AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Grunnet sykdom og avlyst reise for noen måneder siden har vi hatt et kjør denne påsken. Først en helg hos søsken og nå 5 dager hos svigers. I og for seg veldig hyggelig, men jeg er introvert og blir veldig sosialt sliten. Det er ikke nok rom til å være alene mer enn et par minutter og jeg kan jo ikke være ute alene hele tida. Noen gode tips fra andre som kan hjelpe meg disse dagene? Anonymkode: 7e71f...1af
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Jeg er ekstrovert og blir og sliten av sånt 😅🤷♀️ Men man kan jo bare si ifra? Ta en tur alene ut/på eget rom når ungene ser barneTV eller liknende? Anonymkode: 6c3af...383
Chantielle Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 (endret) Ryddet for avsporing. Chantielle mod. Edit : det er også ryddet for identifisering. Endret 7. april 2023 av Chantielle
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Kan du snakke med partneren din om dette? Kanskje du kan se en film/lese bok på et ledig rom i løpet av dagen? Anonymkode: 00fa7...ee8 2 1
klarinetta Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 (endret) Skjønner deg godt. Se etter de små mikropausene. Plustelig ble det stille i samtalen- bli bevisst på det og bare pust, se ut av vinduet, gjør avspenning, lukk øynene... i de sekundene / minuttene det varer. Gjør det samme neste mikropause. Endret 6. april 2023 av klarinetta
Gjest Kvinneliv Skrevet 6. april 2023 #6 Skrevet 6. april 2023 Legg deg tidlig, dra hjem alene før hvis mulig. Ta kontroll. Lykke til. Ikke alle klarer dette kjøret og det må respekteres.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Skrevet 6. april 2023 Har du mulighet til å dra hjem en dag el to før mann og barn? Snakk iallefall med mannen din, så han forstår hvordan du har det. Kanskje dere finner en god løsning sammen. Anonymkode: ee90e...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #8 Skrevet 6. april 2023 Bruk ekstra lang tid på do, skift klær noen ekstra ganger. Ta oppvasken. Legg deg tidlig. Alt dette gjør jeg, samt drar frem bok, kryssord, håndarbeid. Ta din plass og ikke bry deg om kommentarer. Er på hytta til svigers og når de fire resterende medlemmene av utvidet familie dro i går er det endelig stille om rolig. Et par timer med heeelt stillhet hvor alle kunne få det stille og rolig. Her er det akseptabelt med egen gåtur, egen skitur eller liten lur eller avslapping på eget rom. Anonymkode: f37c2...b0b 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #9 Skrevet 6. april 2023 Jeg er også sånn. Så når vi er steder med andre folk, har jeg og mannen en avtale om at jeg tar en times pause på soverommet midt på dagen - helst før jeg blir overstimulert og sliten. I tillegg legger jeg meg ofte når barna har lagt seg. Leser, ser på nettbrettet, løser kryssord eller ligger våken i et mørkt rom og nyter stillheten. Anonymkode: 7148f...547 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 Jeg har det også slik. Og det hjelper meg å få en litt annen døgnrytme enn resten av gjengen. Det innebærer som regel at jeg legger meg tidlig, som flere andre, høres det ut som. Jeg kan ligge og lese og være helt i fred i senga, men jeg sovner også ofte ganske tidlig, og våkner tilsvarende tidlig neste morgen. Det pleier å være treåringen og meg i noen timer før resten kommer tuslende nesten samme hvem vi besøker eller får besøk av. Og treåringen er litt samme type som meg, det er nesten så jeg skulle mistenkt at hun driver med det samme, sovner og står opp tidlig med vilje for å få litt egentid/rolig tid. Anonymkode: 14e79...e22
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 Har dere ikke et soverom du kan trekke deg tilbake på? Anonymkode: fab2f...256
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er ekstrovert og blir og sliten av sånt 😅🤷♀️ Men man kan jo bare si ifra? Ta en tur alene ut/på eget rom når ungene ser barneTV eller liknende? Anonymkode: 6c3af...383 Sikker på at du er ekstrovert? Er ikke definisjonen av å være ekstrovert at man henter energi av å være med andre? Anonymkode: f22a7...68c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 Et slikt kjør kan få selv de mest sosiale dyr ut av fatning. Mitt beste tips: Legg deg tidlig. Ta med fullt oppladet mobil, nettbrett og AirPods i sengen. Så kan du slappe av innen de andre legge seg. Anonymkode: 50335...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå