Gå til innhold

Er det viktig med middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lite lyst til å lage eller spise middag hver dag.

Har lyst til å bare ta litt müsli til middag. Er det greit nok, tenker dere?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For MEG er det viktig med middag hver dag. Det er varm mat som virkelig er mat, brødmat og slik er bare nødløsning og gir meg sjelden noe.

Anonymkode: e5263...d6c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, det er ikke viktig hvis det ikke er viktig for deg. Fullt mulig å få i seg tilstrekkelig næring uten å lage middag.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig er å få i seg tilstrekkelig næring hver dag, uavhengig av hva slags måltider du har.

Selv synes jeg middag er dagens beste måltid så kunne ikke tenke meg å skippe det.

Anonymkode: 77a51...f16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, spiser ikke middag på flere år, aldri manglet noe av vitaminer, mineraler etc. Vært i god form..

Anonymkode: 12647...a44

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Variert kost er viktig. Om dette kommer gjennom typisk middag eller noe annet spiller da ingen rolle. 

Anonymkode: 119fe...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg er ikke noe glad i varm mat, og det er svært skjeldent jeg spiser middag. Er frisk og rask, og mangler ingen vitaminer og annet. 

Anonymkode: d4f28...042

• Liker 2
Skrevet

Sammensetningen av næring fordelt på en dag/uke er viktigere enn å spise "middag" Jeg spiser ofte kald middag som en salat eller en brødskive, men jeg passer på å få i meg et variert kosthold.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser middag hver eneste dag , varm mat. Det må jeg ha. 

Anonymkode: 4dd57...874

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper gjerne både frokost og lunsj, men kveldsmiddag må jeg ha.

Anonymkode: 5e873...279

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger ikke middag, men spiser og lager pga barna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger varmmat hver dag og middag / mat i 17-18 tiden er stort sett det måltidet vi alle spiser sammen. Snakker om dagen, hva som rører seg og jeg får en rolig stund med ungene / ungdommene 

Anonymkode: 7ac3a...e7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (7 timer siden):

Har så lite lyst til å lage eller spise middag hver dag.

Har lyst til å bare ta litt müsli til middag. Er det greit nok, tenker dere?

Jeg gleder meg til middag hver dag.

Men selvsagt er det ikke noe noen har behov for. Mat er viktig, men om du ønsker musli fremfor å lage noe, så er nå det helt greit det også.

Du må bare passe på at du får i deg alle næringsstoffene du har behov for i løpet av en dag. Ofte gjennom middag så får man i seg fisk, grønnsaker og mye annet som gir mye godt til kroppen.

Men om du sørger for å få i deg det eu trenger via andre måter kan man spise det man vil.

Anonymkode: 11864...c4c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg levd uten mann og barn, tror jeg at jeg ofte hadde droppet middag. Middag (og mat generelt) er egentlig ikke noe jeg går rundt å tenker på, det er bare nødvendig "drivstoff". 

Hadde nok blitt mye ostesmørbrød eller speilegg i stedet for full middag, da. 

Anonymkode: 87b63...e3d

Skrevet

Spiser middag 97 % av dagene.   Middag er dagens høydepunkt.  Spiser noen dager 2 ganger middag, Brødmat er ikke noe for meg. 4 av 7 middager er kjøtt ellers grøt eller fisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en typisk nordmann som spiser brød-brød-brød, så vil jeg si det er viktig å spise et skikkelig måltid hver dag. 

Hva med å endre til et kosthold der du spiser mer variert gjennom dagen, i stedet for å legge så mye i et enkeltmåltid? Jeg er for eksempel mer glad i lunsj, da kan jeg også kjøpe i kantine/ute, eller bruke litt tid på å lage på hjemmekontoret. Så blir middag oftere noe helt enkelt, som en suppe. 

Anonymkode: 45f7d...745

• Liker 1
Skrevet

For meg er det viktig å spise (varm) middag hver dag fordi jeg liker å få i meg noe varmt, men jeg tror ikke det er viktig rent ernæringsmessig.

Jeg så noen reagerte på at du ikke spiste i en annen tråd, men det syns jeg bare du skal heve deg over. Gjør det som passer for deg, men pass på at du får i deg det kroppen trenger. 

Ikke hør på slike som ab over her, brød er også skikkelig mat, spesielt om det er ordentlig grovt. ;)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for meg, har et barn men han er ikke så gira på middag hele tida han heller. Han spiser varmmat i barnehagen hver dag, så vi spiser mye salat, gulrøtter, nøtter, brød, yoghurt osv i stedet. 

Anonymkode: ac531...0d3

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

For meg er det viktig å spise (varm) middag hver dag fordi jeg liker å få i meg noe varmt, men jeg tror ikke det er viktig rent ernæringsmessig.

Jeg så noen reagerte på at du ikke spiste i en annen tråd, men det syns jeg bare du skal heve deg over. Gjør det som passer for deg, men pass på at du får i deg det kroppen trenger. 

Ikke hør på slike som ab over her, brød er også skikkelig mat, spesielt om det er ordentlig grovt. ;)

Jeg sier bare at jeg ser behov for en middag som består av noe annet. Om man har spist brød til frokost, lunsj, og kvelds ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sier bare at jeg ser behov for en middag som består av noe annet. Om man har spist brød til frokost, lunsj, og kvelds ;)

Hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...