Gå til innhold

Helt ærlig, kniper du bekkenbunnsmusklaturen under sex eller ellers?

Spørsmål om bekkenbunnsmusklaturen og sex  

86 stemmer

1. 1. Hvor mye bruker du bekkenbunnsmusklaturen under sex?

• Kniper så hardt jeg kan alltid under samleie
      35
    • Kniper svakt og uanstrengt under samleie
      26
    • Kniper sjeldent under samleie
      11
    • Så å si aldri
      14
  2. 2. Hvor mye trener du bekkenbunnsmusklaturen ellers?

• Ofte, strammer så hardt jeg kan
      21
    • Ofte, strammer svakt og uanstrengt
      20
    • Sjeldent
      30
    • Aldri
      15

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal svare ærlig å si at å knipe under sex er noe jeg klarer max en gang eller to, ikke pga manglende muskulatur men fordi da må jeg konsentrere meg så veldig om å knipe og da mister jeg helt tenning og takt! Jeg blir tørr fordi fokuset i akten forsvinner som når man strammer andre muskler på kroppen med all kraft. Så jeg bruker aldri å knipe bekkenbunnen under sex. Utenom sex trener jeg muskulaturen et par ganger i måneden når jeg husker men det kan også gå mange måneder mellom hver gang. Jeg kan holde ti-tyve sekunder så tror ikke jeg har svak muskulatur men når jeg kjenner innvendig med en finger er det kanskje en millimeter klem jeg kjenner. Hvordan er det hos dere andre? 

Lurer på hvor utbredt det egentlig er å knipe under sex da ingen av mine nære venninner gjør det heller. Og dere som gjør det, gjør dere det når mannen støter inn eller ut og hvor lenge av gangen? Klarer dere det uten å anstrenge mage og lår og miste konsentrasjon og nytelse? 

Anonymkode: 8e9ee...463

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har virkelig bedre ting å bruke livet mitt på en å trene på å være et best mulig ligg for menn. 

Anonymkode: ec8a8...fd1

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann kommer omtrent ikke inn når jeg kniper, hvis jeg kniper når han fingrer meg får han rett og slett vondt. 

Hvis vi har sex (misjonær, eller jeg rir) så kommer jeg etter 1-2 minutter, så det er ikke noe å tjene på å knipe for meg heller.

Kniper når jeg husker det fordi jeg lekker litt når jeg nyser (etter 3 fødsler), men det er ikke noe jeg føler har noen positiv effekt på sexlivet.

Prøvde forøvrig sånne "knipe-kuler" før jeg fikk barn, og fikk dem omtrent ikke ut igjen. 

Anonymkode: f1e56...f47

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann kommer omtrent ikke inn når jeg kniper, hvis jeg kniper når han fingrer meg får han rett og slett vondt. 

Hvis vi har sex (misjonær, eller jeg rir) så kommer jeg etter 1-2 minutter, så det er ikke noe å tjene på å knipe for meg heller.

Kniper når jeg husker det fordi jeg lekker litt når jeg nyser (etter 3 fødsler), men det er ikke noe jeg føler har noen positiv effekt på sexlivet.

Prøvde forøvrig sånne "knipe-kuler" før jeg fikk barn, og fikk dem omtrent ikke ut igjen. 

Snikskryt😊

Anonymkode: 965d6...0e8

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Både menn og kvinner får bedre nytelse under sex hvis de trener bekkenbunnmuskulaturen. Orgasmene blir også sterkere.

Jeg har alltid trent bekkenbunnmuskulaturen, selv før jeg hadde hørt om at det var noe man skulle gjøre, har bare rutine med å gjøre det i hverdagen. Og jeg bruker dem aktivt når vi har sex, da det øker både min og mannens nytelse.

Trenger ikke fokusere noe på å bruke dem, fordi jeg har så god kontakt med musklene.

(Og til deg over som kommer med kommentaren "snikskryt" - nei, jeg skryter ikke, jeg forteller bare fakta. Det er dessuten mange år siden forskning viste at sex blir bedre om både mann og kvinne trener egne bekkenbunnmuskler - ja, menn bør også trene sin!)

