AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Hei. Vil høre deres meninger. Hvis samboer/ektefelle/kjærest kommer til deg med bekymringer om forholdet, hvordan ville du reagert? I mitt tilfelle, kommer med bekymringer pga endret adferd fra hans kant, og lurer på hvorfor. Det er snakk om forandringer over 2 måneder, der han er mer tilbaketrukket fra meg, viser meg mindre kjærlighet og omsorg. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 1e6cf...86a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Kommer an på hvordan det blir tatt opp. Ville ikke fokusert så mye på ham, mer hvordan du opplever det og vært sårbar og åpen uten å anklage. Anonymkode: f4d01...f55 2
rabagast1 Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Ville blitt trist fordi det viser at noe er galt, men ville samtidig blitt veldig glad fordi det sannsynligvis er mulig å snakke om det og kanskje få til en forbedring. Selv forsøkte jeg ta denne samtalen tre ganger i mitt seneste forhold. Første gangen gikk hun rett i forsvarsposisjon, ble sint og langet ut om alt som jeg hadde gjort galt og det ble vanskelig å ta samtalen. Andre gangen gjorde hun det klart at hun ikke ville diskutere i det hele tatt og tredje gangen bare gikk hun. Enden på visa var at jeg tenkte meg grundig om i en måneds tid og så fortalte jeg henne at jeg ønsket meg ut av forholdet og at det heller ikke var noe som vi kunne diskutere/finne ut av. Skal innrømme at jeg også gråt en skvett, men tenkte det var bedre å gå mens jeg fortsatt var glad i henne enn å bli en bitter mann. Det som overrasker meg, er at hun var nærmest i sjokk og overhodet ikke så den komme. I ettertid har jeg egentlig forstått at jeg mistet kjæresten min et par år før dette skedde og at jeg mistet bestevennen min da jeg forlot henne. Vi har også hatt en god samtale rett etter at jeg flyttet, som jeg tror var bra for begge parter. Lærdommen min er at vi skulle tatt tak i det åpenbart dårlige forholdet minst ett år tidligere, men på grunn av at vi alltid hadde noen fine reiser på gang, lot vi det skure og gå. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Hadde naturligvis lyttet og prøvd å sette meg inn i partners sko og kommunisert for å komme frem til en løsning som fungerte for begge. God kommunikasjon er et must i et forhold for meg. Om man føler at man ikke kan ta opp problemer eller tanker fordi man er redd for hvordan den andre skal ta det og synes så er man med feil partner. Anonymkode: a3fae...ed0 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 Det har vi faktisk gjort noen ganger på 20 år. Ikke som i "nå tror jeg forholdet ryker". Men "det er noe som ikke fungerer helt her, jeg ønsker å forstå. Er det meg, eller er det deg?". Så når jeg tenker meg om er det ikke bekymringer for forholdet. Men bekymringer for endret adferd. Man blir jo usikker på egne/forholdes vegne, samtidig som vi hver gang nok har visst at den andre har hatt sitt som har krevd en del, som igjen har gått ut over forholdet. Anonymkode: 6278c...40d
rabagast1 Skrevet 6. april 2023 #6 Skrevet 6. april 2023 Ville for øvrig kjøpt denne boken og sørget for at begge leste den før dere inntar skyttergravene. Jeg kjente igjen både mine egne følelser i tiden forut for bruddet (leste den etterpå) og kanskje enda viktigere, jeg fikk en forståelse for hvordan partneren min måtte ha hatt det også i tiden forut for bruddet. https://www.ark.no/boker/Sissel-Gran-Kjaerlighet-i-hastighetens-tid-9788203296154
Fremmed fugl Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Hadde min kone kommet med det du er bekymret over, så hadde jeg blitt glad men litt lei meg. Glad for at jeg hadde tolket det som at hun er dedikert til vårt forhold, og bryr seg. Litt lei meg for at jeg hadde gjort henne bekymret. Men... kanskje hvis hun hadde vært skikkelig uheldig hvordan hun tok opp bekymringen, så kanskje jeg hadde opplevd det som et angrep på meg som dårlig kjæreste. Nå er ikke du min kone, tror jeg. Så vet ikke om din kjæreste har noen bakomforliggende årsaker som han ikke ønsker å diskutere med deg, som forklarer den endrede adferden. Som nok vil kunne påvirke en reaksjon i negativ retning. Hvis han er grunnleggende utrygg på deres relasjon, tenker jeg også at det kan gi opphav til en negativ reaksjon. Lykke til med å ta opp din bekymring.
lillevill Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei. Vil høre deres meninger. Hvis samboer/ektefelle/kjærest kommer til deg med bekymringer om forholdet, hvordan ville du reagert? I mitt tilfelle, kommer med bekymringer pga endret adferd fra hans kant, og lurer på hvorfor. Det er snakk om forandringer over 2 måneder, der han er mer tilbaketrukket fra meg, viser meg mindre kjærlighet og omsorg. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 1e6cf...86a Hadde holdt i hånda hans og lytta. 🤔 hva hadde du gjort da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå