Gå til innhold

Flere med laaangvarig forkjølelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere med langvarige forkjølelser som sitter i i ukesvis? Ikke nødvendigvis kraftige greier, men det varer og rekker. Føler det har vært så mange sånne denne vinteren, både hos små og store.

Noen supertips til å bli fort frisk?

Anonymkode: ce3cf...d2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere med langvarige forkjølelser som sitter i i ukesvis? Ikke nødvendigvis kraftige greier, men det varer og rekker. Føler det har vært så mange sånne denne vinteren, både hos små og store.

Noen supertips til å bli fort frisk?

Har nå slitt med forkjølelse i 14 dager, og har gått på en pencilinkur, men like fult så sitter denne dritten fast. Denne forkjølelsevarianten må ha vert ektermt smittsom, og  har vert veldi syk med høy feber (opptil 40 +)  og blitt ekstermt syk.

Blei smittet av Covid -19  mai i fjor, den er ikkje samanlignbar med forkjølelsesen som nå tydelegvis herjer landet.

Anonymkode: 1f41c...7dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har nå slitt med forkjølelse i 14 dager, og har gått på en pencilinkur, men like fult så sitter denne dritten fast. Denne forkjølelsevarianten må ha vert ektermt smittsom, og  har vert veldi syk med høy feber (opptil 40 +)  og blitt ekstermt syk.

Blei smittet av Covid -19  mai i fjor, den er ikkje samanlignbar med forkjølelsesen som nå tydelegvis herjer landet.

Dersom du har forkjølelsesvirus vil ikke penicillin hjelpe. Antibiotika er for bakterier, ikke virus. 

Anonymkode: a8fba...d32

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dersom du har forkjølelsesvirus vil ikke penicillin hjelpe. Antibiotika er for bakterier, ikke virus. 

Pencilinkur   blei tatt på bakrunn av misstanke om lungebetennelse 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pencilinkur   blei tatt på bakrunn av misstanke om lungebetennelse 

Rart at legen ga penicillin uten å ta blodprøve. CRP vil jo vise om det dreier seg om bakterier eller virus. God bedring uansett!

AnonymBruker
Skrevet

Ja ganske lei av det nå

Anonymkode: c8b40...07d

Skrevet

17-åringen min har vært forkjølet mer eller mindre siden vinterferien. Ikke i dårlig form, men tett, snørrete og lett hoste. Hadde en pause på noen dager etter den første runden, men den siste runden nå har vart i flere uker...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært skikkelig forkjøla med feber, halsbetennelse minst 10 ganger siden. August 2021. Nå jinxer jeg det sikkert, men nå har det vært en pause siden jul.

Jeg er blir sengeliggende hver eneste gang og det varer i nesten 2 uker hver gang. Skikkelig drittlei nå.

Anonymkode: 6fb85...104

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke ødelagt immunforsvaret mitt med den eksperimentelle... som jeg ikke har tatt en eneste en av.

Anonymkode: e1009...fc0

AnonymBruker
Skrevet

Dere andre som går forkjølet, spesielt over lengre tid, gjør dere noe for å forsøke å korte ned på forkjølelsen?

Vitaminer, sover ekstra mye, te med honning,bronkyl, andre ting?

AnonymBruker
Skrevet

Nok D vitamin. Jeg tar 80 ug fra apoteket, og sønnen min får 20 ug. Etter vi begynte med det i desember har vi vært stortsett frisk. Før det tror jeg vi var syke non stop. Både influensa A, covid x2, og x antall andre virus. Pluss at vi fikk bakteriell lungebetennelse begge to begynnelsen av desember. 

Ellers pøser jeg på med nesespray, bronkyl, c vitaminer, honning og ingefær når jeg er forkjøla. Om det hjelper vet jeg ikke, men det føles bedre😅

Anonymkode: 81cfc...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...