Anonymkode: 83898...335

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Snikskryt😊

Anonymkode: 965d6...0e8

Ikke snik i det hele tatt, har jo skjønt at det er stas å være "trang" i manges øyne. Så kan jo godt skryte av det. Men siden spørsmålet var "hvor ofte kniper du" så tenkte jeg det kanskje kunne være greit å poengtere at noen kvinner faktisk er så trange at de ikke tjener noe på å knipe, iallefall ikke seksuelt. 

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt så klarer jeg ikke knipe under sex, og jeg trener bekkenbunnen sjelden. Jeg lurer på om det er vanlig å gjøre det, siden ingen av mine venninner gjør det heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kniper under sex for å få orgasme. Har vanskelig for å oppnå klimaks uten kniping. 

Jeg er litt usikker på om jeg kniper når han støter inn eller ut. Det skjer egentlig uten at jeg tenker så fælt. 

Og jeg kniper kun bekkenbunnen tror jeg. Ikke andre muskler? Men det har jeg egentlig ikke lagt merke til…

Anonymkode: e7705...332

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kniper så og si hver dag, og også under sex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å gjøre knipeøvelser før fordi jeg var ekstremt usikker på mitt eget underlivet. Kronisk redd for om jeg var løs osv. Knep og knep og knep. Men følte egentlig ikke at det hadde så mye å si..?

Nå er jeg såpass trygg på meg selv og min partner at jeg rett og slett bare orker ikke knipe lengre. Kniper ikke når vi har sex og gjør ingen øvelser.

For meg har det hatt ekstremt lite å si. At jeg får flere og sterkere orgasmer nå enn før er fordi jeg og min partner har veldig god seksuell kjemi. Kanskje det å knipe funker for andre, men for meg er det kåthet, lengde på forspill, penisens hardhet, punktene og rytmen som avgjør.

Kommer sikkert til å gjøre knipeøvelser etter jeg har født, men fram til den tid ser jeg ikke nødvendigheten. Vi har et kjempegodt sexliv og jeg får masse orgasmer. Jeg stoler også på han når han sier han aldri har hatt bedre sex enn med meg.

Men alle er jo forskjellige!

Anonymkode: 82fde...b07

• Liker 2
Skrevet (endret)

Føler ingen av alternativene i pollen passer helt. 

Under sex kniper jeg i pulseringer når han støter og både jeg og mannen merker at jeg kniper ekstra rett før det går for meg. Mannen elsker også at jeg kniper alt jeg makter i pulseringer samtidig som han har penis helt i ro inni meg. Nesten så jeg «runker» penis med fitta. Strammingen går uanstrengt og uten at jeg tenker over det, bortsett fra når jeg bevisst gjør det for å stimulere penis. 

Når det kommer til trening gjør jeg det flere ganger om dagen. Kniper litt sånn innimellom når jeg ser tv, kjører bil, strikker etc. I tillegg trener jeg bekkenbunnen slik som alle andre muskelgrupper noen dager i uka. Trener i sett og trener da til jeg er virkelig sliten. 
Har også kuler og egg jeg bruker innimellom. Oftest for å sjekke fremgang og hvor hardt jeg kan holde igjen kulene enten med vekt eller at jeg (eller mannen) drar i dem  

Etter at jeg aktivt begynte å trene bekkenbunnen har jeg begynt å få vaginale orgasmer og har generelt mer nytelse av sex. Nå begynte jeg å trene som forebygging mtp. fødsler, men det seksuelle har virkelig vært en bonus og det som motiverer meg nå. 

Endret av Frkego
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok dette er mer aktuelt etter man får barn, kanskje? Jeg er ganske trang, og typen er stor i omkrets, så kniper jeg i tillegg er det ikke behagelig for noen av oss 😬

Anonymkode: baedf...598

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kniper under sex for å få orgasme. Har vanskelig for å oppnå klimaks uten kniping. 

