Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til byen? 

Anonymkode: a073e...bb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Langt unna det meste, mye sladder (alt du gjør snakkes om), små miljøer i forhold til skoler, barnehager, idrett osv. Ofte begrenset i forhold til jobber og fritidstilbud. 

Men; billigere boliger og ofte fin natur. 

Anonymkode: 9dcce...b6e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Må passe på hva du gjør så ikke bygdedyret tar deg og kjører deg hardt på det meste. Byen er frisone.

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet hit på bygda pga mannen. Har i grunn ingen tilknytning til bygda annen enn familien til mannen min. Jeg har jobb en time kjøring unna. Så livet er rolig og avslappet, ingen naboer, og jeg er glad i å være ute i naturen.

Anonymkode: ad08c...5d0

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste som finnes. Etter alt for mange år i byen så var det en befrielse å komme hjem på bygda. Aldri mer tilbake, hvertfall ikke før aldershjem.

Anonymkode: e41a1...cdf

• Liker 3
Gjest Adobyen
Skrevet

Forskjellig fra bygd til bygd og antall innbyggere.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint.

Om det såkalte bygdefyret oppleves som et problem for deg betyr det sannsynligvis at man har oppført seg som en idiot. Det er lett å unngå.

Anonymkode: b19b4...e66

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...mye sladder (alt du gjør snakkes om)...

Anonymkode: 9dcce...b6e

Selv hva du kjøper i butikken. Klaustrofobisk, ass.

Anonymkode: df67a...b24

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter i hva folk tenker om meg og da er det helt perfekt. Billig stort hus, fjell og fjord rett utenfor, stille og flott.

Men før var jeg mer engstelig og lot sladderen gå innpå meg, og da var det ikke like lett. 

Anonymkode: 23b8c...ca5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig kjedelig. Vi har flyttet nå, ble for tett. Hadde et barn som ikke likte fotball og det var eneste tilbudet som fantes. 

Anonymkode: a0897...014

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt jævlig der jeg vokste opp, ca 10 tusen i kommunen. Alle visste hva jeg hadde gjort før jeg engang har gjort det, når du sist var på do, hvem du har besøk av osv.. Rykter var viktigere enn sannheten. 

Anonymkode: cf24b...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvor mye bygd du snakker om?

Jeg har bodd i store byer i Europa. Så har jeg bodd på små plasser, og større byer i Norge. Jeg har også slekt som bor veldig langt fra alt og alle "der ingen skulle tru at nokon kunne bu". Der er det utrolig sosialt og godt samhold mellom de få som bor der. Slekt kommer om sommer og vinter, og det er alltid veldig mye som skjer. De fisker, samles til grilling, drar på øyer og bader sammen, går på fjelltur. Når det er høst er det jaktsesong og hele bygda er med. De følger vel mer sesongene og det er den mest sosiale plassen jeg vet om på mange måter. 

Nå bor jeg i en liten by med 10 000 innbyggere vest i Norge en plass. Nydelig natur. Nærmeste by vil sikkert kalle det bygd. Men det er stort nok til å ha vinmonopol, en del butikker, og det er trygt nok til at alle vet litt om hva som skjer, og at folk er engasjert i lokalmiljø.

Jeg liker natur veldig godt, så fjell og sjø i nærheten, frisk luft og hyggelige mennesker der alle hilser synes jeg er fint. Jeg kan like å bo overalt, men jeg kan ikke bo i en by uten å trekke meg tilbake til en hytte eller dra vekk etter noen måneder. 

Fordeler; Det er billigere hus og boliger. Mer tilgang til natur, roligere tempo, mindre støy osv.... trygge omgivelser for barn og ungdom. Det er folk som rister på hodet her over ungdommer som henger rundt kiosken og tagger. Da blir det oppslag i lokalavisa. Jeg synes det er noe veldig fint og trygt med et miljø som på godt og vondt bryr seg. 

Bakdeler; Jeg ville ikke vært født her. Det virker litt som de som bor her er litt opptatt av seg selv og sitt, og de mangler perspektiv på at det er en større verden. På en måte er de jo heldige og. De har sin boble.... De fleste vi henger med her er innflyttere. Vi har vår egen klan :) 

Anonymkode: 245bb...28a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt jævlig der jeg vokste opp, ca 10 tusen i kommunen. Alle visste hva jeg hadde gjort før jeg engang har gjort det, når du sist var på do, hvem du har besøk av osv.. Rykter var viktigere enn sannheten. 

Husker en gang jeg hadde rørlegger på besøk, så snekker et par timer senere,  da hadde hun ene naboen min sett oss gjennom kjøkkenvinduet og sagt til alle at jeg pløya to forskjellige menn før kl 12 på en mandag. Good times. 

Anonymkode: 23b8c...ca5

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lyngdal?

Anonymkode: a073e...bb7

AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (16 minutter siden):

Må passe på hva du gjør så ikke bygdedyret tar deg og kjører deg hardt på det meste. Byen er frisone.

Føler bygdedyret døde ut med forrige voksne generasjon. Woke-bølga har så absolutt nådd bygda. 

Anonymkode: 30dd2...c37

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt perfekt. Bor på et sted der det kun bor to andre familier. Nede i bygda ca. 50 stk. Stor dugnadsånd, alle stiller opp for hverandre. Lite sladder- ikke verre enn på andre steder. Alle snakker med alle. 

Anonymkode: bf0d6...c89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Føler bygdedyret døde ut med forrige voksne generasjon. Woke-bølga har så absolutt nådd bygda. 

Anonymkode: 30dd2...c37

Nope. Rømte så fort jeg kunne. Aldri mer et sted med mindre enn 100k innbyggere. 

Anonymkode: d66af...407

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i nærheten av en by med ca 50 000 innbyggere, og synes foreløpig det er perfekt. Er ikke herifra, så det bryr ikke meg hva andre snakker om. Jeg kjenner igrunn ingen her, og trives veldig godt!

Glad for at det er nært Oslo, og nært nær-byen min, men fortsatt stille og rolig.

Anonymkode: a444b...db0

AnonymBruker
Skrevet

Bygd er bra og billig. Trakk meg tilbake hit hjem etter jeg ble ufør. Nå har man råd til alt man vil og mer til. Pluss ro, natur, fjell, sjø, fantastisk frihet:-).

Anonymkode: ae6ae...d5c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vokst opp på bygda, hatet det inderlig

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...