AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg har alltid drømt om å gifte meg, og har gjennom hele forholdet vårt fortalt han hvor viktig det er for meg. Han har ikke noe ønske om å gifte seg, men sier han vil gjøre det for meg. Det har han sagt i mange år nå, uten at det skjer noe mer. Jeg har sagt rett ut at jeg ønsker at han frir, og at jeg ikke forventer store greiene, men at jeg vil at det skal komme fra han når han vil. Nå har vi vært sammen i åtte år, og det virker ikke som om et frieri kommer. Jeg er så lei av og gå å vente på dette. Før noen foreslår at jeg frir selv, så er både jeg og samboer enig i at det er hans «oppgave». Noen som har erfaringer? Vil jo ikke tvinge han, men det er så utrolig viktig for meg. Noen råd? Anonymkode: 336fb...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): men sier han vil gjøre det for meg. Det har han sagt i mange år nå, uten at det skjer noe mer. Anonymkode: 336fb...458 Du har jo svaret ditt allerede. Etter åtte år sammen med deg har han ennå ikke fått lyst til å fri. Jeg ville spurt ham rett ut om han tenker å fri, og sagt at for min egen del ønsker jeg å gå videre og finne en mann som ønsker å gifte seg med meg hvis han f.eks. fortsatt ikke har klart å bestemme seg innen sommerferien. Anonymkode: ae9eb...ba4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Del Skrevet 6. april 2023 Ingen trenger å fri. Bare sett dere ned og snakk om dette som to voksne mennesker, og legg en plan sammen. Anonymkode: 56ec0...9ff 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Del Skrevet 6. april 2023 "jeg har veldig lyst at vi gifter oss neste sommer" kan du si, også tar du det derfra. Det er helt utopisk at en mann som egentlig ikke bryr seg om giftermål skal legge seg i selen og sørge for romantisk frieri Anonymkode: 2418e...dea 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Del Skrevet 6. april 2023 Råd? Det blir jo ikke det romantiske opplegget med spontant og ektefølt frieri om du må mase han til det, og true han. Men det blir gjerne ikke et bryllup uten at du gjør det. Så det er jo et lite dilemma der. Du kan prøve å manipulere han slik at det ikke blir så direkte. Ved å; - gå mer ut på byen uten han. - pynt deg, slank deg ...se smashing ut, slik at han blir litt bekymret. - sutre litt over at han ikke vil gifte seg, og legg deg på gjesterommet. - Legg deg i senga og onaner og si at du er sur på han fordi han ikke har fridd... - Vær varm, avvis, se liksom ut i verden og lur på om det er noe annet der....gjør han nervøs osvosv. - pluss tusen andre måter å manipulere en mann på. Hvor mange menn tror du har kommet helt på frieriet av seg selv? La det være et lite maktspill, så har du i alle fall mer glede av det enn om du bare maser. Du må få han til å tenke dette helt av seg selv...liksom. Avv Anonymkode: 82829...1af 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #6 Del Skrevet 6. april 2023 Du må iallefall ikke la det surre og gå lenger. Han stjeler dine beste år, og stjeler din mulighet for feiring. Anonymkode: a8434...792 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Del Skrevet 6. april 2023 Da jeg var ung, så var det bare i Amerika at det var vanlig med store forlovelser. Alle i min omgangskrets ble enige om å gifte seg og finne en dato. Nå vet jeg at det er andre tider, men vi som er godt voksne i dag, mener noe var enklere i gamle gamle dager. Nå forventer "alle" kvinner at det skal være mye "greier" rundt en forlovelse. Selvfølgelig er det romantisk, men oftest unødvendig for tilslutt å kunne gifte seg. Et problem som ikke lenger eksisterer, er at folk kan være samboere, noe som var forbudt frem til 1972. Kanskje det var derfor at folk giftet seg yngre og fikk barn tidligere enn gjennomsnittet gjør i dag. Barnehageplasser var det få av, så mødre hadde dagmamma mens de jobbet og/eller studerte. Forlovelse bør være noe begge er enige om, for å kunne planlegge bryllup om et års tid. Tar vel såpass lang tid nå også å finne lokale, be gjester mm. Anonymkode: 3fb71...dc6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 6. april 2023 #8 Del Skrevet 6. april 2023 Han er ikke motivert for giftemål, og derav treneres frieriet mens årene går. Og årene går raskt. En klassiker, egentlig. Vet at du ikke vil høre det, men mitt råd er faktisk at du frir selv. Det er ikke "hans oppgave" heller. Hvis du har lyst til å gifte