AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Hei! Jeg føler jeg står i en håpløs situasjon. Jeg er vanligvis flink til å spise sunt, men når jeg først overspiser smeller det skikkelig. Det er snakk om hele dager med flere turer på butikken for å kjøpe mer. Jeg kan spise til det blir fysisk umulig å stå oppreist. Knekken kommer ofte i det jeg spiser noe søtt eller usunt. Da er det som om en bryter slås på, og det er nesten umulig å stoppe. Mitt mål er å klare å spise en sjokoladebit eller to, uten at det behøver å føre til overspising. Per nå er jeg normalt slank, men det varer ikke for alltid i dette tempoet. De "vanlige" tipsene fungerer ikke. Jeg spiser allerede jevnt mellom dagen, og passer på å ikke bli for sulten. Kostholdet er stort sett svært bra. Jeg sover nok og drikker masse vann. Er det noen i samme situasjon som har kommet seg ut av det? Anonymkode: f7cf0...2a7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Forsøk å finn årsaken til at du overspiser og lær deg andre mestringsstrategier. Anonymkode: bbaaa...1ac
kronblad Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Er det aktuelt for deg å starte med medisin som kan regulere sultfølelsen? Jeg tenker da på Saxenda. Denne gjør at du kjenner deg mett og rett og slett ikke får lyst på mat, dersom den virker. Har du evt snakket med lege om dette?
Butterfly20 Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Det jeg pleier å gjøre når jeg føler for sjokolade eller potetgull er å heller tenke at jeg skal ta meg en brødskive eller knekkebrød isteden. Da forsvinner ofte "sulten" helt ut av det blå 😆
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 kronblad skrev (21 timer siden): Er det aktuelt for deg å starte med medisin som kan regulere sultfølelsen? Jeg tenker da på Saxenda. Denne gjør at du kjenner deg mett og rett og slett ikke får lyst på mat, dersom den virker. Har du evt snakket med lege om dette? Jeg har historie med anoreksi og bulimi, og er oftere undervektig enn normalvektig. Tviler dermed på et legen vil skrive ut et preparat som er ment for overvektige. Men takk for svar! ❤️ Anonymkode: f7cf0...2a7
Amatariel Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Jeg holder på å komme meg ut av det nå... Har vært en overspiser i mange år, men tok et valg ved nyttår om at jeg må endre livsstilen min. At jeg ikke vil ha det sånn her lenger. Fra å overspise mange ganger i uken har jeg hittil i år kanskje hatt bare 1-3 tilfeller. Så det går virkelig riktig vei. Man må rett og slett gå mye inn i det mentale, og lære seg verktøy for å unngå tilfellene. Noe av det som har hjulpet meg mest er å gå kveldsturer og høre på podcasten "Ditt beste deg". Den handler mye om overspising.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå