Gå til innhold

Hvor mye godteri spiser du ila påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser vanligvis veldig sunt, og kun ca. 200g godteri på lørdager.

i «juleuka, og påskeuka» slipper jeg meg løs, og spiser det jeg vil. Det vil si sunne vanlige måltider, men veldig mye godteri i løpet av uka. Foreløpig har jeg spist fire poser fugleægg, en pakke Freia melkeegg, to poser M, og mer skal det bli. Etter lørdag er det stopp, og tilbake til vanlig. 

Fler som skeier ut, eller er voksne stort sett fornuftige? 😇

Anonymkode: a2333...54c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skeier ut. Jeg er kjempeglad i godis, det går ikke over, selv om jeg er over 40…

Har ikke oversikt, men ca en kviklunsj på tur pr dag, pluss ca 5 biter smågodt og snacks (ca 1/4 av en potetgullpose) på kvelden.

spiser sunt på hverdager, men spiser godis hver helg. 

Anonymkode: 54f02...d7d

Skrevet

Spiser som vanlig, dvs. 1 gang i uka. Føler ikke behov for noe mer enn det 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Er også over snittet opptatt av å ha et sunt og næringsrikt kosthold til vanlig hvor jeg kun spiser en eller to usunne ting i helgene, men til jul/påske skeier jeg ut litt slik som du beskriver. Denne påsken har kjøpt inn 3 poser med forskjellig påskegodis fra nidar og en pose skumharer til meg selv. I tillegg spiser jeg ofte noe annen type godteri/usunn mat jeg blir tilbudt av andre. 

Anonymkode: 69cc0...565

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skeier ut. Jeg er kjempeglad i godis, det går ikke over, selv om jeg er over 40…

Har ikke oversikt, men ca en kviklunsj på tur pr dag, pluss ca 5 biter smågodt og snacks (ca 1/4 av en potetgullpose) på kvelden.

spiser sunt på hverdager, men spiser godis hver helg. 

Takk for svar. Hakket bedre enn meg ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Spiser litt godteri innimellom, men 200 gram i uka er litt i overkant. Samt over 1 kg, godt og vel 5000 kalorier til nå i påsken?! Blir kvalm bare av å tenke på at noen er i stand til å dytte det i seg 🤮

Anonymkode: dc302...c24

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Hakket bedre enn meg ☺️

Ikke si det, har ikke helt oversikt som sagt😅

• Liker 1
Skrevet

Har ikke spist noe godteri til nå i påsken. Har ikke hatt lyst på enda, i tillegg er jeg ikke helt i feriemodus pga litt jobbing. I tillegg er fokuset mitt akkurat nå på å spise mat som bygger oppunder treningen jeg gjør for tiden, som til gjengjeld er mat som holder meg mett og lite fysen på godteri 😊

Mulig det blir noe godis når jeg skal være med noen venner, vi får se. Jeg sier sjeldent (aldri) nei til is hvis det ligger foran meg 😂

AnonymBruker
Skrevet

1 Anthon Berg marsipanegg på hver av de røde dagene i påskeuka.

Ellers koser jeg meg med litt dyrere pålegg enn vanlig, gode middager og masse appelsiner

Anonymkode: 87f3e...d2c

AnonymBruker
Skrevet

Har fått påskeegg fra jobb for en ukes tid siden.  Har tatt 10-20 biter derfra tror jeg. Selv om jeg ikke spiser godteri vanligvis (ikke så glad i) må jeg innrømme at det er godt med litt søtt etter lunsj.

Jeg har egentlig ikke så mye fokus på kosthold og hva som er sunt, men søtt blir veldig søtt, veldig fort. 

Men var sjokoladeavhengig for en god del år siden, spiste ofte opp mot 200 gram. Så etter å ha gjennomført kutt over lang tid frister ikke slikt like mye lenger. 

Anonymkode: 49f34...96c

Skrevet

Akkurat det jeg har lyst på😊

• Liker 1
Skrevet

Når det er høytider spiser jeg det jeg har lyst på av godis, men med en gang høytiden er over, så er det tilbake til den vanlige tralten med periodisk faste og lite sukker og fett i maten.  Dette fungerer godt for meg, og om jeg går opp et par-tre kilo i løpet av påska så forsvinner de igjen uka etterpå. Jeg er ikke mindre aktiv selv om det er påske, det har nok litt å si, det også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser vanligvis veldig kjedelig, men nå  er jeg på hyttetur med andre, så da blir det litt finere middager. Men egentlig ikke så ekstravagant likevel. 

Ellers går det bare i brød/knekkebrød til frokost og lunsj, og evt. kvelds. Litt bedre utvalg i pålegg enn vanlig, (samtidig som jeg ikke spiser min sedvanlige havregrøt, og ikke yoghurt). Og litt frukt, men det er også en vane.

Av det jeg tror du mener med «kosemat», har jeg til nå i påsken spist to små boller. Og noen mellomlagrer. Og jeg tror ikke det blir mer. Men dette er nok faktisk litt lurt, siden jeg går lange skiturer hver dag, og ikke bør gå ned i vekt. Pleier å fylle på med litt sånt ellers også, og når jeg tenker meg om, kan det nok hende jeg faktisk spiser mindre av det nå…

De andre her har nok litt mer fri flyt enn vanlig, men ikke de store utskeielsene. Tror bare det ikke faller seg naturlig for dem (heller). 

Anonymkode: 41fe3...789

AnonymBruker
Skrevet

*mellomBARER ⬆️

Anonymkode: 41fe3...789

Skrevet

En pose sukkerfrie gelébjørner med lite kalorier tilsammen .

AnonymBruker
Skrevet

Minst tre store smågodt poser og sjokolade i fleng. Jeg er heldig god, smal og normalvektig. Skal spise til jeg kaster opp. 

Anonymkode: 706f0...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke spist særlig godteri, har ikke kjøpt inn heller. Har en pose med godt og blandet her hjemme 😂.

Er bedt bort i morgen, så får sikkert servert en god del da - så får jeg se om det blir en ekstra sjokolade på vei hjem 🐣😉

Anonymkode: 02938...2fb

Skrevet

Ærlig talt alt for mye. Siden onsdag etter jobb har jeg spist 200gr vanlig melkesjokolade, ni ruter av en melkesjokolade kvikklunsj-plate, en sånn pose med toffin og en pose potetgull med rømmedipp til! i tillegg har jeg kost meg med ost og kjeks og vin uff. føles nesten som jeg straffer meg selv, får så dårlig samvittighet.

• Liker 1
Skrevet

For mye. 😄 Tar meg sammen igjen på tirsdag!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Djevelsk mye! Aner ikke hvor mye. Spiser nå kake… Stresser og strever med å skrive en oppgave om QAnon så her går det unna med skokolade! Huff! 

Anonymkode: f8dde...c18

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...