deg så frir du, og så får du et ja eller nei, og så ruller ballen deretter. Og jeg vet ikke hvor romantisk et påtvunget frieri vil bli uansett, hvis det er romantikken i frieriet du tror du går glipp av med å fri selv. Ellers kan du alltids jobbe hardt med å hinte om frieri, jobbe rundt han om giftemål og ellers styre på for å "veilede" han mot dette formalitetsfrieriet som han må ty til. I mer drastiske valg så kan du jo sette en giftemålsdato og be han fri innen en viss dato, men da frir du jo indirekte. Gjør du ingenting så ryker det fort 8 år til før han gjør noe. Eller 15 år. Hvem vet. Han er som sagt ikke motivert for det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Del Skrevet 7. april 2023 Føler innlegget mitt ble litt misforstått. Skrev at jeg ikke forventer stor forlovelse, ønsker bare at han tar initiativet til at vi skal gifte oss. Jeg har snakket mye om det, og derfor er det viktig for meg at han tar det steget slik at det ikke er jeg som presser han til det. Vi har snakket mye om det og jeg har sagt at det er så viktig for meg at jeg er villig til å avbryte forholdet om giftemål er uaktuelt. Jeg har spurt han om han kommer til å fri, noe han sier «du får vente å se» til, men det svaret har jeg fått de siste to årene. Jeg har orientert han om mine lave forventninger rundt frieri og sagt at jeg ikke trenger ring eller ned på kne, men rett og slett et klarsignal fra han om at han vil gjøre dette. Jeg kommer ikke til å manipulere han til noe, det er stygt. -TS Anonymkode: 336fb...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. april 2023 #10 Del Skrevet 7. april 2023 Problemet er at han ikke har noe ønske om å gifte seg. Der har du jo svaret selv om det er tungt når du ønsker å gifte deg med ham. Du kan velge å fortsette forholdet slik det er nå eller bryte opp og lete etter en annen som vil gifte seg med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. april 2023 #11 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Føler innlegget mitt ble litt misforstått. Skrev at jeg ikke forventer stor forlovelse, ønsker bare at han tar initiativet til at vi skal gifte oss. Jeg har snakket mye om det, og derfor er det viktig for meg at han tar det steget slik at det ikke er jeg som presser han til det. Vi har snakket mye om det og jeg har sagt at det er så viktig for meg at jeg er villig til å avbryte forholdet om giftemål er uaktuelt. Jeg har spurt han om han kommer til å fri, noe han sier «du får vente å se» til, men det svaret har jeg fått de siste to årene. Jeg har orientert han om mine lave forventninger rundt frieri og sagt at jeg ikke trenger ring eller ned på kne, men rett og slett et klarsignal fra han om at han vil gjøre dette. Jeg kommer ikke til å manipulere han til noe, det er stygt. -TS Anonymkode: 336fb...458 Det er veldig dumt av han å si at du får vente og se hvis han faktisk ikke har noe ønske om å gifte seg. Det blir også manipulerende (slik som de dårlige rådene du har fått om å manipulere ham). 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Føler innlegget mitt ble litt misforstått. Skrev at jeg ikke forventer stor forlovelse, ønsker bare at han tar initiativet til at vi skal gifte oss. Jeg har snakket mye om det, og derfor er det viktig for meg at han tar det steget slik at det ikke er jeg som presser han til det. Vi har snakket mye om det og jeg har sagt at det er så viktig for meg at jeg er villig til å avbryte forholdet om giftemål er uaktuelt. Jeg har spurt han om han kommer til å fri, noe han sier «du får vente å se» til, men det svaret har jeg fått de siste to årene. Jeg har orientert han om mine lave forventninger rundt frieri og sagt at jeg ikke trenger ring eller ned på kne, men rett og slett et klarsignal fra han om at han vil gjøre dette. Jeg kommer ikke til å manipulere han til noe, det er stygt. -TS Anonymkode: 336fb...458 Bla bla bla. Hvorfor skal du la dine fremtidsplaner være avhengig av ham? Bare si at du ønsker å gifte deg i løpet av ett år. Er han enig? Fint, da kan dere sette dato og begynne planleggingen. Er han ikke enig, nei vel, da tar du valget om å gå eller forbli samboer. Du har jo valgt det dummeste alternativet av alle, nemlig å gå og håpe og venter og tro på noe som antakelig aldri skjer, mens du blir mer og mer bitter. Og årene går. Anonymkode: 56ec0...9ff 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Del