AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 For dårlig oppførsel? Anonymkode: c1de2...281
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Min 12 åring er snill og velmenende. Så hvis hun hadde gjort noe sånt hadde jeg blitt sjokkert. Jeg hadde forsøkt å holde meg rolig og roe ned situasjonen. Så hadde vi tatt en prat om det når ting hadde roet seg. Da ville jeg spurt hvorfor hun gjorde det og om hun trodde det ville løse frustrasjonene hennes. Fått henne til å reflektere over at vold ikke løser noe. Og at hun må lære seg å uttrykke følelsene sine med ord. Og så ville jeg tenkt at jeg var et dårlig forbilde som ikke har klart å lære barna mine å sette ord på egne følelser. Så da må jeg ta min del av ansvaret. Anonymkode: 60c29...d76 2 1
°Rozárka° Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Da hadde jeg måttet gå i dybden på hva i all verden som har skjedd i livet til 12-åringen som førte til dette som ville kommet fullstendig som lyn fra klar himmel. 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 En 12 åring som deler ut ørefiker er ikke normalt. Ville blitt dypt bekymret for hva hun har opplevd og hvilke rollemodeller hun har hatt. Anonymkode: ed62c...83e 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 Da hadde jeg blitt veldig sjokkert. Min 15 åring sier hver dag at han elsker meg, glad i deg osv. vi krangler aldri.. det er nok frustrasjon som ligger i bunn.. prøv å nøste opp hva det er Anonymkode: be54e...efd
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Jeg gjorde det en gang som 12-13 åring. Og det var en direkte reaksjon på at min mor nettopp hadde gitt meg en ørefik. Det var siste gang jeg fikk ørefik, og jeg har heller aldri slått noen andre. Anonymkode: a6ded...04a 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Hadde gitt han fiken tilbake. Anonymkode: 92afd...557
Veggdyret Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 9-åringen min gjorde det for litt siden, jeg holdt fast hånda hennes, så henne rett i øynene et minutt og sa med veldig streng stemme "sånn gjør man ikke". Slapp hånda hennes igjen da jeg så at "lufta gikk ut av ballongen". Ville vel gjort det samme uansett alder tenker jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 Hadde vært helt utenkelig. Anonymkode: e9b3e...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 Gav MEG en ørefik? Jeg hadde gitt tydelig beskjed om hvem som er sjefen i huset! Anonymkode: 26ed6...b1d
Andro Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 Det er ingen her i huset som utøver vold mot hverandre, så det har jeg heldigvis sluppet å forholde meg til. Litt for voldsom fysisk lek mellom ungene har det vært noen ganger, med de har lært hvor grensen går etter hvert. Ikke har de slått heller. Å slå andre er en alvorlig hendelse. Det er to ting å ta stilling til her, tenker jeg: - der og da i situasjonen - avverge nye angrep, og få snudd situasjonen. Om nødvendig passivisere barnet fysisk - etterpå - snakke om virkning av voldsbruk, at det ikke er akseptabelt og konsekvenser ved gjentagelse Hadde det vært noen andre sitt barn hadde jeg anmeldt det. (Politiet oversender anmeldelser på barn som bekymring til barneverntjenesten). Hadde mitt eget barn gjentatt å slå så ville jeg ha vurdert det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 Det har ikke skjedd til nå her i hus, men jeg kan se for meg i verste scenario at et av mine barn potensielt kan gjøre det når h*n treffer tenårene ++, men dette barnet har ulike diagnoser så derfor kan jeg se for meg at det kan skje. Jeg håper det aldri skjer for at ville jeg blitt knust. Mest sannsynlig så hadde jeg blitt så forbanna at jeg hadde kjefta hardt og lenge og så hadde vi måtte reparere etterpå. Men inntill videre så er barnet mitt veldig veloppdratt og med god forståelse for grenser og regler. En gang, greit. To ganger, absolutt ikke greit! Da hadde det blitt Familiesenter etterpå. Anonymkode: 13dbb...270
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 Jeg har hatt et barn som slår. Det er krevende, men hos oss kom det ikke plutselig i 12 års alderen. Det var med hele veien fra barnet var lite. Innen 12 års alder, hadde vi klart å oppnå en del andre kommunikasjonsmetoder, fremfor å slå. Det fungerte veldig godt frem til en dag da ungdommen var 15 år og jeg fikk meg en rungende ørefik for grensesetting. Jeg reagerte ganske tydelig. Bupa har et kurs som heter vold i nære relasjoner, jeg tok kontakt med de og de hadde en samtale med oss ang vold og konsekvenser av vold. Jeg var tydelig på at ved neste anledning kom jeg til å anmelde og ungdommen måtte finne seg et annet sted å bo. Jeg var krystall klar på at jeg kom ikke til å godta å bli utsatt for vold i eget hjem. Anonymkode: b115f...5eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå