Gå til innhold

Retinol for nybegynner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forslag til en retinol for fine linjer rundt øynene som passer til litt sensitiv hud? 😊 Aldri prøvd det før. 

Anonymkode: 08495...5f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pixi retinol eye cream. Avene Physiolift for resten av ansiktet. 

Anonymkode: 9a8ab...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pixi retinol eye cream. Avene Physiolift for resten av ansiktet. 

Har du erfaring med denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du erfaring med denne? 

Har erfaring med begge. Brukt i årevis. Anbefaler ikke resten av Pixi sin hudpleie, da den er full av parfyme. Men akkurat denne øyekremen er gull :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter hvis jeg har forstått er retinol i vanlige hudkremer for svak til a ha noe virkning. Ville googlet dette og hvor mange prosent som må til for å ikke kaste vekk masse penger og tid. Da jeg drev med dette for noen år siden var sterk Non retinolkrem bare å få på resept hos lege. Legen ved en hudklinikk jeg gikk på tok blodpris. Hos fastlegen fikk jeg en som kostet minimalt.

Den sterke retinolkremen begynner en helst ikke med om sommeren da en blir veldig lysfølsom i huden. Solkrem er alltid nødvendig  når en bruker sterk a-vitaminkrem. Jeg har selv følsom hud. Men tålte etterhvert ett regime om Vinderen med retinolkrem som meget tynn nattkrem. Den tørker også ut huden. Så fukt er viktig. Studier viser at dette faktisk virker oppbyggende på huden. Så vidt jeg vet er det det eneste som gjør det.. ennå. Selv sluttet jeg. Huden var konstant sår og tørr og min hud er veldig lysfølsom fra før så måtte bruke hatt og hoppe fra skygge til skygge. Ble likevel ett par pigmentflekker på meg.. 

Anonymkode: e3e0a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oj.. så nå du ba om øyekrem. Sterk retinol skal absolutt ikke brukes der. Så retinol i øyekrem som selges er nok så svak at a-vitaminet er helt uten funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Murad Retinol Youth Eye Serum, annen hver kveld i begynnelsen. Er ikke enig at det ikke hjelper, ihvertfall har det hjulpet meg, men det tok et noen måneder før jeg så forskjell. Siden begynte jeg med Verso Super Eye Serum Retinol. Det er favoritten min i dag. Anbefaler ikke å begynne med Verso, synes den er sterkere sammenlignet med Murad.

Endret av Callista
Tilføyde en setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter hvis jeg har forstått er retinol i vanlige hudkremer for svak til a ha noe virkning. Ville googlet dette og hvor mange prosent som må til for å ikke kaste vekk masse penger og tid. Da jeg drev med dette for noen år siden var sterk Non retinolkrem bare å få på resept hos lege. Legen ved en hudklinikk jeg gikk på tok blodpris. Hos fastlegen fikk jeg en som kostet minimalt.

Den sterke retinolkremen begynner en helst ikke med om sommeren da en blir veldig lysfølsom i huden. Solkrem er alltid nødvendig  når en bruker sterk a-vitaminkrem. Jeg har selv følsom hud. Men tålte etterhvert ett regime om Vinderen med retinolkrem som meget tynn nattkrem. Den tørker også ut huden. Så fukt er viktig. Studier viser at dette faktisk virker oppbyggende på huden. Så vidt jeg vet er det det eneste som gjør det.. ennå. Selv sluttet jeg. Huden var konstant sår og tørr og min hud er veldig lysfølsom fra før så måtte bruke hatt og hoppe fra skygge til skygge. Ble likevel ett par pigmentflekker på meg.. 

Retinol har dokumentert effekt, også de uten resept. Men de må brukes lengre og jevnlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...