Gå til innhold

Hårete klær- vaskemaskinens feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 hvite kjæledyr som røyter litt, men egentlig ikke mye.
Støvsuger hjemme et par dager i uken og har ikke et hårete hjem, likevel ser det slik ut på klærne mine. 
Jeg hadde ikke dette problemet i den forrige leiligheten min så jeg har begynt å tenke at det kan ha noe med vaskemaskinen å gjøre.

Virker som om klærne er super elektriske og suger til seg alt hår...
Har prøvd hårballer i vaskemaskinen uten at det har hjulpet, minimalt med hår fester seg og har prøvd baller av aliminiumsfolie som skal gjøre klær mindre elektriske uten at det har hjulpet.

Klærne blir også veldig stive etter vask...
Har noen tips? Det er så flaut..

Anonymkode: 80b50...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags skyllemiddel og vaskemiddel bruker du? (du nevner at klærne blir veldig stive etter vask)

Hvis du har vasket kjæledyrenes senger og tepper i vaskemaskinen, ligger alt håret fra dem igjen i maskinen, og smitter så over på andre ting du putter inn der senere og vasker. Skal man vaske ting med mye kjæledyrhår på, må det renses godt med spesialbørste (sånn til å fjerne katte- og hundehår med eller klesrulle) før det legges i vaskemaskinen, for å unngå at hårene smitter over på klær o.l. senere.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Hva slags skyllemiddel og vaskemiddel bruker du? (du nevner at klærne blir veldig stive etter vask)

Hvis du har vasket kjæledyrenes senger og tepper i vaskemaskinen, ligger alt håret fra dem igjen i maskinen, og smitter så over på andre ting du putter inn der senere og vasker. Skal man vaske ting med mye kjæledyrhår på, må det renses godt med spesialbørste (sånn til å fjerne katte- og hundehår med eller klesrulle) før det legges i vaskemaskinen, for å unngå at hårene smitter over på klær o.l. senere.

Bruker OMO kapsler og Softlan skyllemiddel. Hvordan kan jeg få bort hår fra maskinen?

Anonymkode: 80b50...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...