Skrevet 7. april 2023 jeg respekterer at du rett og slett bare vil være gift, men jeg spør likevel av ren nysgjerrighet: hva er det du forventer vil forandre seg i parforholdet etter at dere har signert et papir og har gått igjennom ritualene omkring det? Anonymkode: 61fb1...748 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 7. april 2023 #14 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg respekterer at du rett og slett bare vil være gift, men jeg spør likevel av ren nysgjerrighet: hva er det du forventer vil forandre seg i parforholdet etter at dere har signert et papir og har gått igjennom ritualene omkring det? Anonymkode: 61fb1...748 Dette jeg henviser til er en stor fordel med å være gift. Tror mange unge ikke skriver testamente. Gifte har bedre arverett etter arveloven enn samboere. Samboere uten felles barn har for eksempel ingen arverett til hverandre etter arveloven. Dette gjør at det er svært viktig at samboere sikrer hverandre i testament. Hvis man er gift og ikke har felles barn, arver ektefellen halvparten av den andres verdier. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #15 Del Skrevet 7. april 2023 Vil du gifte deg bare for å gifte deg? Anonymkode: 14d69...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #16 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil du gifte deg bare for å gifte deg? Anonymkode: 14d69...309 Ute etter arven hans. Hvorfor ellers skulle man gifte seg i 2023? Anonymkode: 39260...685 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2023 #17 Del Skrevet 7. april 2023 (endret) Hadde aldri giddet. Vil heller være singel enn å dele seng med en uinteressert og likegyldig mann. Jeg slutter aldri å forskrekkes over hva folk som lever i parforhold tåler. Jeg husker hvordan det føltes, da forrige eks satt og nølte over dette med giftermål. Jeg stakk så fort så fort så fort jeg kunne. Har aldri sett meg tilbake faktisk. Jordan Peterson kan mye om hvordan menn fungerer. Hva med å gi samboeren din ansvar for at dere gifter dere i løpet av ett år. Om ikke han klarer å gjennomføre dette, bør du ta ansvar for deg selv, og forlate ham. Responsibility before rights: Det som er nyttig med Jordan Peterson er at han har hatt mange mannlige pasienter. Han kan dette med menn og hvordan de tenker. En ekspert på menn og menns tankesett. Det blir mindre mystisk, alt det som utspiller seg i verden rundt oss kvinner. Menn trenger å bestemme seg sier han. De behøver en retning. Som kvinne, kan du peke ut den retningen for ham, vil jeg tro. Maskuliniteten. Use it or loose it! Endret 9. april 2023 av Olaug Olsen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #18 Del Skrevet 7. april 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: (...) jeg har sagt at det er så viktig for meg at jeg er villig til å avbryte forholdet om giftemål er uaktuelt. Jeg har spurt han om han kommer til å fri, noe han sier «du får vente å se» til, men det svaret har jeg fått de siste to årene. Anonymkode: 336fb...458 Se, her har du problemet. Du har gitt ham oppskriften på hva han skal gjøre, hvis han fortsette forholdet men ikke gifte seg med deg: Bare jatte med og la deg vente til evig tid, forgjeves. Samtidig viser du ham daglig presis hvor «viktig» det er for deg å være gift, ved at det har null konsekvenser overhodet. Hvis ekteskap virkelig var viktig for deg, har du spilt dine kort veldig, veldig dumt. Anonymkode: 2a25f...59c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. april 2023 #19 Del Skrevet 7. april 2023 Dersom du skal bo sammen med han der så må du få deg en god samboeravtale med gjensidig testamente. NÅ! Det er et helt greit alternativ til ekteskap, med mindre dere skal ta hensyn til særkullsbarn og den typen ting. Ikke lev i uregulerte samliv. Den giftegreia kan du bare glemme, når han ikke har fått ut finger'n til nå. La det ligge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ute etter arven hans. Hvorfor ellers skulle man gifte seg i 2023? Anonymkode: 39260...685 Tror jeg hadde valgt noen andre om det hadde vært tilfellet 🤣 hadde ikke venta i så mange år da om det var kun det jeg var ute etter. Grunnen er jo fordi jeg alltid har drømt om det og for meg er det en stor kjærlighetserklæring som er viktig for meg å få. Har absolutt ingenting med økonomi å gjøre. Anonymkode: 336fb...458 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå