Gå til innhold

Er fløtegratinerte poteter fra Rema 1000 gode (frosne)?

KatteLatte

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dem? Tenkte å bestille på Oda. Synes de Bama har som er kjølevare er gode, men Oda har ikke dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29_j skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke lage selv?😊 bedre og ikke minst kjempe enkelt. 

Får de aldri ordentlig til. Sausen blir ikke kremere nok, potetene får ikke riktig konsistens… har du en bankers oppskrift?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville nok satset på å tilberede dem først ihvertfall.

Anonymkode: b1a85...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KatteLatte skrev (9 minutter siden):

Noen som har prøvd dem? Tenkte å bestille på Oda. Synes de Bama har som er kjølevare er gode, men Oda har ikke dem. 

Har ikke prøvd de frosne, men har prøvd de som ikke er det. Jeg har gjerne oppi litt ekstra hvitløk, men ellers synes jeg de er gode og et enkelt rask alternativ til å lage selv 😄

Anonymkode: 3cdca...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare de som er i sånn pose (ikke frosne) når vi er på hytta. Mest fordi det er enkelt, men synes ikke smaken står tilbake for hjemmelagde ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke sammenlignes med hjemmelagde. Jeg bruker å lage selv med 3 dl kremfløte,poteter i tynne biter lagvis med hvitløkskrydder og pepper . Toppes med ost og stekes 1 time. Blir alltid perfekte.

Anonymkode: 1e53b...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KatteLatte skrev (4 timer siden):

Får de aldri ordentlig til. Sausen blir ikke kremere nok, potetene får ikke riktig konsistens… har du en bankers oppskrift?

Jeg bruker oppskriften på gladkokken.no:  https://gladkokken.no/oppskrifter/flotegratinerte-poteter-sann-blir-dette-populaere-tilbehoret-enda-bedre

Synes den er veldig enkel og kjapp å lage.  Her brukes 50/50 melk og fløte.  Tror det er bruk av stavmikser som gjør at sausen blir akkurat passe tykk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (42 minutter siden):

Jeg bruker oppskriften på gladkokken.no:  https://gladkokken.no/oppskrifter/flotegratinerte-poteter-sann-blir-dette-populaere-tilbehoret-enda-bedre

Synes den er veldig enkel og kjapp å lage.  Her brukes 50/50 melk og fløte.  Tror det er bruk av stavmikser som gjør at sausen blir akkurat passe tykk.  

Takk, det så ut som en god oppskrift! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KatteLatte skrev (5 timer siden):

De er gode🤩

Anonymkode: d4cc4...f7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (12 timer siden):

Det så ut som en god oppskrift, men det er nok heller det at potetene koker i sausen og gir fra seg litt stivelse som gjør sausen akkurat passe tykk.

Jeg lager stort sett fløtegratinerte poteter på slump, men jeg koker alltid potetene i fløten før de går i form med det jeg liker at krydder. Jeg foretrekker mine uten løk, men mye hvitløk må til. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forkoker dem på komfyren før jeg plopper alt over i form, strør på ost og setter dem i ovnen. Bruker gjerne bare melk også, og hvitløk 😋

Anonymkode: 7ee5f...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...