Jeg er litt usikker på om jeg kniper når han støter inn eller ut. Det skjer egentlig uten at jeg tenker så fælt. 

Og jeg kniper kun bekkenbunnen tror jeg. Ikke andre muskler? Men det har jeg egentlig ikke lagt merke til…

Anonymkode: e7705...332

Nøyaktig slik har jeg det også. :) 

Anonymkode: 01f4f...564

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kvinner aktivt underlivet sitt under sex så får de bedre sex. Ligger de kun der og ikke beveger på seg så blir det ikke bra. Jenter må ta ansvar for sin nytelse.

Anonymkode: e7017...38b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør knipeøvelser når jeg husker det. Pendler til jobb, så da har jeg prøvd å legge inn en fast økt i bilen 😄 Mest bare for å forebygge eventuelle plager i framtiden, har ikke merket noe enn så lenge.

Under sex gjør jeg det bare noen ganger, og da er det under en spesiell type fingring, for da får jeg sterkere orgasme.

Anonymkode: c0e44...497

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vondt i fingen?

Anonymkode: e0a57...747

• Liker 2
Skrevet
On 4/6/2023 at 6:37 PM, AnonymBruker said:

Nei. Jeg har virkelig bedre ting å bruke livet mitt på en å trene på å være et best mulig ligg for menn. 

Anonymkode: ec8a8...fd1

Ja nei, huff, tenk å ville gi partneren sin gode opplevelser i senga.

Det er utrolig stor forskjell på følelsen når partner kniper enn ikke. Også er det kjekt med mennesker som har fokus på felles nytelse, og at det faktisk er viktig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan, men sex for min del består av ganske mye annet enn rent samleie - så den knipingen får neppe noe effekt.

Om jeg gjør det så er det fordi jeg vil få mannen til å få orgasme, og det er strengt tatt ikke noe jeg går inn for tidlig i akten. 

Gjør aldri knipeøvelser ellers.

Mulig jeg burde, men jeg har bare ikke noe mål om kjappe samleier 😅🤷‍♀️

Kjøpte sånne kuler etter fødsel - men skjønte ikke poenget. Jeg er helt ordinær inni der, men de kom jo ikke ut og var ikke vanskelige å holde inne liksom. 

Anonymkode: 1c329...95b

AnonymBruker
Skrevet

Kniper ikke, da går fokus vekk om jeg må konse på dette. Hørt av menn at de skulle ønske jeg gjorde dette hele tiden, men da blir det 0 nytelse på meg.

Det har heller ikke svak muskulatur. Med et knip/trøkk kan jeg dytte penis ut av meg, og det er visst svært ubehagelig for menn. Gjort det et par ganger når mannfolk har gått for langt og ikke hørt etter på muntlig beskjed om å roe ned eller et tydelig «nei»

Anonymkode: 773a5...828

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (6 timer siden):

Ja nei, huff, tenk å ville gi partneren sin gode opplevelser i senga.

Det er utrolig stor forskjell på følelsen når partner kniper enn ikke. Også er det kjekt med mennesker som har fokus på felles nytelse, og at det faktisk er viktig.

Kniper du som mann selv aktivt når du er inne henne da? Har du så sterk bekkenmusklatur at pikken din vipper kjennbart opp og ned inni henne når du strammer bekkenbunnsmusklaturen din? Flekser du magemusklene så hardt du greier også og hva skjer med konsentrasjonen din og din egen nytelse da? 

Nå forteller jo flere damer her at å knipe under sex gjør at vi mister nytelse og tenning fullstendig, så da syns jeg svaret ditt til hun som skrev hun unngikk det er ganske ufint. Du svarer "Ja nei, huff, tenk å ville gi partneren sin gode opplevelser i senga" men når det går på bekostning av at man selv får dårlig opplevelse i senga, ingen nytelse og mister all tenning og blir tørr, da viser du jo med det du sier at DU ikke er opptatt av at partneren din skal ha en god opplevelse i senga da.. 

Anonymkode: 8e9ee...463

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...