodd i byen. Om jg hadde valg mellom å gå på nav på bygda og ha jobb i byen så hadde jeg likevel valgt bygda. 

Anonymkode: 03915...ea4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint hvis du er akkurat som naboene dine. Hvis ikke, så bør du flytte til byen.

Anonymkode: e6719...b4a

• Liker 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Mellomstore bygd er digg. Ola potitt bygd er dritt

AnonymBruker
Skrevet

Flytta fra Oslo til ei lita bygd nord i landet og elsker det❤️ Roligere dager, mye fin natur, masse frihet til ungene, billigere bolig, mer tid sammen, avslappet forhold til mye, uanmeldt besøk og samhold. Kunne ikke hatt det bedre😊

Anonymkode: 7b407...5fa

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flytta fra Oslo til ei lita bygd nord i landet og elsker det❤️ Roligere dager, mye fin natur, masse frihet til ungene, billigere bolig, mer tid sammen, avslappet forhold til mye, uanmeldt besøk og samhold. Kunne ikke hatt det bedre😊

Hadde du vært homofil,  trans ikke etnisk norsk eller annerledes så hadde du ikke hatt det bra i bygda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det går helt fint hvis du er akkurat som naboene dine. Hvis ikke, så bør du flytte til byen.

Naboer bor en km unna så han trenger du ikke møte om du ikke vil. Herligste som finns med frihet til å rope og herje alt du vil uten å risikere naboklager. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er mange estetiske fordeler med det. Bedagelig, naturskjønt og fint, samt lite stress, støy og mas. Samt at det er billigere å bo.

Men det koster sosialt, samt at mulighetene i alle retninger begrenser seg veldig. 

Personlig foretrekker jeg bygda, og ville aldri bosatt meg i en folketung by. Ikke engang et giftemål med Emilie Nereng og en overbetalt toppjobb ville klart å få meg til å bo i Oslo. :) 

Det snakkes om bygdedyret. Kan ikke si at jeg har opplevd bygdedyret særlig, selv om jeg er på fornavn med alle rundt meg i 100 km omkrets. Men så er jeg lite kontroversiell og er en som gir faen i hva folk mener og sier om meg, bare de ellers behandler meg normalt i trynet på meg. Og det gjør folk så :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du vært homofil,  trans ikke etnisk norsk eller annerledes så hadde du ikke hatt det bra i bygda.

Må ikke generalisere, bygda har forandra seg de siste årene. Der feires Pride som i byen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette stemmer garantert ikke her jeg bor. Her lever alle folkeslag og alle legninger i fin harmoni, både veletablerte og nytilflyttede. Er aldri noe tull. Det er også en storstilt pridemarkering med mye folk involvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tro det eller ei, men alle er ikke like fordomsfulle som deg. De fleste er faktisk ikke det.

Anonymkode: b19b4...e66

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du antar mye om hva jeg er, og ikke er;) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Her eg bur er det absolutt ikkje sant! Masse rare, fine, folk! Og sjølv om bygda kun har 1000 innbyggarar så er det veldig masse å finne på. Nærast kvar einaste helg er det arrangement, konsertar osv

I tillegg er det masse aktivitetar og lag der folk kan bli kjente med einannan. Feks: yoga, kor, svømming, gæmlis-trim, turgrupper, plantelag, korps, helselag, treningsstudio, fotball masse frivillige ting med meir.

Anonymkode: 30dd2...c37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Langt unna det meste, mye sladder (alt du gjør snakkes om), små miljøer i forhold til skoler, barnehager, idrett osv. Ofte begrenset i forhold til jobber og fritidstilbud. 

Men; billigere boliger og ofte fin natur. 

Anonymkode: 9dcce...b6e

Ouff enig med at det er mye sladder 

Anonymkode: 67f89...295

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet fra Oslo til bygda. Bor nå i Indre østfold. Aldri hatt det så jævlig i hele mitt liv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lyngdal?

Anonymkode: a073e...bb7

Nei, østfold

Anonymkode: cf24b...ae9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ouff enig med at det er mye sladder 

Det er det også på arbeidsstaden min i Oslo, med over 1000 tilsette. Trur ikkje geografi har noko med sladring å gjere!

Anonymkode: 30dd2...c37

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...